Air Berliinillä Miamiin. Onko kokemuksia lentoyhtiöstä?
Air berlin tarjoaa lentoja Miamiin reilulla 500 eurolla. Onko kukaan käyttänyt kyseistä yhtiötä? Kuinka kaikki pelasi? Oliko kone ok?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:58"]
Ai, lapsiperheethän varmasti lähtevät tuonne Floridaan viettämään nimenomaan tällaista tuksumaista biletyslomaa. :-)
[/quote]
Tuksulla tuskin varaa siihen! :-D
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 08:54"]
Löytyykökeltään kokemuksia noista Air Berliinin lennoista Miamiin. Vaihtoaika Berliinissä on aika lyhyt 1 h 20 min. Ehtiiköhän matkatavarat mukaan?
[/quote]
tuossa ajassa eivät ehdi, voin kertoa sen jo nyt.
[/quote]
Kyllä meillä ehtivät oikein hyvin.
Löytyykökeltään kokemuksia noista Air Berliinin lennoista Miamiin. Vaihtoaika Berliinissä on aika lyhyt 1 h 20 min. Ehtiiköhän matkatavarat mukaan?
[/quote]
[/quote]
höpöhöpö. 25 min riittää Munchenissä, eiköhän tunti lisää riittää saman maan kentällä.
Voi luoja, kun näitä "Miami-asiantuntijoita" riittää täällä. Reippaasti vain matkaan, AP.
T. pikkulapsiperhe, toinen koti Suomessa, toinen Miamissa
Olen pahoillani ap näiden kaikkien höyrypäiden puolesta, jotka lyttäävät suunnitelmasi. Älä välitä vaan tee niin kuin olet suunnitellut. Koneenvaihtoon vain varaisin enemmän aikaa (jos mahdollista).
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:36"]
[/quote]
[/quote]
höpöhöpö. 25 min riittää Munchenissä, eiköhän tunti lisää riittää saman maan kentällä.
[/quote]
Netti (www.flyertalk.com) kertoo, että Berliinin Tegelillä on ollut paljon näitä laukkuongelmia. Ilmeisesti hirveän kuormittunut kenttä liikenteen osalta, ja matkalaukut lajitellaan käsin, jolloin esim. vähän huonompien sääolosuhteiden iskiessä homma karkaa käsistä helpommin. Joten voi olla hiukan eri tilanne kuin Münchenissä, jonne omatkaan matkalaukkuni eivät ole koskaan jääneet, vaikka olen sitä kautta usein lentänyt todella tiukoilla vaihtoajoilla (muutaman kerran olen oikeasti joutunut juoksemaan portille).
Ap, melkein suosittelisinkin, että jos et ole vielä matkaa varannut, ja asia yhtään sinua mietityttää, suosittelisin ehkä, että yrität saada Lufthansan lennon vaihdolla Münchenissä. Tätä reittiä nimittäin MIA:lle useita kertoja vuodessa matkustavat ystävät meille suosittelivat (kuulemma parempi kuin BA tai American Airways Lontoon kautta, joilla ilmeisesti on myös hyvin lentoja Miamiin). Paria-kolmea sataa kalliimmaksi kuin Air Berlinillä per henkilö saattaa toki tulla, vaikka voisit sen matkapäivän valita. Mutta säästyypähän sitten vaivalta ja harmilta lomalla, jos Berliinissä on huono päivä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:23"]
Lapsia on kyllä kamala lähteä rääkkäämään tuollaisilla pitkillä lennoilla, mutta jos vanhemmat ovat pelkkiä omaan napaan tuijottajia niin minkä sille voi.
[/quote]
Tulihan tämä argumenttikin täältä! :-) Oikeasti vanhempien asenne kyllä vaikuttaa siihenkin, miten lapsi kokee matkustamisen, todella paljon. Omat vanhempani pitivät matkustamisesta, ja olivat muutenkin rauhallisia ihmisiä, jotka pystyivät välittämään minulle perusturvallisuuden tunteen myös vähän oudommissa tilanteissa. Liekö tämä syynä siihen, että itse olen pitänyt matkustamisesta ihan taaperosta asti - 12 tunnin junamatkat mummolaan olivat aina vuoden kohokohtia. Pienen, ilmastoimattoman Nissan Micramme takapenkki taas oli lempipaikkani, jossa leikin myös auton ollessa pysäköitynä. Itse pääsin lentokoneeseen vasta teini-iän kynnyksellä (lentomatkailuhan oli vielä 1980-luvulla todella kallista), mutta pikkuveljeni reissasi vanhempien kanssa paljon myös lentäen, jopa Uuteen Seelantiin asti alle 10-vuotiaana, eikä traumatisoitunut asiasta mitenkään. Ja sama matkustamisen riemu on välittynyt lapsiinkin - he kokevat rääkkäykseksi ihan eri asiat kuin matkustamisen, lentomatkailu varsinkin on sen verran harvinaista kuitenkin, että ottavat sen seikkailuna.
Lennettiin HEL-MIA 15.2. ja voin lämpimästi suositella. Palvelu koneessa loistavaa. Ilmaiset juomat ja ruoat. Matkalaukutkin kuuluivat hintaan ja ne ohjattiin Helsingistä suoraan Miamiiin vaikka yön yli piti pysähtyä Berliinissä. Reilu 200€ säästö/henkilö verrattuna seuraavaan yhtiöön saa kyllä käyttämään tulevaisuudessakin ko. yhtiötä.
AirBerlin ja kadonneen laukun väsytystaistelu.
Ota hyvä lukuasento, sillä nyt tulee pitkä tarina.
Vajaa vuosi sitten AirBerlin onnistui kadottamaan matkalaukkuni, joka saapui kotiini muutama päivä lennon jälkeen. Minulle tuli sen takia ylimääräisiä kustannuksia.
Hain AirBerliniltä korvausta kustannuksista. He lupasivat maksaa (kahden rasittavan lomakkeen täyttämisen ja kolmen säätösähköpostin jälkeen) minulle kaikkiaan 65 euroa, joka ei kattanut edes laukun häviämisestä syntyneitä ylimääräisiä kuluja.
En jaksanut enää vääntää asiasta, sillä jokaiseen yhteydenottoon tarvitsi täyttää lomakkeita ja se kertakaikkiaan oli aikaa vievää ja hankalaa.
Korvauksen maksuehdoissa oli, että se maksetaan vasta kun seuraavan kerran matkustan AirBerliinillä. Tämä tuskin on edes laillista.
No, matkustin männä kuukautena AirBerliinillä ja matkan jälkeen tein korvaushakemuksen, heidän osoittamallaan tavalla, heidän osoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Mutta kas kummaa, heidän antamansa sähköpostiosoite oli poistunut käytöstä ja viesti tuli bumerangina takaisin.
Otin heihin yhteyttä jälleen asiakaspalvelun lomakkeen kautta. Annoin lomakkeella kaikki maksua varten tarvittavat tiedot.
Nyt sain vastauksen, jossa kerrottiin, että minun tulee varata uuden lomakkeen kautta puhelinaika, jolloin heidän "asiakaspalvelijansa" voi soittaa minulle, sillä tämä asia (joka oli aikaisemmin selvä) vaatii keskustelua.
Vastasin sähköpostiin ja kerroin, että en halua mitään keskustelua, vaan haluan, että he hoitavat korvauksen, joka on aikaisemmin sovittu, mutta taas sähköposti tuli bumerangina takaisin, sillä heidän käyttämänsä osoite oli sellainen, johon ei voi vastata.
Annoin periksi ja varasin soittoajan. Minulle ei koskaan soitettu.
Tänään sain viestin, jossa kerrottiin, että AirBerlin pahoittelee suuresti tapahtunutta ja maksaa minulle 14 euroa korvausta matkalaukun myöhästymisestä.
Taisi olla ensimmäinen kerta, kun kirjoitin viralliseen sähköpostiin isoilla kirjaimilla ja aika rumasti.
Kaikenkaikkiaan vaikuttaa siltä, että AirBerliinillä on selkeä formaatti ja automaattiviestit korvaushakemuksen eri vaiheisiin ja sen tarkoituksena on, että korvausta vaatinut asiakas antaa periksi, eikä jaksa viedä asiaa eteenpäin.
Sen lisäksi heillä näyttää työskentelevän ihmisiä, jotka väsyttävät korvauksen hakijoita käsittämättömällä byrokratialla ja venyttävät maksua niin, että kukaan korvaukseen oikeutetuista ei jaksa enää taistella naurettavan summan takia.
En usko, että tulen koskaan saamaan AirBerliiniltä yhtään mitään korvausta.
Ja tässä käsittämättömässä suivaantumisen tilassa, jaksoin asian tiimoilta kirjoittaa tämän tarinan. Ehkä joku päivä jaksan myös copy-pastata sen jollekin toiselle keskustelupalstalle, sillä sen minä heille niillä isoilla kirjaimilla lupasin.
Huippu lentoyhtiö! Olin Air Berlinin lennolla kun menin luokkaretkelle Saksaan. Lennot lähtivät ja saapuivat ajallaan, kaikkien matkatavarat löysivät perille. Lisäksi lennolla saimme ilmaisia juomia niin paljon kun jaksoimme juoda. Tämä tarkoitti mehuja, vettä, limsaa, kahvia ja teetä. Koneesta poistuessamme kaikki saivat vielä suklaata.
Palvelu oli ensiluokkaista ja lentokone oli verrattavissa Finnairin koneeseen.
Jaha, Finnairin trollit päässeet tässäkin ketjussa vauhtiin. Finnair on nyt vain kuppanen ja ylikallis yhtiö, jolla ei pääse juuri mihinkään ja asiakaspalvelu on surkea.
Olen lentänyt Air Berlinillä kahdesti Saksaan. Ensimmäisellä kerralla paluulento myöhästyi 2 tuntia. Pääsimme normaaliin aikaan koneeseen, mutta kone seisoi maassa tuon 2 tuntia ja matkustajat tuskastelivat kyydissä. Toisella kerralla menolento myöhästyi tunnilla. Itse lennot sujuivat hyvin. Omaan silmään Air Berlinin koneet näyttävät viihtyisimmiltä ja siistimmiltä kuin esim. Finnairin. Henkilökunta on ollut mukavaa.
Ensimmäisen reissun menomatkalla minulta halkesi matkalaukku ja paluumatkalla matkatoverin matkalaukku tuli kolmessa eri osassa liukuhihnalle. Minua kehotettiin hakemaan korvauksia lentoyhtiöltä. Sieltä taas pyydettiin valokuvia todistusmateriaaliksi sekä kaavakkeiden täyttöä. Olivat sitten kaiken vaivan jälkeen valmiita n. 14 euron korvaukseen :D Heh, no onneksi oma matkavakuutus korvasi.
Paluu Berliinistä 5.12.16. Ei mahduttu koneeseen, tai osa porukasta ei mahtunut. Monen tunnin odotus kentällä ja ilmeisesti kentälle jääneet ovat jo tällä hetkellä kotonaan.
2 tunnin lennolla ei ainakaan tarjota yhtään mitään, ostaa toki sai.
Tuona samana päivänä Air Berlin kunnostautui siten, että Berliiniin tuolloin aamulennolla tulleet osa lennätettiin Tukholman kautta ja osa jostain muualta, kuitenkin siten, että ryhmä tuli sinne loppujen lopuksi kolmella (3) eri koneella. Missään nimessä tuo yhtiö ei tule lennättämään meidän perhettä enää yhtään minnekään.
Onkos tämä taas sellainen avaus jota ap itse kommentoi ja dissaa aihetta. Täällähän on näitä.
Meillä on niin surkea kokemus Air Berliinistä! Olimme matkalla Suomesta Roomaan pidennetylle viikonloppu matkalle. Lennettiin finnairilla Berliiniin ja sieltä oli tarkoitus jatkaa airberliinillä vielä Roomaan. Lennon oli tarkoitus lähteä 21:30, mutta aikaa myöhäistettiin kaksi kertaa. Olimme päässeet jo lähtö portille kun tuli ilmoitus että koko lento oli peruttu. Kello oli jo yli yksitoista illalla kun porukka lähti rynnimään lentoyhtiön tiskille varaamaan kyytejä, hotelleja ja uusia lentoja. Moni ei niitä kerennyt saamaan kun virkailijat laittoivat tiskit kiinni ja sanoivat että tulkaa aamulla puoli viisi takaisin. Antoivat aspan numeron, mutta eihän siitä mitään tullut kun koko koneellinen yritti sinne samaan aikaan soittaa. Virkailijat vaan poistuivat paikalta. Siinä sitten oltiin yö Berliinin lentokentän lattialla.
Ei puhettakaan matkustajan oikeuksista! Kyydit, hotellit ja uudet lennot olisi siinä pitänyt järjestää!
Aamulla sitten kun tiski aukesi, saimme uudet lennot (onneksi Lufthansalla) ja kun kysyin aamiaista, saimme pussukat missä oli vesi ja kaksi keksiä.
Meillä tämä yksi ruumaan kirjattu matkalaukku pysyi menossa mukana, mutta samalla lennolla olevan pariskunnan laukku ei. Tarina ei kerro koska tai mistä tämä laukku löytyi, vai löytyikö ollenkaan...
Ei enää ikinä air Berliiniä!
Yleensä kannatta ostaa liput ulkomaanmatkoillo 2 - 5 kk ennen matkan alkua ja tiistai on yleensä keskimääräisesti halvin päivä matkustaa. Ite ainakin tuolla http://kiwi.com sivustolla valinnu eka kuukauden ja siitä jonku päivän. Sit vertaillu mikä on halvin päivä lentää. Jos varaat useammalle henkilölle kerralla niin kannattaa aluksi koittaa hakea lentoja vain yhdelle henkilölle ja kattoo eroaako hinta.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:31"]
piirikuntia, kuten Boca Raton, Fort Lauderdale ja Palm Beach. Palm Beachin piirikunnassa varsinkin asuu paljon sekä amerikansuomalaisia että ihan suomalaisia "lumilintuja", jotka ovat seudun turvalliseksi katsoneet.
[/quote]
Vedit sitten Jenkkien suosituimmat eläkeläisalueet kehiin? :D Kai ne tuon alueen lukuisat vanhainkodit ovat aika turvallisia. Noiden alueen asukkaista ainakin 90% lienee yli 65 ikäisiä.
Kaveri miehineen vuokrasi sieltä talon kahdeksi viikoksi ja naapureina oli vain 75-90 vuotiaita! :DD Eivät oikein tuntenut aluetta ennalta kun vuokrasivat, ja siksi koko paikka tuntui kuolleelta vaikka nämä puoliseniilit eläkeläiset ajeli päivällä autoillaan miten sattui eli niitä joutui kuulemma oikeasti varomaan.