Ootteko lukeneet Knausgårdin Taisteluni-sarjaa?
Mä oon lukenut ne suomeksi ilmestyneet (luulisin, että oon lukenut sen kolmannenkin, en jaksa nyt tarkistaa). Mitä mieltä olette?
Kommentit (6)
Olen lukenut ekan osan enkä ihan ymmärrä taannoin kirjan (kirjailijan) ympärillä vellonutta hypetystä "kuinka rankkaa elämä on ollut"... Toki kurjia juttuja mutta aika peruskauraa - tai ehkä sitten vasta sarjan seuraavat osat lunastavat paremmin julkisuuden tuomat odotukseni, mene ja tiedä.
Saanko anteeksi, yritin lukea, mutten jaksanut, kesken jäi. Kaverit hehkutti, että "ihan kuin meidän lapsuus ja nuoruus" jne, mutta oli jotenkin niin piiiiiitkäääää....
Kaksi ekaa luin ihan innoissaan, mutta kolmas jäi kesken. Jotenkin se lapsuusaikojen vatvominen oli liikaa. Onkohan se samaa sitä koko kirja?
Eilen tuli tv:stä Knausgårdin haastattelu ja googlasin kirjailijaa, tännehän oli linkki jälleen ensimmäisten hakutulosten joukossa.
Kyllä vauva av tietää, asiasta kuin asiasta :)
Mutta siis jatkan googlausta.
Olen lukenut kaksi ekaa osaa. Kolmatta odotan kirjastosta, kun en halua ostaa. Ihan sattumalta se eka tarttui käteen kirjastossa, en muistanut että tällaista onkaan, jotain kohu-uutisia vain muistin joskus lukeneeni jostain norjalaisesta kirjailijasta.
Kirjat tempaavat lukijan mukaansa päähenkilön elämään, ajatuksiin, tunteisiin uskomattoman toden tuntuisesti. Kertomusta ei mieti kertomuksena, vaan se on vähän kuin siirtyisi toisen nahkoihin.
Ehdottomasti suosittelen. Paitsi jos juuri nyt on kiireistä eikä ehtisi uppoutua, ehkä kannattaa lykätä.