Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku on pahin, jepjep

Vierailija
07.11.2013 |

Harmittaa ja sapettaa. Nuoremmalla lapsella on 6-v synttärit ja mun & miehen sisarukset alkaa perinteisesti näin päivää ennen taas ilmoittelemaan, että "me ei päästäkään synttäreille, mutta ensi viikolla sopisi ihan mikä ilta vaan." (ensi viikkoa ei luonnollisesti koskaan tule)

No onhan se tietysti vaikea hahmottaa, että synttärit on JOKA vuosi tiettynä päivänä. Ja tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta. Näin on käynyt tänä vuonna kummankin lapsemme synttäreiden kohdalla: yhteenkään ei ole eno ja tädit perheineen saapuneet. Lahjojakaan ei ole muistettu jälkikäteen antaa, vaikka me on huolehdittu ajallaan muistamiset niiden yhteensä kahdeksalle lapselle.

Huoh, kiva selittää lapsille, että serkut ei tule taaskaan synttäreille.... Onneksi edes mummi ja ukki, ja toiset kummit pääsee tulemaan, ja lauantaina on sitten kaverisynttärit. Ja hei, tämähän tarkoittaa myös sitä ettei munkaan tarvitse huolehtia sisarusteni lapsille lahjoja jouluksi, eikös?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia eikä siis lasten synttäreitä, mutta muuten samanlaisia kokemuksia kyllä. Ihmetyttää muutenkin, miksi ihmisillä on nykyään niin äärettömän vaikea sitoutua tiettyihin päivämääriin? Mikä ajanhallinnassa mättää, ja voiko muka oikeasti AINA olla jotain tärkeämpää tekemistä kuin lupauksen pitäminen? Ihmettelen, miten kukaan saa enää nykyään mitään juhlia järjestetyksi, kun puolet vieraista ei pääse kuitenkaan tulemaan ja iso osa niistäkin ei vaivaudu edes ilmoittamaan esteestä.

(Eikä tarvitse olla edes juhlista kyse. Esimerkkinä vaikka tuttu, joka ei pääsekään sovittuna ajankohtana hakemaan ilmaista sohvaa, eikä edes ilmoita vaan hänelle saa soitella perään, että milloin ajattelit hakea kun se sohva on nyt sovitusti eteisessä, tukkimassa kulkureittiä... eikä sohvaa tietenkään noudeta vielä muutamankaan päivän päästä. Tai harrastukseen liittyvä ilmainen koulutus, jossa vapaaehtoinen opettaja on ryhmästä ainoa, joka saapuu sunnuntaipäivänä paikalle. Eikö ihmisiä edes nolota?)

Vierailija
22/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vanhoilla kotikulmilla pari kertaa vuodessa ja viivyn useampia päiviä kerrallaan. Olen ehkä noin viiden vuoden ajan yrittänyt saada audienssin sukulaisperheen luo, siis ihan vain yrittänyt kutsua itseni kahville. Ei onnistu, ei millään. Ikinä ei osata sanoa mitään päivää varmaksi. Sama ihminen hehkuttelee naamakirjassa, kuinka kivaa on kun joku samassa kaupungissa asuva kaveri tulee kylään.

Noh, olkoot. En yritä enää, ellei kerro itse päivää ja kellonaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kiire teettää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme