Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten innostua lapsista/äitiydestä? Lapseton pohtii tulevaisuuttaan..

Vierailija
09.11.2013 |

Eli miten innostua lapsista ja äitiydestä? Olen vasta 23 mutta kaverit lisääntyy jo ja alan tuntea vähän paineita omasta tulevaisuudesta.. Tavallaan haluaisin tulevaisuudessa lapsia mutta äitiys ja lapset ajatuksena vain stressaa. Mietin kaikkea sitä aikaa mikä menee lapsen läksyistä huolehtimiseen, vaipan vaihtoon, etääntyviin teineihin, kaikkeen lasten elämästä huolehtimiseen liittyen. Olisiko jotain mielikuvaharjoituksia millä kiinnostua lapsista ja äitiydestä? Tällä hetkellä haluan vain opiskella ja matkustella eikä perhe-elämä kiinnosta yhtään, mutta ahdistuin kun ystäväni kummastelivat kun sanoin alkavani miettimään koko lapsiasiaa vasta 30-vuotiaana. Eli koen että haluaisin lapsen joskus vain jotta elämällä olisi jokin merkitys mutta käytännössä en koe mitään vauvakuumetta. Mitä jos miestäkään ei löydä ennen kuin on liian myöhäistä? Pitääkö vaan luottaa että halu saada lapsi tulee kyllä myöhemmin? En ole koskaan haaveillut lapsesta samalla tavalla kuin muista asioista. Tyhmää ehkä kysyä tämmöistä mutta nämä on isoja kysymyksiä jotka vaikuttaa elämän valintoihin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin omalta osaltani tehdä ympäristöteon, ja jättää lapset tekemättä.

Vierailija
22/22 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:04"]

Ajattelin 23-vuotiaana ihan samoin mutta ei ystävätkään miettineet lasten hankuntaan tuolloin. Tapasin mieheni vähän alle 30-v. ja biologinen kello alkoi yhtäkkiä tikittää. Eli oikeassa elämäntilanteessa voi alkaa tuntua siltä että haluaa oman lapsen rakastamansa ihmisen kanssa yhdessä.

[/quote]

Juuri näin! 32- vuotiaana minuakaan ei kiinnostanut mikään lapsiin liittyvä yhtään. Tapasin mieheni 28- vuotiaana, jossain vaiheessa sen jälkeen aloimme molemmat haluamaan lasta. Esikoinen syntyi kun olin 30v. Ei kannata liikaa miettiä tulevia elämänvaiheita etukäteen, nauti elämästä nykyhetkessä ja iloitse vapaudesta ja nuoruudesta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla