Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vuodenvaatteet ja pyyhkeet pestä samassa koneessa?

Vierailija
15.09.2020 |

Olisi kätevää hoitaa ne yhdellä kertaa, mutta voiko niin tehdä pilaamatta tekstiilejä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei voisi? Maalaisjärki, hoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Täytyy ostaa molemmille oma kone ja kuivausrumpu.

Vierailija
4/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi, olettaen että ne ovat molemmat 60 asteen pesun kestäviä. Yleensä kaikki lakanat ja pyyhkeet ovat.

Vierailija
5/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy pesemään, jopa 90 asteessa.

Vierailija
6/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen. Ei ap:n kysymys tyhmä ollut, luin joskus varmaan Iltasanomien sivuilta kun joku asiantuntija tai "asiantuntija" sanoi ettei kannata, pyyhkeiden nukka jotenkin saattaisi pilata vuodevaatteet.

Siitä huolimatta olen edelleen pessyt ne yhdessä enkä ole huomannut mitään pilalle menoa.

Vierailija
7/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Froteepyyhkeistä irtoaa nöyhtää ja lakanoiden pinta on täynnä nöyhtää. Pyyhkeet imevät myös koneessa paljon vettä ja pyöriessään ne ovat raskaita ja aiheuttavat muulle pyykille kitkaa, joten lakanoiden käyttöikä lyhentyy kitkan aiheuttaman ylimääräisen rasituksen takia.

Vierailija
8/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Froteepyyhkeistä irtoaa nöyhtää ja lakanoiden pinta on täynnä nöyhtää. Pyyhkeet imevät myös koneessa paljon vettä ja pyöriessään ne ovat raskaita ja aiheuttavat muulle pyykille kitkaa, joten lakanoiden käyttöikä lyhentyy kitkan aiheuttaman ylimääräisen rasituksen takia.

Kiitos, selitit asian paljon paremmin (kuluminen) kuin se asiantuntija.

Vierailija
9/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen pessyt samassa koneessa ja hyvin ovat lakanatkin kestäneet kymmeniä vuosia. Vanhimmat käytössä olevat lakanat itselläni 1990-luvulta.

Vierailija
10/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi pesukone joten pakkohan se on.

Vierailija
11/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Froteepyyhkeistä irtoaa nöyhtää ja lakanoiden pinta on täynnä nöyhtää. Pyyhkeet imevät myös koneessa paljon vettä ja pyöriessään ne ovat raskaita ja aiheuttavat muulle pyykille kitkaa, joten lakanoiden käyttöikä lyhentyy kitkan aiheuttaman ylimääräisen rasituksen takia.[/quote

Höpöhöpö. Nöyhtää sulla on päässäsi.

Vierailija
12/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaatteet ja jauhenliha

Vierailija
13/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä avuttomia ihmisiä oikein sikiää? Ei löydy minkäänlaista normaalitolkkua, ei käytetä normaalijärkeä ollenkaan. Toki jos pyykkiä on paljon, lie järkeä pestä pyyhkeet omassa satsissaan, mutta tuskinpa monella on tilaakaan säästellä likapyykkejä haisemassa pesua odottamassa.

Vierailija
14/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jopa 1980-luvun lakanoita ja pyyhkeitä edelleen päivittäisessä käytössä ja sekaisin pesen sekä rumpua käytän. Still going strong.

Vierailija
15/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu koko vuoden vaatteet samaan koneeseen kerralla. Saati pyyhkeet vielä mukaan. Eri kerroilla toki voi samaa konetta käyttää.

Vierailija
16/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sun pitää ostaa uusi pesukone pyyhkeitä varten.

Vierailija
17/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Froteepyyhkeistä irtoaa nöyhtää ja lakanoiden pinta on täynnä nöyhtää. Pyyhkeet imevät myös koneessa paljon vettä ja pyöriessään ne ovat raskaita ja aiheuttavat muulle pyykille kitkaa, joten lakanoiden käyttöikä lyhentyy kitkan aiheuttaman ylimääräisen rasituksen takia.[/quote

Höpöhöpö. Nöyhtää sulla on päässäsi.

Voi joitakin pyyhkeistä irrota nöyhtää (mulla kävi niin sunnuntaina), ne saa pois käyttämällä teippiharjaa. Ei nöyhtä pilaa lakanoita. 

Vierailija
18/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen ne samassa.

Vierailija
19/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa koneessa kyllä, mutta yhdellä kertaa vain harkinnan mukaan, koska kaikki pöpöt eivät suinkaan lähde jossakin kirjopesuhuljettelussa vettä säästäen, sen voi jokainen todeta nuuhkaistessaan liinavaatekaappia josta saattaa lehahtaa vähän kitkerä ummentuneen oloinen haju.

Vierailija
20/23 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa koneessa kyllä, mutta yhdellä kertaa vain harkinnan mukaan, koska kaikki pöpöt eivät suinkaan lähde jossakin kirjopesuhuljettelussa vettä säästäen, sen voi jokainen todeta nuuhkaistessaan liinavaatekaappia josta saattaa lehahtaa vähän kitkerä ummentuneen oloinen haju.

No mä pesen kaikki vuodevaatteet ja pyyhkeet 95 asteessa, eiköhän ne pöpöt siellä lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän