Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Suomessa voi olla näin räikeän epätasa-arvoinen laki?

Vierailija
15.09.2020 |

Siis tuo asevelvollisuus vai mikä sen nimi nyt olikaan. Naisethan oli ennen vain kotona hoitamassa lapsia, tekemässä ruokaa yms. Mutta näin ei kuitenkaa yleensä ole enää.

Mulla on vielä kaveri joka on poika joka ei haluaisi mennä mutta ei kai muu auta. Ne uusinnat kyllä höllis mutta ei se ole mahodllista ellei mene seuraavan vuonna tekemään jolloin moni asia on jo varmaan unohtunut.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan, kun olet vanhempi. Vuosi vähemmän aikaa naisille tehdä lapsia ja syntyvyys putoaa entisestään.

Naiset ei muutenkaa tee lapsia 18-19v iässä

Eivät, mutta lapsen hankkimisesta seuraa yleensä välivuosi työelämästä, ja tavallisella naisella on varaa max. kolmeen.

Jos armeija veisi yhden vuoden, sitten niitä lapsiakin olisi varaa tehdä yksi vähemmän.

Eikö yleensä toivota, että miehet osallistuisivat lasten hoitoon sekä ajallisesti että rahallisesti siinä missä naisetkin? Vähän ristiriitaista samaan aikaan perustella naisten vapautusta asepalveluksesta sillä, että näin ei kuitenkaan tehdä.

Eikä tällaista perustelua tietenkään asevelvollisuuslain esitöissä olekaan, koska sen olisi perustuslakivaliokunta heivannut perustuslain vastaisena roskakoriin nopeammin kuin av-mamma ehtii sanoa "miehet on sikoja".

Hyvin sanottu! Aina halutaan että miehet auttaa korihommissa ja lastenhoidossta mikä on hyvä asia mutta ristiriitaista

Ei miesten tarvitse auttaa, riittää että he tekevät oman osuutensa eli puolet.

Vierailija
22/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan, kun olet vanhempi. Vuosi vähemmän aikaa naisille tehdä lapsia ja syntyvyys putoaa entisestään.

Eivät, mutta lapsen hankkimisesta seuraa yleensä välivuosi työelämästä, ja tavallisella naisella on varaa max. kolmeen.

Jos armeija veisi yhden vuoden, sitten niitä lapsiakin olisi varaa tehdä yksi vähemmän.

Eikö yleensä toivota, että miehet osallistuisivat lasten hoitoon sekä ajallisesti että rahallisesti siinä missä naisetkin? Vähän ristiriitaista samaan aikaan perustella naisten vapautusta asepalveluksesta sillä, että näin ei kuitenkaan tehdä.

Eikä tällaista perustelua tietenkään asevelvollisuuslain esitöissä olekaan, koska sen olisi perustuslakivaliokunta heivannut perustuslain vastaisena roskakoriin nopeammin kuin av-mamma ehtii sanoa "miehet on sikoja".

Hyvin sanottu! Aina halutaan että miehet auttaa korihommissa ja lastenhoidossta mikä on hyvä asia mutta ristiriitaista

Ei kyllä kovin moni nainen suostu hoitamaan lapsia yksin ja siivoamaan yksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
25/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6292 kirjoitti:

En tiedä

Eikö hallitus voisi tehdä asialle jotain?!?

Vierailija
26/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan v***** sama mulle. En mä sinne enää joudu, kun olen yli 18v. 

Vierailija
27/27 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan v***** sama mulle. En mä sinne enää joudu, kun olen yli 18v. 

Mutta voi ajatella muita?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän