Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaa hirveästi miten kohtelin exää

Vierailija
08.11.2013 |

Mä oon itkeny nyt pari viikkoa iltaisin, kun häpeän niin paljon mun käytöstä. Mahanpohjassa on tuntunut ilkeä lenkki ja tuntuu, että voisin oikeasti kuolla häpeästä. 

Mä olin hirvittävän ilkeä, mustasukkainen ja vahingoniloinen. Voi luoja kun tietäisin että miksi. Luultavasti tuhosin hänen koko kiinnostuksensa naissukupuoleen. Mä vihaan itseäni. Haluaisin, että hän olisi onnellinen ja muistaisi mut hyvällä, mutta se ei ole mahdollista.

Olen lukenut narsistijuttuja netistä, ja olen ihan varma, että olen narsistinen. En voi enää ikinä seurustella kenenkään kanssa... Voiko täästä parantua? 

Voi kunpa aikaa voisi kiertää taaksepäin..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 05:29"]

Mitä arvoa sillä on jos tunnustat sen tänne ja koko joukko samanlaisia naisia tulee joojottelemaan että ei se mitään. Osoita pahoittelusi oikealle ihmiselle, ja jos on tarpeen, niin pyydä aidosti anteeksi sellaiselta, jota olet noin pahasti kohdellut. Ei ilkeys ja vahingonilo ole mitään pikkujuttuja, eivät todellakaan, ja niillä sä olet voinut satuttaa toista ihmistä tosi pahasti.

[/quote]

Olet oikeassa. Mulla on sellanen ongelma, ettei mulla ole nykyään enää yhtään ystäviä. siis ei ainuttakaan, ja en liiottele. Olen vasta 25, hirvittää ajatella, että jos menisin naimisiin, ei olisi ketä kutsua.. Mutta en mene.

Kirjoitin pitkän kirjeen, ja kävin asiat ja teot mitä kadun ja mistä on paha mieli, sekä oman käyttäytymiseni läpi. Laitoin postiluukusta sydän hakaten. 

Kiitos kaikille vastauksista. Kivaa saada edes jossain tukea tai jotain ihmiskontaktia.. Ajattelin alkaa käydä terpiassa, ja käydä tarkkaan läpi noita mun ongelmia, etten siirtäisi seuraavaan suhteeseen tai vahingoittaisi muita. Teinivuosien pitkä seurustelusuhde oli todella nöyryyttävä, mies petti ja haukkui, riideltiin ja taas sovittiin aina ja aina vain uudestaan, oikeastaan aina kun olimme yhdessä kaikki aika meni mun naljailuun. Luultavasti käyttyäydyn siksi noin miten käyttäydyin, olin sata varma että pettää kun olen niin tottunut kuulemaan tuntemattomilta, että mies ei ollutkaan saunaillassa vaan tyttöporukan luona mökillä.

Mä en millään jaksaisi elää. olen niin turha kun ihminen vaan voi olla. Mä en jaksa.  Huidoin luotani ainoan ihmisen, joka ois saattanu välittää. Mun elämä on pelkkää pientä kylmää yksiötä, rahahuolia, yksinäisyyttä, ruokakauppaa ja työtä. En todellakaan nää syytä sille, miksi mä oon täällä, kun perheenäitejä ja tärkeitä tiedemihiä kuolee koko ajan. 

Vierailija
2/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aimmin sinulle kommentoitiin: narsisti ei tunne katumusta. 

Sinähän suorastaan kierot omantunnontuskissa. Se on hyvä! Olet ottanut opiksesi ja pyytänyt exältäsi anteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 05:29"]

Mä en millään jaksaisi elää. olen niin turha kun ihminen vaan voi olla. Mä en jaksa.  Huidoin luotani ainoan ihmisen, joka ois saattanu välittää. Mun elämä on pelkkää pientä kylmää yksiötä, rahahuolia, yksinäisyyttä, ruokakauppaa ja työtä. En todellakaan nää syytä sille, miksi mä oon täällä, kun perheenäitejä ja tärkeitä tiedemihiä kuolee koko ajan. [/quote]

RAKAS tuntematon ystävä! Katumus on tervettä ja tärkeää, tiedäthän sen. Katumattoman ihmisen omatunto on vaarassa paatua, mutta sinun omatuntosi on elossa, vaikka se tuleekin ilmi tuskan kautta. Ja tahdon sanoa sinulle: Vaikka olet itsesyytösten keskellä ja tunnet tehneesi todella pahasti, sinä itse olet kuitenkin anteeksiannon ja rakkauden arvoinen :) Ei sinua ole tehty jäämään omantunnontuskan tai epäonnistumisen vangiksi, vaan saamaan anteeksi ja aloittamaan alusta! Saanko lämpimästi suositella tutustumaan näihin linkkeihin, ehkä ne voivat tukea sinua senkin suhteen, kun koet elämäntilanteesi olevan ilmeisesti aika kurja: kaksi ensimmäistä linkkiä kuvailevat sellaista Rakkautta, joka kantaa ihmistä ja antaa anteeksi niillekin, jotka eivät pysty antamaan itselleen anteeksi. Ja loput linkit kertovat käytännön tukimahdollisuuksista. Toivoa, armollisuutta ja kaikkea hyvää sinulle :)

http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
http://www.healingrooms.fi http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/C871691F974613C2C2257480003C5857?OpenDocument&lang=FI

Vierailija
4/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaiset kokemukset nuoruuden suhteesta, josta on jo vuosia aikaa. Ex elää yhä yksin, on sanonut että naisten kanssa on liian vaikeaa. Tuntuu, että pilasin hänen elämänsä. Pian eron jälkeen minulla todettiin bipo, ja sain selityksen omalle kauhealle käytökselleni;Olin ollut maaninen. Ex ei vain jotenkin tajua, että mukavia, normaaleja naisia on.

