Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roomassa olleita? Mikä vuodenaika olit?

Vierailija
16.09.2020 |

Itse olin talvella, mutta mahtava paikka!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut keväällä ja kesällä. Kesällä Rooma on kuuma, mutta ihana. 

Vierailija
2/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin värianalyysi? Opettele suomea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kesällä, syksyllä ja talvella. Rooma on ihan ok, muttei mikään lempipaikkani kyllä.

Vierailija
4/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu. On kyllä historiaa tuossa kaupungissa ja siellä voi piipahtaa myös toisessa valtiossa.

Vierailija
5/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joulukuun alussa, lämmintä oli jotain 10-15 astetta. Jouluvalot ja -koristeet oli kyllä hienoja ympäri kaupunkia.

Vierailija
6/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuodenaikana olit...suomi ei taida olla äidinkielesi.

Vierailija
7/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut maaliskuussa ja heinäkuussa. (en ole vuodenaika)

Vierailija
8/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuu - lämpöä oli 25-30 astetta. Omaan makuun ehkä hiukan liikaa kaupunkilomailuun, mut mieluummin noin lämmin kuin kylmä.

Vierailija
9/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut helmikuussa ja syyskuussa. Molemmat ok

Vierailija
10/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ja kesällä oon ollut, monta kertaa.

Lempikaupunkini.

Vierailija
11/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin syksyllä ja talvella. Kesällä en menisi mistään hinnasta. Ennen koronaa turisteja oli niin tolkuttomasti lähes mihin vuodenaikaan tahansa, mutta esim. tammikuun alussa vähän rauhallisempaa. Jonot joka ikiseen tunnettuun turistikohteeseen olivat ihan järkyttävät, joten isompiin nähtävyyksiin ostettiin aina liput netistä etukäteen. Saa nähdä miten koronanjälkeinen aika alkaa näkymään turistikohteissa, eiköhän ne kiinalaiset ryhmät pian palaa rynnimään kaiken altaan kuten ennenkin.

Roomaan voin mennä aina uudestaan ja uudestaan, en kyllästy koskaan.

Roomassa muuten superhyvä suomenkielinen opas, jonka voi varata kohtuuhinnalla vaikka pienelle seurueelle tai pariskunnalle, jos haluaa tutustua johonkin kohteeseen kunnolla. Googlaamalla löytyy.

Vierailija
12/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut helmikuussa (oli sekalaista säätä, välillä paistoi välillä satoi, lämpötila 12-16), kerran maaliskuun lopussa (ihana kevät, 20-25 päivälämpötilat), kerran lokakuun puolessa välissä (aivan ihana kesäsää 20-27 astetta) ja kaksi kertaa kesä-heinäkuussa jolloin ollut kuuma, 28-35 astetta, meillä oli molemmilla kerroilla hotelli jossa oli uima-allas, ihana oli pulahtaa sinne alkuillasta ja aamulla ennen kaupungille lähtöä.

Kaipaan Roomaan, sydämeni kaupunki... sinne voi aina palata ja silti löytyy jotain uutta.

Vierailija
13/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin puolisoni kanssa joulun Roomassa muutama vuosi sitten. Hotelleissa oli halpaa, ravintoloissa ja nähtävyyksissä melko tyhjää ja kaupunki jouluvaloineen oli tunnelmallinen ja kaunis :). Sääkin oli hyvä ja päivisin paistoi aurinko. Ei tullut kylmä vaikka saatettiin tuntikausia kierrellä ulkoilmassa. Ei kumpikaan olla helteiden ystäviä niin tuommoinen +10 - +16 oli just sopiva lämpötila meille Colosseumin yms muiden koluamiseen. Uudeksi vuodeksi jatkettiin siitä Barcelonaan ja sekin oli tosi kiva paikka talvella. 

Vierailija
14/14 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Roomassa kolme kertaa eri vuodenaikoina, mutta se ei ole minusta mitenkään erityisen kiinnostava kaupunki. En pidä italialaisesta elämänmenosta ylipäätään, ja Roomassa ei ollut minulle mitään ihmeellistä sen jälkeen kun oli ne pakolliset historialliset kohteet nähnyt. Kauppoja ja turisteja.