Onko ihmistä ”olemassa” jos hän ei ole somessa?
Vai onko ihminen epäilyttävä tyyppi jolla salattavaa tai hävettävää?
Kommentit (48)
Minä tiedän montakin, jotka eivät ole, ja mielestäni he ovat olemassa erittäin selvästi. Vai näenkö sitten harhoja?
Pakko olla facessa kun hoidan firman facetiliä. Enpä juuri omalla sivulleni julkaise. Naama ja nimi on ja joskus jotain jonninjoutavaa.
Mun iskä ei oo siellä. Itsekin vois vähentää Facebookin käyttöä kun suurin osa käytöstä siellä näyttää olevan puhdasta huomionhakua. Sama juttu Instagramin kanssa. Instagramia en käytä onneks niin usein.
T: M26
On.
Tapaan ystäviä livenä, käytän sähköpostia ja tekstiviestejä ym.
Käytän kyllä ja luen erilaisia keskustelupalstoja, mutta facebooksissa enkä missään muussakaan yhteisöpalvelussa en ole.
N. 68
Olin facessa vuoden päivät. Ei sopinut minulle se. Sen jälkeenkin on pitänyt syödä, käydä töissä ja maksaa laskut. Ehkä olen ehkä en.
Ei ole olemassa. Ihmisen virallinen syntymäaikahan myös määritetään ensimmäisen somepostauksen mukaan.
Faceen liityin noin vuosi sitten hivenen vastentahtoisesti, en välitä levitellä asioitani tutuille tahi tuntemattomille. Tilin tein ainoastaan seuratakseni kyläyhdistyksen tiedotteita.
Olenko siis puolittain olemassa?
Minulla ei ole mitään salattavaa. Näyn ja kuulun muuten kuin somessa. Meillä on kaikki mitä tarvitaan, mutta sitä suuruutta ja ihanuutta ei tarvitse somessa esitellä, kun ollaan onnellisia. Kel onni on, sen kätkekööt. Miksi pitää esittää tai esitellä jotain somessa. Naurettavaa. Siksi en ole.
Ilmeisesti on, koska töitä riittää niin, ettei ole aikaa sometella.
Latasin p*rsekuvan instagramiin, siis olen.
- René Descartes
No siis nykypäivänä tuntuu että kun tutustuukin vaikka baarissa toiseen ihmiseen niin kysytään snapchattia ei puhelinnumeroa :D ja olen siis 30-vuotias nainen ja en todellakaan lataa mitään snapchatteja, ihan ääliömäinen sovellus. Instagramikaan ei kiinnostele.
Kun kriittisesti tarkastelee somekanavia ja etenkin sellaisia missä asiat on liian hyvin niin ajattelee että mitä he piilottaa.
Tyhmä luulee sen ihmisen Somen olevan ehdoton todellisuus. Tyhmille ihmisille Some on varmaan kaikki totta. Heitä voi vedättää mennen tullen. Ohjailla mielikuvilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä ole koskaan ollut somessa. Olen olemassa. Paljonhan meitä on jotka ei välitä olla. En ole sosiaalinen tyyppi muutenkaan vaan erakkomainen introvertti, miksi olisin sitten somessa?
Miksi sitten olet täällä? Jos kerran et ole koskaan ollut somessa niin sinun ei pitäisi myöskään olla täällä AV:llä.
Yksi tyyppi josta kaikki tykkää ja tykkää ja oikeasti muija istuu Linnas. Some on hänellä siisti.
Mä olen mielelläni ’olematon’...😂 ja nimetön täällä.
Yhden tyypin Some on siisti. Kaikki tykkää. Hänen muija istuu linnas. Ei lue Somessa.
Ihminen on enemmän olemassa ja ELÄMÄSSÄ kun ei ole somessa piste.
Some on joidenkin jättiyritysten liiketoimintaa. Miksi jotkut luulevat että se on jokin kaikkien yhteinen peruspalvelu?