Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Minua ihmetyttää tämä ketju. Näinkö monet eivät pese kasviksia ja hedelmiä ennen syömistä? Ja onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka iloisesti ostavat ne pilaantuneetkin yksilöt, ettei vain tulisi hävikkiä?

Vierailija

En voi ostaa hedelmiä ellen ole kokeillut niitä. En minä niitä pilalle puristele, mutta en halua liian pehmeitä tomaatteja tai mandariineja enkä kolhuisaa omenaa.

Olen tosi pahoillani, mutta en aio luopua tästä laaduntarkkailusta. Toki desinfioin käteni mennen ja tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta sitä käteeni osunutta pilaantunutta hedelmää vaikka liikkeellä olisi rutto.

Itse olen se, joka puristelee ja tutkii ja jopa haistelee niitä syöntikypsiä acokadoja, jotta löydän parhaimmat. Joskus on joku sivusta tullut valittamaan, mutta vihainen ilme ja mykkyys ovat ajaneet nämä tukarit pois. Jos ~3 € maksan parista hedlemästä, niin otan tasan tarkkaan juuri sen, mikä minusta on laarin paras.

Muutko sitten maksaa vähemmän jos heille jätät ne huonommat yksilöt?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kassajonossa kannattaa seistä omien kärryjen edessä. Silloin ei takanaolija pääse huohottamaan niskaan.

Tämä on hyvä taktiikka. Saa pidettyä pakkoraon takana hönkijöihin, ja samalla tietysti itse päättää etäisyyden edellä olevaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta sitä käteeni osunutta pilaantunutta hedelmää vaikka liikkeellä olisi rutto.

Itse olen se, joka puristelee ja tutkii ja jopa haistelee niitä syöntikypsiä acokadoja, jotta löydän parhaimmat. Joskus on joku sivusta tullut valittamaan, mutta vihainen ilme ja mykkyys ovat ajaneet nämä tukarit pois. Jos ~3 € maksan parista hedlemästä, niin otan tasan tarkkaan juuri sen, mikä minusta on laarin paras.

Voi jeesus. Ei kai kukaan siellä kaupassa mieti, että en nyt voi millään ostaa näitä hyviä tuotteita, kun sitten muille jää vain huonompia??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus. Ei kai kukaan siellä kaupassa mieti, että en nyt voi millään ostaa näitä hyviä tuotteita, kun sitten muille jää vain huonompia??

Niin, onhan se tietysti minäminäminä-ihmiselle vieras ajatus ajatella muita ihmisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se tietysti minäminäminä-ihmiselle vieras ajatus ajatella muita ihmisiä.

Jos kaupassa on tarjoustuotteet vähissä, niin ostatko kalliimpaa, jotta muut saisivat niitä tarjoustuotteita? Mene aikaisemmin kauppaan, niin muut eivät ehdi ostaa loppuun sitä, mitä sinä olet hakemassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee sairaaksi jos ei saa enää valikoida ehjiä, mädättömiä ja madottomia kasviksia, tai ei saa lukea tuoteselosteita. Joo, ne on netissäkin, mutta siellä lukee, että oikeat tiedot tulee aina varmistaa tuotepakkauksesta, koska esimerkiksi muuttuneet raaka-aineet ei automaattisesti päivity nettiin. Kuoleman vakavasti allergista ihmistä tuo ei juuri lämmitä. Jos oikeasti ahdistaa noin paljon, suosittelen hakemaan jotain apua esimerkiksi terapiasta, jospa se suhteellisuudentaju sieltä löytyisi.

Sinulle suosittelisin terapiaa tuohon draamailuun. Matokasviksia, mätää ja kuolemaa. Melkoisia kauppareissuja tyttösellä.....

Onko sinulle oikeasti uusi asia, että allerginen ihminen voi kuolla syötyään ainetta, jolle on allerginen? Se ei ole mitään draamailua. Myöskään pilaantuneet kasvikset eivät ole draamailua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä?? En minä ainakaan koe olevani itsekäs siksi, että ostan sen lihapaketin, jossa on eniten päiväystä jäljellä, vaikka se tarkoittaa, että joku muu joutuu sitten ostamaan vähemmän tuoretta lihaa. Ihan samalla tavalla jätän hedelmäosastolta huonot ostamatta, vaikka hyviä jääkin sen vuoksi vähemmän jäljelle. Ei ketään pakoteta ostamaan niitä huonoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ettekö te puristelijat erota silmillänne ylikypsää - tai raakaa - hedelmää tai vihannesta? Esimerkiksi nyt tuo avokado, kyllähän sen sopivan kypsyyden erottaa väristä! Ja jos ei ole ihan heti syömässä, ostaa pikkuisen raa'an, niin säilyy pitempään. Sama tomaateilla, väri kyllä kertoo kypsyysasteen.

En koskaan hyplää ja puristele, ihan silmilläni katson ja tartun kädelläni vain siihen minkä aion ottaa pussiin. Rasioihin pakattuihin kasviksiin (viinirypäleet esim) kirkkaan sinne pakkauksen alle, koska siellä voi olla pilaantuneita, mutta irtotavarasta ei kyllä ikinä ole tullut huteja, vaikka en käsin tunnustele "parhaita".

Vois kyllä tulla joku sääntö, että puristelijoille olisi ihan omat laarit, tai etureunassa olevia saa puristella ja takareunasta voisi ottaa ne, joille riittää silmillä arviointi.

No minä ainakin katson ensin ja kosken vain niihin hedelmiin, jotka näyttävät hyviltä. Mutta aina välillä sieltä toiselta puolelta paljastuukin iso huono kohta. En koe velvollisuudekseni ostaa sitä huonoa hedelmää vain siksi, että käänsin sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te puristelijat erota silmillänne ylikypsää - tai raakaa - hedelmää tai vihannesta? Esimerkiksi nyt tuo avokado, kyllähän sen sopivan kypsyyden erottaa väristä! Ja jos ei ole ihan heti syömässä, ostaa pikkuisen raa'an, niin säilyy pitempään. Sama tomaateilla, väri kyllä kertoo kypsyysasteen.

En koskaan hyplää ja puristele, ihan silmilläni katson ja tartun kädelläni vain siihen minkä aion ottaa pussiin. Rasioihin pakattuihin kasviksiin (viinirypäleet esim) kirkkaan sinne pakkauksen alle, koska siellä voi olla pilaantuneita, mutta irtotavarasta ei kyllä ikinä ole tullut huteja, vaikka en käsin tunnustele "parhaita".

Vois kyllä tulla joku sääntö, että puristelijoille olisi ihan omat laarit, tai etureunassa olevia saa puristella ja takareunasta voisi ottaa ne, joille riittää silmillä arviointi.

No minä ainakin katson ensin ja kosken vain niihin hedelmiin, jotka näyttävät hyviltä. Mutta aina välillä sieltä toiselta puolelta paljastuukin iso huono kohta. En koe velvollisuudekseni ostaa sitä huonoa hedelmää vain siksi, että käänsin sen.

No eipä tuo tee sinusta sellaista, joka näplää läpi kaikki kasan pinnalla olevat hedelmät tai tomaatit ja kaivaa sieltä syvemmältäkin. Otat seuraavan hedelmän/ tomaatin ja suurella todennäköisyydellä siinä ei ole mitään vikaa ja pistät sen pussiin. Nyt puhutaan niistä henkilöistä, jotka hyplää ja kääntelee USEITA, kunnes löytävät sen mieleisensä. Ja ennen kuin pussissa on tarvitsemansa määrä on hän nyplännyt läpi kymmeniä kappaleita.

Vierailija

Lähikaupassa jää usein ne vakkarit löpisemään kassan kanssa.
Ei ne tajua, ettei se kassa sillä hetkellä haluaisi jutustella, mutteivat voi käskeä häipymäänkään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat