Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla aikuisilla vielä eka oma pankkitili käytössä?

Vierailija
16.09.2020 |

Lapsuuden kotikunnassa siis. Itsellä on. Olen viime aikoina miettinyt, että onko se ihan hölmöä, kun olen jo nelikymppinen ja asun satojen kilometrien päässä. Olen myös miettinyt että olenko ainoa ja ihmetteleekö ne sitä siellä pankissa. Toisaalta olen pitkään ollut omistaja-asiakas ja saanut bonuksia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. Eka avattu oli elisabetinkadun yhdyspankki muistaakseni.

Avasin joskus 12v vanhana sitten oman tilin. itiksen tammipankista, sittemmin aktia. Edelleen käytössä.

Vierailija
22/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvinkin, KOP oli pankki silloin, sittemmin numero pidentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itse asiassa kaksi tiliä, joista toinen oli alunperin säästötili.

Minulle selvisi vasta jokunen vuosi sitten Suomessa olevan aikuisia kantasuomalaisia ihmisiä, joilla ei edelleen ole omaa pankkitiliä. Itse olen tottunut pitämään sitä aina itsestäänselvyytenä. Olen kiitollinen vanhemmilleni, että he aikoinaan hankkivat minulle tilit heti kun synnyin. Senkään takia ei huvita vaihtaa pankkia, vaikka tilini ovat Nordeassa.

24/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Zinc

Vierailija
25/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tili, joka perustettiin syntymävuonnani 1980-luvun puolivälissä ristiäisissä tulleita lahjarahoja varten. Lähikonttori on myös edelleen sama kuin silloin. Olen muuttanut, mutta kotikaupunki ei ole muuttunut koskaan. Sittemmin olen muuttanut poikaystäväni kanssa yhteen, avannut yhteisen tilin toiseen pankkiin, ja nyt olemme naimisissakin, mutta oma tilini on ja pysyy siellä, missä se on jo 35 vuotta ollut. 

Vierailija
26/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kunnes alkoivat vinkumaan jotain tunnistuksia. 

Zinc

Ollut asiakas koko aikuisiän ja nyt ne muka ei osaa laittaa raksia ruutuun, että tunnetaan tämä tyyppi.

Nostin tilin automaatin kautta tyhjäksi, ja kävin lopettamassa tilin puoli vuotta myöhemmin.

Eli pankkisi noudatti lakia ja pyrki suojelemaan tiliäsi entistä paremmin , mutta sinä vedit herneen nenään. Okkkeeeei.

Vierailija
27/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pankkitilit mitenkään paikkakuntakohtaisia ole 🙄. Sulla on x pankin tili, eikä kuule ketään pankissa kiinnosta miksi sulla ei ole y-pankin tiliä sen sijaan.

Ai. Ethän voi mennä esim lainaa hakiessa asioimaan mihin tahansa ko. pankin konttoriin? Tai vaikka jos sun avainlukulista hukkuu, niin et kai voi mennä mihin tahansa pailkakunnan pankkiin otattamaan uutta listaa käyttöön. (siis kun et voi itse sitä tehdä, kun ei ole enää vanhan listan lukuja)

Häh, tottakai voin mennä! Ajan voi varata ihan mihin konttoriin tahansa, ja vaikka ihan eri pankin konttoriin! Samoin avainlukulista, jos sellaista vielä käyttää, lähetetään ihan tasan sinne toimipisteeseen minne pyydät.

Mistä 80-luvulta sä oikein kirjoittelet 😂?

Mua on sitten huijattu. Aina pyydetty tulemaan sinne vanhan kotipaikkakunnan pankkiin tai muuten asiat ei onnistu.

Niin on. Taisi virkailija vaan haluta bonukset omaan laariin.

Vierailija
28/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pankkitilit mitenkään paikkakuntakohtaisia ole 🙄. Sulla on x pankin tili, eikä kuule ketään pankissa kiinnosta miksi sulla ei ole y-pankin tiliä sen sijaan.

Ai. Ethän voi mennä esim lainaa hakiessa asioimaan mihin tahansa ko. pankin konttoriin? Tai vaikka jos sun avainlukulista hukkuu, niin et kai voi mennä mihin tahansa pailkakunnan pankkiin otattamaan uutta listaa käyttöön. (siis kun et voi itse sitä tehdä, kun ei ole enää vanhan listan lukuja)

Häh, tottakai voin mennä! Ajan voi varata ihan mihin konttoriin tahansa, ja vaikka ihan eri pankin konttoriin! Samoin avainlukulista, jos sellaista vielä käyttää, lähetetään ihan tasan sinne toimipisteeseen minne pyydät.

Mistä 80-luvulta sä oikein kirjoittelet 😂?

Muutenkin kuulostaa hassulta, että pitäisi vielä näin 2020-luvullakin aktiivisesti asioida pankissa paikanpäällä. Lainahakemukset löytyvät kaikki netistä, ja ongelman ilmetessä voi ihan omalta kotisohvalta käsin soittaa asiakaspalveluun. Itse olen hoitanut pankkiasioita lennosta mm. Prismassa, kun talletusautomaatti söi sinne laittamani satasen, mutten saanutkaan rahoja tilille. Soitto Nordean asiakaspalveluun ja homma oli hoidossa vartissa.

(Nettiä käyttämättömät mummot ym. toki ymmärrän.)

Vierailija
29/29 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin vanha että pankit ovat muuttuneet monta kertaa...

Eka tili jonka muistan oli Suomen Yhdyspankissa (SYP) joskus 1970-luvun alussa. Silloin oli vielä ne paperiset pankkikirjat, jonne virkailija merkitsi käsin että 14 markkaa 35 penniä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi