Jos sulla on nivelrikko ja sulle ehdotettaisiin kivunpoistoon
viljatonta ruokavaliota, niin miten suhtautuisit asiaan?
Kommentit (32)
Faith kirjoitti:
Riippuu siitä olisiko ehdottajalla näyttää tieteellisiä todisteita sille, että viljaton ruokavalio auttaa kipuihin. Hieman heppoiselta kuulostaa. Kokeilisin kyllä varmaan eli vähentäisin viljansyöntiä tai määräajaksi lopettaisin kokonaan ja katsoisin, pitääkö väite paikkansa.
Vähentämällä viljaa ei ole hyötyä. Joten kokeilussasi saisit tuloksen, ettei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin koululääketieteen lääkäri tuota ehdottais.
Ei tietenkään, lääkäri ehdottaa lääkkeitä.
Mulle ei auttanut loppuvaiheessa enää edes lääkkeet.
Ei auttanut enää loppuvaiheessa.... Haudastako kirjoitat !?
Mä luulen, että mun polviniveleni päätyivät poltettaviksi, ei haudattaviksi. Nyt mun polviniveleni ovat titaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että mun polviniveleni päätyivät poltettaviksi, ei haudattaviksi. Nyt mun polviniveleni ovat titaania.
Jotka joudut uusimaan jonkun vuoden kuluttua.
Artriitti eli niveltulehdus on ERI ASIA kuin artroosi eli nivelrikko.
Nivelrikko on palautumaton tila, joka pahenee iän myötä.
Niveltulehdus voi parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotka joudut uusimaan jonkun vuoden kuluttua.
Nykyisin tekonivelet kestävät noin 20-25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Niveltulehdus voi parantua.
Tässä ketjussa puhutaan nivelrikosta. Se on tietty eri asia kuin niveltulehdus. Mikä on viestisi idea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niveltulehdus voi parantua.Tässä ketjussa puhutaan nivelrikosta. Se on tietty eri asia kuin niveltulehdus. Mikä on viestisi idea?
On esitetty viljattomuutta ja maidottomuutta _tulehduksen_ ehkäisyyn/parantamiseen. Siksi.
Niverikkoa ei paranneta tuommoisilla "hoidoilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvussani on nivelrikkoa. Se on yksi syy siihen, että harrastan päivittäin pätkäpaastoa ja eripituisia pidempiä paastoja. Paasto vähentää tulehdusta elimistössä ihan tutkitusti ja edistää solujen toimintaa. Lisäksi olen vähentänyt merkittävästi hiilihydraatteja, mikä helpottaa paastoa.
Nuo tulehdukselliset autoimmuunisairaudet voivat olla ihan helvettiä. Mutta siinä vaiheessa, kun nivelet tms. ovat jo tuhoutuneet, on turha vikistä. Mikään ei enää korjaa niitä. Itseään pitää hoitaa ennen kuin vahinko on tapahtunut. Oikea ravinto ja liikunta suojaavat.
Eihän mikään enää korjaa rikkinäisiä niveliä, mutta kipuja ei tarvitse välttämättä kärsiä. Se on ihan omasta viitseliäisyydestä kiinni.
Mitä ihmettä mahdat tarkoittaa? Minulla on lähipiirissä ihminen, jonka joka nivel on rikon syömä, rintalastaa myöten. Ei sellaista lääkitystä ole olemassa, joka vie kaikki kivut ja jota voi ottaa koko ajan. Lääkkeillä on myös sivuvaikutuksia. Eikä kaikkia niveliä voi leikata. Et ilmeisesti ollenkaan ymmärrä, miten vakava sairaus nivelrikko voi pahimmillaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvussani on nivelrikkoa. Se on yksi syy siihen, että harrastan päivittäin pätkäpaastoa ja eripituisia pidempiä paastoja. Paasto vähentää tulehdusta elimistössä ihan tutkitusti ja edistää solujen toimintaa. Lisäksi olen vähentänyt merkittävästi hiilihydraatteja, mikä helpottaa paastoa.
Nuo tulehdukselliset autoimmuunisairaudet voivat olla ihan helvettiä. Mutta siinä vaiheessa, kun nivelet tms. ovat jo tuhoutuneet, on turha vikistä. Mikään ei enää korjaa niitä. Itseään pitää hoitaa ennen kuin vahinko on tapahtunut. Oikea ravinto ja liikunta suojaavat.
Eihän mikään enää korjaa rikkinäisiä niveliä, mutta kipuja ei tarvitse välttämättä kärsiä. Se on ihan omasta viitseliäisyydestä kiinni.
Kerro, miten kivut saa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, lääkäri ehdottaa lääkkeitä vaikka ongelman voisi hoitaa toisinkin. Kakkostyypin diabeetikko voi päästä täysin lääkkeettömäksi ruokavalion avulla.
Höpö höpö. Alkava kakkostyypin diabetes pyritään aina hoitamaan ruokavaliomuutoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, lääkäri ehdottaa lääkkeitä vaikka ongelman voisi hoitaa toisinkin. Kakkostyypin diabeetikko voi päästä täysin lääkkeettömäksi ruokavalion avulla.
Höpö höpö. Alkava kakkostyypin diabetes pyritään aina hoitamaan ruokavaliomuutoksilla.
Sellaisella ruokavaliolla, jolla ei 2tyypin diabetesta pysty hoitamaan.
Loppuvaihe on ns. luu luuta vasten. Kaikki rusto kulunut nivelten välistä pois. Viimeistään sen jälkeen leikkaus.