Onko tämä outoa vai herttaista? Anoppini antaa
miehelleni eli pojalleen aina isänpäivälahjan. Siis jotain sukkia, suklaata tms. mitä nyt tyypillisesti muutenkin isänpäivänä annetaan.
Kommentit (20)
Onko anopilla omaa isää tai miestä, joka olisi poikansa isä?
Olen kuullut miehestä, joka äitienpäivänä lahjoo vaimoansa, äitiänsä, sijaisäitiänsä, yh-siskoansa ja yh-kälyänsä ja vaimonsa äitiä.
Hänestä jokaista äitiä kuuluu muistettavan äitienpäivänä...
Kaupassa kassa toivottaa jokaiselle naiselle hyvää äitienpäivää. Minusta se on kaunis tapa.
Miksi se on niin vaikeaa, ettei voisi onnitella ja vaikka lahjoa sitä kenen juhlapv on?
Ei tarvitse olla ko. henkilön lapsi, voi sitä onnitella ja vaikka antaa lahjan siltikin.
Jotenkin suomalaiset on outoja, aina pitää ajatella asiat niin tarkasti, tai noudattaa pilkulleen sääntöjä, muuten asiat muka menee tosi huonosti.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:36"]
Miksi se on niin vaikeaa, ettei voisi onnitella ja vaikka lahjoa sitä kenen juhlapv on?
Ei tarvitse olla ko. henkilön lapsi, voi sitä onnitella ja vaikka antaa lahjan siltikin.
Jotenkin suomalaiset on outoja, aina pitää ajatella asiat niin tarkasti, tai noudattaa pilkulleen sääntöjä, muuten asiat muka menee tosi huonosti.
[/quote]
Ainakin tällaisilla palstoilla, ei ehkä oikeasti niin paljon ;)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:32"]
Kaupassa kassa toivottaa jokaiselle naiselle hyvää äitienpäivää. Minusta se on kaunis tapa.
[/quote]
Eivät kaikki naiset kuitenkaan ole äitejä, joten se on aika outo tapa.
[/quote]
Auts, entisenä lapsettomuudesta kärsivänä miettisin vielä pari kertaa, toivottaisinko kaikille hyvää äitienpäivää. Se päivä oli ennen raskas muutenkin.
Mielestäni jotenkin outoa. Mutta tapoja on monia.
Outoa, koska kuka nainen voi iloita siitä, että poikansa on isä?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Eihän sitä tarvitse olla äiti ja silti ihmiselle voi toivottaa "Hyvää äitienpäivää".
Jokaisella kuitenkin on äiti olemassa!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Eihän sitä tarvitse olla äiti ja silti ihmiselle voi toivottaa "Hyvää äitienpäivää".
Jokaisella kuitenkin on äiti olemassa!
[/quote]
Ja ettei tarvitse erikseen huomauttaa, kuollutkin äiti on äiti....
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:27"]
[/quote]
Oma isänsä on kuollut mutta appi eli miehen isä on edelleen elossa. Itse asiassa anoppi antaa usein samanlaiset lahjat kummallekin. Tänä vuonna lahja ehkä vähän oudoksutti tavallista enemmän koska lahjassa oli teksti "Maailman paras isä". Mun mielestä tuollaisen voi antaa vain oma lapsi tai ehkä lapsen äiti jos lapsi itse on ihan pieni vielä. (Ja joo, isänpäivä on toki vasta huomenna mutta olimme juhlistamassa sitä miehen vanhempien luona jo tänään käytännön syistä).
ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:27"]
[/quote]
Oma isänsä on kuollut mutta appi eli miehen isä on edelleen elossa. Itse asiassa anoppi antaa usein samanlaiset lahjat kummallekin. Tänä vuonna lahja ehkä vähän oudoksutti tavallista enemmän koska lahjassa oli teksti "Maailman paras isä". Mun mielestä tuollaisen voi antaa vain oma lapsi tai ehkä lapsen äiti jos lapsi itse on ihan pieni vielä. (Ja joo, isänpäivä on toki vasta huomenna mutta olimme juhlistamassa sitä miehen vanhempien luona jo tänään käytännön syistä).
ap
[/quote]
Ai kamalaa, elä nyt noin tosissasi ota jotakin toivotusta!
Noh, ehkä se ärsytti siitä syystä että mies on lapsuuskodissaan oppinut, että isät ei vietä aikaa lastensa kanssa eivätkä juuri muutenkaan osallistu perheen arkeen. Anoppi on ns. passannut perheensä miesväen "pilalle". Siksi teksti "Maailman paras isä" anopin julistamana tuntui lähinnä vinoilulta.
ap
No ei se äitienpäivä kovin hyvä ole, jos oma äiti on kuollut ja itse kärsii lapsettomuudesta. Siinä voisi kassan äitienpäiväntoivotukset olla se kuuluisa korsi, joka katkaisee kamelin selän.
Ymmärrystä hei, ihmiset!
Meilläkään ei juhlita isänpäivää, koska itse olen isätön ja niin kävi lapsillenikin. Joten tämä aika vuodesta ei ole kovinkaan mieluisaa...
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 16:09"]
Noh, ehkä se ärsytti siitä syystä että mies on lapsuuskodissaan oppinut, että isät ei vietä aikaa lastensa kanssa eivätkä juuri muutenkaan osallistu perheen arkeen. Anoppi on ns. passannut perheensä miesväen "pilalle". Siksi teksti "Maailman paras isä" anopin julistamana tuntui lähinnä vinoilulta.
ap
[/quote]
Ai siis ei ole ansainnut tuota titteliä?
Veikkaan kuitenkin, että isänpäivänä noita maailman parhaita isiä on useampi kuin yksi....
Herttainen tapa mun mielestäni. Mun äitini on innokas neuloja ja antaa kaikille sukulaismiehilleen (isälleen, veljilleen, langoilleen, pojalleen, vävyilleen jne.) isänpäivälahjaksi omatekoiset villasukat. Kaikki lahjotut tykkää kovasti!
Meilläkin äitienpäivänä käydään molemmilla mummuilla, viedään kukkia, jotain pientä lahjaa ja kahvitellaan. Isänpäivänä tehtäisiin varmasti sama homma, ellei molemmat vaarit olisi kuolleita. Käydään kuitenkin sillon hautuumaalla viemässä kynttilää ja kukkaa. En pitäisi ap:n anoppia ollenkaan outona. Se on mielestäni outoa, että ap pitää sitä outona :D
Herttaista, jos miehelläsi on lapsia eli on itse isä. Se ei selvinnyt aloitusviestistä. Jos miehellä ei ole lapsia, lahjominen on to-del-la outoa.
Kyllä minä toivotan appiukolle hyvää isänpäivää vaikkei hän minun isäni olekaan. Eikö tarkoitus ole juhlia kaikkia isiä?
Sekä että. Älä kuitenkaan puutu asiaan, aiheutat helposti pahaa mieltä eikä tuosta varsinaista haittaakaan ole.