Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä; kaveri ympäri päissään ja
ei suostu lähtemään baarista vielä kotiin. Sinun itsesi pitää kuitenkin lähteä kotiin. Kaveri haluaa bilettää pilkkuun asti.
Pitääkö vaan jättää kaveri sinne baariin ja toivoa, että pääsee kotiin vai pakottaa taksiin? Aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä, mutta niin ympäri päissään, että helposti tulee hyväksi käytetyksi/laukku varastetaan tms.
Kommentit (11)
Minulla oli tuollainen kaveri. Kerta toisensa jälkeen veti överit ja pokasi ties minkälaista laitapuolen kulkijaa. Aikani hyysäsin ja pilasin oman iltani, kunne lopulta tuli kuppi täyteen. Sanoin hänelle hänen ollessaan selvinpäin että enää en jaksa hyysätä. Jos ei tunne vieläkään omiaan rajojaan aikuinen ihminen on sitten täysin itse vastuussa itsestään.
Tämänkin jälkeen hänet heitettiin joskus baarista ulos tai jäi notkumaan johonkin pöytään kun itse lähdin. Usein minulla oli baarissa muitakin kavereita. Tai sitten vaihdoin paikkaa sellaiseen missä heitä oli, aina ilmoitin että olen lähdössä. Hengissä hän joka kerta selvisi, milloin heräsi kotoaan, milloin jonkun hoidon luota.
Jos kaveri niin jättäisin hoitamaan omat asiansa. Eri asia jos läheinen ystävä, jonka kanssa ollaan jatkuvasti puolin ja toisin hyvässä hengessä palvelus tai kaksi velkaa eikä toisella puolella vaakakuppia ole muuta kuin hiukan lyhyemmät omat yöunet.
Jos on kerran tai kahdesti lähteneet korot kattoon, on ystävien velvollisuus huolehtia toinen toisistaan.
Jos on jatkuvaa, niin palkatkoon itselleen lapsenvahdin.
Jos kaverin tyyli on aina vetää överit niin jättäisin baariin
Jos taas yleensä maltilliselle juhlijalle on lipsahtanut ryyppy päälle niin mä varmaan pakottaisin kaverin mukaani tai jäisin seuraksi jos mahdollista.
Joo. Tämä kaveri tuppaa juomaan itsensä aina kamalaan kuntoon. Kaksi edellistä kertaa olen saattanut taksiin väkisin ja kerran jätin vain baariin, kun meni hermo.
On niin kännissä, että on ties minkälaisen laitapuolijan kanssa nuoleskelemassa :/ Välillä haastaa riitaa pokejen kanssa ja kaikkea ihan älytöntä. En jaksa enää holhota ja illat menee siinä, kun etsin kaveria ja löydän milloin mistäkin.
Joo, taidan siis jättää baari-illat tästä eteenpäin välistä.
-ap-
Periaatteessa baarista pitäisi muutenkin poistaa ympäripäissään olevat, mutta eihän se käytännössä niin mene, ellei ala rettelöidä.
Mulla oli jotain parikymppisenä vaikeeta mun parhaan ystävän kanssa baarissa. Hänestä tuli ihan eri ihminen kännissä eli hiljaisesta, hienostuneesta tulikin kauhia villikissa, jolle kelpasi kulli kuin kulli. Eli käytännössä mä jäin aina, aina yksin illaksi, oltiinpa sitten lähellä tai kaukana baarissa. Tai sitten kiusaantuneena kolmantena pyöränä, kun piti yhdessä lähteä kyydillä kotiin... Lopulta en lähtenyt enää minnekään hänen kanssaan. Joskus jouduin hänet pelastamaan pulasta kun oli jonkun hämärätyypin kyydissä autossa ja keskellä tietä ryntäsi autosta pois. Oli lähdetty seuraamaan jostain sitä autoa mun poikaystävän kanssa. Kävi liian raskaaksi mulle ainakin.
Itse olen kiitollinen kaverilleni, että kerran muutaman kerran kun join liikaa että auttoi minut pääsee kotiin.
Ne jäikin sille tielle minun liika juominen, kun tajusin että haluan itse tietää omat rajani ja lopetin väliaikaisesti juomisen täysin ja nykyään tiedän täysin omat rajat.
Enää minusta ei tarvitse kaverin huolehtia tai olla huolissaan.
Teki hyvää sillo pitää pitkän tauon juomisesta.
Baariin voi jättää. Sitten on ongelma, kun baarista lähdetään ja kaveri keksii lähteä ties kenen matkaan huonossa kunnossa. Silloin ei voi jättää heitteille.
Jätä baariin jos on ympäri päissään tai jätä tokmannille jos on ämpäri päässään.
itse ainakin lähtisin kotiin. Aikuinen on vastuussa itsestään. Oppiipahan jos laukku pöllitään ettei kannata lärvejä vetää.