Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän iskä saa tosi hienon kortin lapsen opelta!

Vierailija
08.11.2013 |

Jälleen kerran lapsen isänpäiväkortissa on open määrämä kukka, open määräämä kukan väri (kulta, ei hopea) ja open keksimä runo (ei ollut sopinut lapsen keksimä runo siihen korttiin).

Lapsi on nyt kolmannella ja joka ikinen vuosi sama juttu: lapsi näyttää minulle korttinsa ja on pahoillaan kun opettaja käski kaikkien piirtää tietyn kuvan, tietyistä materiaaleista ja aina kortissa on myös open keksimä/kehittelemä värssy.

Tiedoksi, että tuon ikäinen osaa suunnitella hienot kortit värssyineen ihan itse. Jos ei muuta, niin eiköhän ne kukkien värit voisi antaa lasten päättää ihan itse.

Opettajat ja muut lasten kanssa työtä tekevät! Muistetaanhan, ettei korttien tarvitse olla hienoja ja täydellisiä värimaailmoineen, riittää että lapsi on saanut tehdä oman muistamisensa ihan itse.

t. äiti ja pph

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 22:12"]

Meilläkin tehtiin ennen, tai oppilailla oli mahdollisuus tehdä, kunnes YH-äidit lopettivat sen :( Kun kerta meidän Jannicalla ja  Nicolla ei ole isää, niin ei saa muutkaan askarrella...

[/quote]

Tsiisus! Ihanko totta?! Mun lasten isä on kuollut, muttei tulis mieleenkään kieltää toisia tekemästä isänpäiväkortteja omille iseilleen. Mun lapset tekee ukille, papalle tai sitten näennäisesti isälleen ja säilyttävät muistona sen. Nuorin teki tänä vuonna mulle "ylimääräisen" äitienpäiväkortin <3

Vierailija
22/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meillä päiväkodissa alle 3v ryhmässä saa valita esim korttipohjan värin tai muodon tms. 2-3 vuotiaat osaa jo vaikuttaa enemmänkin, mutta tuommosia pieniä juttuja pystyy ne ihan pienimmätkin valitseen ja näin voivat ees vähän vaikuttaa lopputulokseen :) Isättömät saa tehdä ukille/kummille/enolle ja ompa pari äiditöntäkin ollut kortteja väsäämässä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi lasta oli aikoinaan samassa pk-ryhmässä (vuoden ikäero). Äitienpäivänä toivat sitten kortit mulle sänkyyn ja aloin niitä lukea. Ekaa lukiessa kyyneleet oikein meinas tulla silmiin, kun oli niin ihana. Oltiin lapselta kysytty millainen äiti ja on ja mistä tykkää yms. Eihän ne ihan nappiin mennyt, mutta kyse oli kuitenkin 4-vuotiaasta.

No, liikutuksen kyyneleet tyrehtyi kyllä aika nopeasti kun aloin lukea seuraavaa korttia, jossa oli ihan täysin sama teksti ja samalla käsialalla. En ollut huomannut aamuhämärässä että teksti olikin kopioitu ja ilmeisesti joka lapsella sama?! Olisi mieluummin laittaneet sitten jonkun selvän runon tms. kuin että yritetään huijata että oltaisiin muka lapselta äidistä kyselty..

Vierailija
24/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 22:49"]

Meidän kaksi lasta oli aikoinaan samassa pk-ryhmässä (vuoden ikäero). Äitienpäivänä toivat sitten kortit mulle sänkyyn ja aloin niitä lukea. Ekaa lukiessa kyyneleet oikein meinas tulla silmiin, kun oli niin ihana. Oltiin lapselta kysytty millainen äiti ja on ja mistä tykkää yms. Eihän ne ihan nappiin mennyt, mutta kyse oli kuitenkin 4-vuotiaasta.

No, liikutuksen kyyneleet tyrehtyi kyllä aika nopeasti kun aloin lukea seuraavaa korttia, jossa oli ihan täysin sama teksti ja samalla käsialalla. En ollut huomannut aamuhämärässä että teksti olikin kopioitu ja ilmeisesti joka lapsella sama?! Olisi mieluummin laittaneet sitten jonkun selvän runon tms. kuin että yritetään huijata että oltaisiin muka lapselta äidistä kyselty..

[/quote]

apua, toi on paha!:D Mä en varmaan olis voinut olla kuittailematta asiasta jotain päiväkodin henkilökunnalle...

Vierailija
25/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko kaiken, mitä lapsenne koulusta ja opesta kertovat? Voi tsiisus...

Vierailija
26/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]   Mistäpä tiedät, vaikka lapsia olisi haastateltu ja olisivat toistelleet toistensa sanomisia? 

Vierailija
27/27 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 23:13"]

[/quote]   Mistäpä tiedät, vaikka lapsia olisi haastateltu ja olisivat toistelleet toistensa sanomisia? 

[/quote]

No ei siitä silti olisi ihan sanasta sanaan samaa tekstiä tullut ja tulostettu tuo teksti oli vaikka olikin olevinaan "käsinkirjoitettu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan