Muita joita harmittaa kun tuista suurin osa menee saman tien laskuihin?
Se tunne kun tilillä on pienen hetken pari tonnia ja hups tilille jää laskujen jälkeen 600e. Ja joku vielä kehtaa väittää, että tuet ovat Suomessa liian suuret.
Kommentit (39)
Jaa.
Mulle jäi laskujen jälkeen 50e, josta puolet menee vielä sähkölaskuun.
Joskus tekisi vain mieli nostaa kaikki rahat käteisenä ja lähtä rilluttelemaan kaupungille ja unohtaa kaikki ne tympeät laskut.
Välttämättömään elämiseen ne yhteiskunnan tuet on tarkoitettu. Ei ole veronmaksajien tarkoituskaan kustantaa sinulle merkkivaatteita ja ravintolaillallisia, kun ei niihin ole varaa edes työssäkäyvien vanhempien lapsiperheilläkään.
Yritä saada töitä, edes osa-aikaisia Kysy myös henkilökohtaisen avustajan hommia, muutama iltapäivä viikossa jo antaisi liikkumavaraa. Osaatko siivota? Mitä osaat?
Mistään ei saa apuja kahta tonnia,kunhan valehtelee.
Työttömyyskorvaus tai toimeentulotuki,ne ei kai kummoisia ole ainakaan yksinäiselle.
Saanen kysyä mitä tukia saat?
Itse teen osa-aikatyötä, josta palkka n. 400-500€ ja lisäksi saan soviteltua päivärahaa n. 400-500€ riippuen palkkatuloistani. Eli 800-1000€ tietämillä tulot.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen osa-aikatyötä, josta palkka n. 400-500€ ja lisäksi saan soviteltua päivärahaa n. 400-500€ riippuen palkkatuloistani. Eli 800-1000€ tietämillä tulot.
Ei se ollut tämän aloituksen pointti vaan se harmitus kun raha häviää saman tien pakollisiin menoihin.
köyhee on kirjoitti:
Mistään ei saa apuja kahta tonnia,kunhan valehtelee.
Työttömyyskorvaus tai toimeentulotuki,ne ei kai kummoisia ole ainakaan yksinäiselle.
Lapsilisät, asumistuki, työttömyysrahat, TT-tuki, elatusmaksut jne. Helposti noista voi kertyä pari tonnia/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut tämän aloituksen pointti vaan se harmitus kun raha häviää saman tien pakollisiin menoihin.
Ei harmita kun menee omiin menoihin, veroprosentti sen sijaan harmittaa aika helkkaristi kun siitä osa menee sunlaisille lusmuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmitus siitä, että se raha, joka on tilille tullut niitä laskuja varten, niin se meneekin niihin laskuihin? Oho, varmaan valtava ylläri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita kun menee omiin menoihin, veroprosentti sen sijaan harmittaa aika helkkaristi kun siitä osa menee sunlaisille lusmuille.
Sama muakin riepoo, just kattelin tänään tilinauhaa ja tuntuuhan se ikävältä katsella, kun 40% liksasta lähtee ennakonpidätyksenä bruton päältä.
Ärsyttää varsinkin silloin, kun ruokaan jää seuraavalle kuukauelle joku 50 euroa. No onneksi olen hyvä keksimään halpojakin ruokia. Esim. tänään on vispipuuroa ( itse poimituista marjoista)ja omatekoista kauraleipää.
Ei aina niin ravintopitoista, mutta mahan saa kuitenkin täyteen.
Kyllä ne tuet aika suuret on jos köteen jää menojen jälkeen vielä 600€
Siis sellaista rahaa minkä eteen et itse tee mitään muuta kuin valita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tuet aika suuret on jos köteen jää menojen jälkeen vielä 600€
Siis sellaista rahaa minkä eteen et itse tee mitään muuta kuin valita.
0/5
Vuokran ja laskujen jälkeen jäi 68€..
töitä en saa ja opinnot vielä kesken. Koulu 20km yhteen suuntaan. Bussikortti pitäs vielä ladata. Joka yö käyn nälkäisenä nukkumaan. Pelkään että en jaksa enää tätä ensi keväälle. Olen todella uupunut.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran ja laskujen jälkeen jäi 68€..
töitä en saa ja opinnot vielä kesken. Koulu 20km yhteen suuntaan. Bussikortti pitäs vielä ladata. Joka yö käyn nälkäisenä nukkumaan. Pelkään että en jaksa enää tätä ensi keväälle. Olen todella uupunut.
0/5
Missä se ap nyt majailee, ala kertoa mitä tukia saat?
Vierailija kirjoitti:
Sua käytetään räikeästi hyväksi. Ellet sitten tee tyyliin pari työpäivää viikossa.
Harmittaisi, jos tekisin yhtä huonoja provoja.
Saat tukia kaks tonnia? 😲