miksi niin moni nainen ei osaa meikata?
enkä nyt puhu mistään 12v tyttösistä, vaan ihan 30+ naisista!
yleinen ilmiö on kovat, musta kajalviivat silmän alla mutta ei lähelläkään ripsien tyveä, liian tumma/vaalea meikkivoide sekä pellemaskin mieleen tuova poskipuna...
Kommentit (10)
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, miten meikkaa ja miten pukeutuu ym.
Mä myönnän etten osaa meikata, saa neuvoa. Koitankin meikata hillitysti, etten näytä aina kauheelta pelleltä.
Meikkaan niin harvoin, että ei tule harjoiteltua. Tosin en kyllä käytä silloin harvoinkaan kun meikkaan mitään "vaikeita" meikkejä, kuten vaikka kajalia tai poskipunaa. Vähän ripsiväriä ja huuliin jotain.
Miksi jotkut naiset eivät osaa vaihtaa autonrenkaita? Miksi jotkut naiset eivät osaa leipoa pullaa? Miksi jotkut naiset eivät osaa ommella itselleen vaatteita? Miksi jotkut naiset eivät osaa puhua ruotsia? Miksi jotkut naiset eivät osaa integraalilaskuja tai tiedä piin arvoa neljän desimaalin tarkkuudella?
Miksi naiseuteen liitetään niin paljon asioita, jotka muka automaattisesti siihen kuuluvat? Itsestään selvää ovat ainoastaan munasarjat ja rintarauhaset. Kaikki muu on tapauskohtausta, henkilön mieltymysten ja kiinnostuksen kohteiden synnyttämää vaihtelua ryhmässä nimeltä naiset.
Minä harjoittelinkin silloin, kun en ollut lähdössä mihinkään. Pesin meikin pois ja sitten taas uusi meikki. Alussa tuli sellaisia sotamaalauksia, ettei niissä olisi ollut asiaa kuin halloween-juhliin. Mutta vähitellen opin. t.2
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 11:03"]
Meikkaan niin harvoin, että ei tule harjoiteltua. Tosin en kyllä käytä silloin harvoinkaan kun meikkaan mitään "vaikeita" meikkejä, kuten vaikka kajalia tai poskipunaa. Vähän ripsiväriä ja huuliin jotain.
[/quote]
Miten sitä poskipunaa pitää laittaa, ettei näytä pelleltä? Jos ei siis omista jumalaisia poskipäitä, joita on helppo vähän muotoilla punalla. Mulla on aurinkopuuteri, jota vähän sipsuttelen poskiin etten näytä niin haudasta nousseelta, mutta käytän sitä varmaan sitten ihan väärin ja näytän entistä kamalammalta.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 11:03"]
Miksi jotkut naiset eivät osaa vaihtaa autonrenkaita? Miksi jotkut naiset eivät osaa leipoa pullaa? Miksi jotkut naiset eivät osaa ommella itselleen vaatteita? Miksi jotkut naiset eivät osaa puhua ruotsia? Miksi jotkut naiset eivät osaa integraalilaskuja tai tiedä piin arvoa neljän desimaalin tarkkuudella?
Miksi naiseuteen liitetään niin paljon asioita, jotka muka automaattisesti siihen kuuluvat? Itsestään selvää ovat ainoastaan munasarjat ja rintarauhaset. Kaikki muu on tapauskohtausta, henkilön mieltymysten ja kiinnostuksen kohteiden synnyttämää vaihtelua ryhmässä nimeltä naiset.
[/quote]
Ihan asiaa, mutta veikkaan tuo aloituksen kysymyksen olleen kuitenkin enemmän sellainen retorinen kysymys, jonka tarkoitus on vain avata keskustelu. Tuskin aloittajan pointti oli, että jokaisen naisen kuuluisi synnynnäisesti osata meikata ja hän sitten ihmettelee miksei näin kuitenkaan ole.
Etenkin tuo kajal laitettuna niin, että ripsien tyven ja kajalin väliin jää vaaleaa ihoa näkyviin on aika ikävän näköistä.
Juhlissa ja vastaavissa törmää eniten tällaiseen heikkoon meikkaamiseen, sinne varmaan juuri meikkaavat nekin, jotka meikkaavat pari kertaa vuodessa.
Mä en ole mestarimeikkaaja, mutta hyvän arkimeikin osaan mielestäni tehdä. Vahvempi juhlameikki onkin sitten haastavampi, ja usein olen juhlameikissäni vähän halju verrattuna siihen mitä voisin olla. Juuri kun en uskalla meikata kauhean vahvasti kun en osaa. Esim. voimakasta luomiväriä on tosi hankala saada näyttämään kivalta.
Minä en osaa meikata. Lapsuudenkodissani se oli käytännössä kiellettyä ja henkisesti siitä jäi jonkinlainen esto päälle pitkälle aikuisuuteen. Toisaalta kyllä vältän turhaa kemikaalialtistusta ihan kaikessa muutenkin, mutta olisihan se kiva joskus osata laittautua. Omia tyttäriäni yritän kasvattaa kannustavammin tässä suhteessa.
Mä osaan meikata :) Osaan tehdä luonnollisen päivämeikin ja näyttävän iltameikin. Käytän rohkeasti värejä ja en ole aina jumittunut samaan lookkiin. Erityisesti silmämeikkiäni kehutaan usein. Mutta tämä on saavutettu vain harjoittelemalla. t. nainen 33v