Minkä takia kaikista yhteiskunnan menoista työttömille maksettuja tukia halutaan aina ensimmäisenä leikata?
Vois kai sen leikkaamisen aloittaa jostain muualtakin?
Kommentit (46)
Etenkin kun sinne tipahtaa juuri nyt sankoin laumoin näitä massaleikkauksia huutaneita.
Ai että osuu nyt kipeesti omaan leukaan!
Vierailija kirjoitti:
Ainoan tuen jonka osaavat nimetä joka ei tule itselle. Ja joo asumistuet menee miljonääreille, sillai hieman epäsuorasti, joten sitä ei todellakaan haluta leikata. Veronmaksajien kuuluu rahoittaa paremman väen elämää!
Ei sitä vaan pärjää alle 20.000e nettotuloja kuussa. Ei saisi kun joku vaivaset 12000e jos vuokranmaksajat maksaisi kaikki omasta pussista.
Jep ja kun asumistukea saavat myös monet työssäkäyvät niin jäljelle jää se työttömyyskorvaus, josta on sitten tietysti ok leikata. Lapsilisiä yms ois kuitenkin ihan kiva korottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä helv*tin takia hengittämisestä ja paskantamisesta pitäisi maksaa yhtään mitäään?
Mitähän luulisit tapahtuvan jos meillä EI olisi nykyisenkaltaista järjestelmää? Mitä itse tekisit jos duunit menisi alta, et saisi uutta työtä, ja jollain olisi elettävä? Mistään ei tulisi pennin hyrrää. Menisitkö sienestämään vai varastaisit? Vai mikä olisi ratkaisusi?
Olen aina työllistänyt itseni. Jos ei duuni ja tulot riitä, silloin keksitään mitä vielä voi tehdä lisää. Toki töissä ollessa kannattaa säästää pahanpäivän varalle. -eri
Vierailija kirjoitti:
Ainoan tuen jonka osaavat nimetä joka ei tule itselle. Ja joo asumistuet menee miljonääreille, sillai hieman epäsuorasti, joten sitä ei todellakaan haluta leikata. Veronmaksajien kuuluu rahoittaa paremman väen elämää!
Ei sitä vaan pärjää alle 20.000e nettotuloja kuussa. Ei saisi kun joku vaivaset 12000e jos vuokranmaksajat maksaisi kaikki omasta pussista.
On totta, että asumistuki pitäisi lopettaa tietyllä aikavälillä porrastetusti. Vuonna 2016 kotitalouksien asumiskulut oli 77% suuremmat kuin vuonna 1974.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä helv*tin takia hengittämisestä ja paskantamisesta pitäisi maksaa yhtään mitäään?
Mitähän luulisit tapahtuvan jos meillä EI olisi nykyisenkaltaista järjestelmää? Mitä itse tekisit jos duunit menisi alta, et saisi uutta työtä, ja jollain olisi elettävä? Mistään ei tulisi pennin hyrrää. Menisitkö sienestämään vai varastaisit? Vai mikä olisi ratkaisusi?
Olen aina työllistänyt itseni. Jos ei duuni ja tulot riitä, silloin keksitään mitä vielä voi tehdä lisää. Toki töissä ollessa kannattaa säästää pahanpäivän varalle. -eri
Kerro ihmeessä mitä ja miten olet tehnyt, joka ilmeisesti olisi puolelle miljoonalle suomalaiselle työttömällekin täysin mahdollista?