Nykyään olen oikealla lääkityksellä, terapialla naimisissa ja aivan erilainen suhteessa. Mutta kadun yhä kaikkea paskaa ja pahaa oloa, jota kippasin ex:n niskaan.

Vierailija
5/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä mikään narsisti ole jos sua kaduttaa.... Sä ole vain ihan tavallinen kusipää.

Vierailija
6/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi ex-mieheni takia olen menettänyt luottamukseni miehiin. Erosta jo 4 vuotta, enkä usko, että koskaan haluan suhdetta yhdenkään miehen kanssa. Näin on hyvä eipähän tule petetyksi, loukatuksi, nöyryytetyksi tai alistetuksi enään koskaan.

Vierailija
7/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ylempiä: narsisti ei näkisi vikaa itsessään.

Se on nyt kuule vaan henkisen kasvun paikka, mentävä itseensä ja omiin virheisiinsä ja toivottavasti oppia jotakin matkalla.

Eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Jos hyvin käy, muutut ihmisenä paremmaksi ja kymmenen vuoden päästä hymyilet näille ajoille ajatellen että nämä vuodet olivat tarpeellisia kasvaaksesi siksi naiseksi jota voit ihailla.

Vierailija
8/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje oli hyvä juttu! Etkä ole mikään toivoton tapaus kun kerran ymmärrät käyttäytyneesi ikävästi :)

Vierailija
9/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katumus osoittaa ettet ole narsisti. Uskon, että kirje auttaa exääsi ja sinäkin pääset tilanteesta yli.

Ja sitten OT, pitäiskö fathersloveletter.com-linkkaajlle olla oma lempinimi?

Vierailija
10/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin oli nuori, tyhmä ja ylpeä/kaunis. Kohtelin huonosti miestä ja jätinkin sen, vaikka nyt ymmärrän että olisi pitänyt pitää kiinni.

Vierailija
11/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kaikki luonnostaan narsisteja, siis paljon enemmän kuin miehet. Ääritapauksia on sitten yhtä paljon.

Vierailija
12/18 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ap ei narsisti ehkä olekaan, niin voi hän silti olla todella narsistinen ja kusipää.  Luultavasti johtuu noista traumoistakin. Hyvä juttu että ymmärtää nyt käytöksensä ja haluaa muuttua.  tsemppiä ap. hienoa että pyysit exältä anteeksi, vaikka hän ei ehkä anteeks annakaan sinulle. se on silti iso juttu tulevaisuuden suhteiden kannalta.

Vierailija
13/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö:( Mutta, pääasia että ite ymmärrät käytöksesi, nyt annat ittelles anteeks, take it as a lesson learned and move on :) Vaikket taaksepäin ajassa pystykään palaamaan, voit jopa laittaa tämmösen samanlaisen viestin eksällesi ja pyytää anteeksi, jos siltä tuntuu.

Ja narsistina et myöntäisi taikka huomaisi itse mokailleesi, joten siitä ei huolta. Nyt pää pystyyn ja elämässä eteenpäin, virheistä viisastuneena:)

Vierailija
14/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa ihan hirveästi se, että olin exäni kanssa, vaikka se kohteli mua tosi huonosti. Oli paljon narsistisia piirteitä. En ole kuitenkaan enää katkera, se oli kuitenkin aika lyhyt ja väkivallaton suhde.

Ap, ehkä nyt kun tiedostat omat huonot puolesi, pystyt alkamaan kehittää itseäsi kohti parempaa ihmistä. On mahdollista, että saat muutettua itsesi, mutta se voi vaatia työtä ja itsensä tarkkailua. Tsemppiä!

Vierailija
15/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä: narsisti ei huomee IKINä vilaa käytöksessään. Narsismiin kun ei ole parannustakaan.

Vierailija
16/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista itsekeskeisyyttä osoittaa tuo, että luulet ettei exäsi enää ikinä voisi katsoa toisia naisia. Eiköhän se voi, oletettavasti jo huomenna. :)

Vierailija
17/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 01:04"]

Melkoista itsekeskeisyyttä osoittaa tuo, että luulet ettei exäsi enää ikinä voisi katsoa toisia naisia. Eiköhän se voi, oletettavasti jo huomenna. :)

[/quote]

ymmärsit mut väärin, huonosti kommunikoin.. En tietenkään tota meinannut, vaan että pelkää kaikkien naisten olevan yhtä hullu kun mä.. Siis suhteessa.. Mut itsekeskeisyys on todella iso ongelma mulla.

Vierailija
18/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvoa sillä on jos tunnustat sen tänne ja koko joukko samanlaisia naisia tulee joojottelemaan että ei se mitään. Osoita pahoittelusi oikealle ihmiselle, ja jos on tarpeen, niin pyydä aidosti anteeksi sellaiselta, jota olet noin pahasti kohdellut. Ei ilkeys ja vahingonilo ole mitään pikkujuttuja, eivät todellakaan, ja niillä sä olet voinut satuttaa toista ihmistä tosi pahasti.