Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sisustatte lastenhuoneen/t jouluisiksi?

Vierailija
08.11.2013 |

ev

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttelikkö, vähän punaista tekstiileihin ja pikkuinen kuusi pöydälle jonka saavat itse koristella miten haluavat. Omasta mielestäni ei tarvitse olla liikaa "krääsää", kun lasten lelut ja pelit huoneessa kuitenkin, aika pienillä jutuilla saa jouluista tunnelmaa :) Omassa lapsuudessa meillä tais olla jotain tonttupehmolelujakin. 

Vierailija
2/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeet ja valot ikkunan väliin. Ei ne muuten pysy tallessa ja paikoillaan...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä ole omia lapsia, mutta kerron, miten lapsuudenkodissani huoneeni sisustettiin jouluiseksi.

Sain joululahjaksi kerran sellaiset värivalot, ne oli ihan uutta silloin 70-80-luvun alussa ja ne kesti vuosia. Ne sommiteltiin ikkunaan, usein tähden malliin.

Sitten mulla oli itse tekemiäni joulukoristeita, osa on tallessa edelleen. Niitä laitoin huoneeseen sinne tänne.

Äiti osti jonain jouluna mulle ja siskolle lahjaksi jouluiset ovikoristeet. Ne laitettiin aina meidän huoneiden oviin.

Jossain vaiheessa ostettiin jouluinen matto lattialle.

Huoneessani oli yleensä pieni kuusi, joskus aito, jossain vaiheessa muovinen, kun hinkusin sellaista. Sellainen pieni pöytäkuusi.

Sitten mulla oli joulukoristeita, joita olin saanut yleensä joululahjaksi. Olen syntynyt jouluaattona ja aina ollut jouluihminen, rakastan joulukoristeita! Näihin koristeisiin kuului mun rakkain jouluesine, posliininen punapukuinen jouluenkeli, jonka sain 5-vuotiaana.

Toinen rakas tavara oli pieni punainen lyhty, jonka sain varmaan 3- tai 4-vuotiaana joululahjaksi. Äiti oli siihen liimannut pieniä sydäntarroja. Se oli mielestäni (ja on yhä) aivan ihana! Siinä oli turvallista polttaa kynttilää.

Yleensä laitoin huoneeseeni joulun viikkoa ennen aattoa. Joskus ripottelin koristeita sinne tänne jo aiemmin. Sitten vaan joululaulukasetti soimaan ja nautiskelemaan oman huoneen joulutunnelmasta!

P.S. Elävät kynttilät huoneessani koin itse riskiksi, kun olin kerran 10-vuotiaana sytyttänyt kynttilän työpöydälleni ja papereita leimahti tuleen... Onneksi oli partiossa opetettu tukahduttamaan tuli. Heitin viltin siihen päälle ja sitten hiiltyneet paperit vessanpönttöön. Vanhemmille en koskaan uskaltanut kertoa mitään... :(

Vierailija
4/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä verhot, vaihdatteko jouluiset verhot lastenhuoneeseen?

ap

Vierailija
5/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli mun huoneessa jouluverhotkin! Tai oikeastaan ne oli talviverhot. Sain itse valita, ne oli valkoiset ja niissä oli hopeisia tähtiä.

Kun olin pieni, äiti vaihtoi yleensä huoneisiin erikseen kesä-, syksy-, joulu-, talvi ja pääsiäisverhot. :)

Vierailija
6/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluverhot tietyisti. Tytöt ripustavat peileihinsä jouluisia valoja, jokainen on ostanut oman värisen sellaisen koristenauhan, en nyt muista sen oikeaa nimeä. Sellainen pörröinen, kimalteleva mikä laitettiin ennen vanhaan kiertämään kuusta.

Isompia koristeita on vaihtelevasti. On minijoulukuusta valoineen, kuituenkeliä, ikkunatähteä/sydäntä, joulukynttelikkö. Ennen laitettiin värilliset valot ikkunaan jonkun kuvion muotoiseksi.

Vierailija
7/7 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä