Muita joita harmittaa kun tuista suurin osa menee saman tien laskuihin?
Se tunne kun tilillä on pienen hetken pari tonnia ja hups tilille jää laskujen jälkeen 600e. Ja joku vielä kehtaa väittää, että tuet ovat Suomessa liian suuret.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanen kysyä mitä tukia saat?
Itse teen osa-aikatyötä, josta palkka n. 400-500€ ja lisäksi saan soviteltua päivärahaa n. 400-500€ riippuen palkkatuloistani. Eli 800-1000€ tietämillä tulot.
Sua käytetään räikeästi hyväksi. Ellet sitten tee tyyliin pari työpäivää viikossa.
Olen tyytyväinen, että minulla sentään on työtä, vaikkakin vähän tunteja tällä hetkellä. Lisäksi työ on mieluisaa.
Mikä työ on muka oikeasti mieluisaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen osa-aikatyötä, josta palkka n. 400-500€ ja lisäksi saan soviteltua päivärahaa n. 400-500€ riippuen palkkatuloistani. Eli 800-1000€ tietämillä tulot.
Sua käytetään räikeästi hyväksi. Ellet sitten tee tyyliin pari työpäivää viikossa.
Olen tyytyväinen, että minulla sentään on työtä, vaikkakin vähän tunteja tällä hetkellä. Lisäksi työ on mieluisaa.
Riippuu mistä ihminen on kiinnostunut. Jos työstään nauttii, se ei edes tunnu työltä.
Vierailija kirjoitti:
köyhee on kirjoitti:
Mistään ei saa apuja kahta tonnia,kunhan valehtelee.
Työttömyyskorvaus tai toimeentulotuki,ne ei kai kummoisia ole ainakaan yksinäiselle.
Lapsilisät, asumistuki, työttömyysrahat, TT-tuki, elatusmaksut jne. Helposti noista voi kertyä pari tonnia/kk.
TT tukea ei saa työttymyysrahan päälle. Toimeentulotuki on 300€ käteen vuokran jälkeen (vuokra 400-500€ hyväksytyt vuokrat. Jos kalliimpi niin joutuu muuttamaan köyhempään lähiöön). Tuosta 300€ maksetaan laskut ja siitä jää vähän päälle 200€ ihmiselle rahaa kuukaudeksi ruokaan tai mihin kukin nyt sitä haluaa käyttää. Jos joku on kateellinen siitä, että joku elää päälle 200€ kuukaudessa niin sitä voi itse kokeilla.
Kyllä minulla ainakin joka kuukausi jää vähintään vajaa pari sataa euroa osakkeisiin laitettavaksi säästöö. Tulee siitä nyt sentään vuoden mittaan jotain pientä.
Kannattaa tarkistaa, että varmasti olet hakenut kaikki tuet mitä voit saada!
Olis tosi siistii jos niinku ne tuet olis isommat ja sossu tai joku maksais laskut että tuet jäis elämiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
köyhee on kirjoitti:
Työttömyyskorvaus tai toimeentulotuki,ne ei kai kummoisia ole ainakaan yksinäiselle.
Lapsilisät, asumistuki, työttömyysrahat, TT-tuki, elatusmaksut jne. Helposti noista voi kertyä pari tonnia/kk.
TT tukea ei saa työttymyysrahan päälle. Toimeentulotuki on 300€ käteen vuokran jälkeen (vuokra 400-500€ hyväksytyt vuokrat. Jos kalliimpi niin joutuu muuttamaan köyhempään lähiöön). Tuosta 300€ maksetaan laskut ja siitä jää vähän päälle 200€ ihmiselle rahaa kuukaudeksi ruokaan tai mihin kukin nyt sitä haluaa käyttää. Jos joku on kateellinen siitä, että joku elää päälle 200€ kuukaudessa niin sitä voi itse kokeilla.
Mä saan 70 e toimeentulotukea työttömyystuen päälle.
Kyllä minun mielestä tuista pitäisi jäädä etelänloman jälkeen vielä muutama tonni osakesijoittamiseen. Sehän auttaisi teollisuutta ja yrittäjiä, kun tuilla elävät sijoittaisivat niihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku isopalkkainen ja turha hiirennäpyttely etänä
Vierailija kirjoitti:
Vuokran ja laskujen jälkeen jäi 68€..
töitä en saa ja opinnot vielä kesken. Koulu 20km yhteen suuntaan. Bussikortti pitäs vielä ladata. Joka yö käyn nälkäisenä nukkumaan. Pelkään että en jaksa enää tätä ensi keväälle. Olen todella uupunut.
Oletko hakenut toimeentulotukea? Jos et niin hae heti.
Rupea mustänaamaksi.
Kaikki on ilmaista. Tukiraha on discoa varten.
Vierailija kirjoitti:
köyhee on kirjoitti:
Juu ei voi. Ensinnäkin työttömyysrahan päälle ei yleensä saa tt-tukea, joten ne ovat joko tai. Lisäksi elatusmaksut eivät ole tukia, vaan toisen huoltajan osuus lapsen elatuksesta. Elatuksesta ne tukia saamattomat vanhemmatkin maksavat. Jopa merkittävästi enemmän kuin elatusmaksun maksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokran ja laskujen jälkeen jäi 68€..
töitä en saa ja opinnot vielä kesken. Koulu 20km yhteen suuntaan. Bussikortti pitäs vielä ladata. Joka yö käyn nälkäisenä nukkumaan. Pelkään että en jaksa enää tätä ensi keväälle. Olen todella uupunut.Oletko hakenut toimeentulotukea? Jos et niin hae heti.
Ei sitä opiskeluihin saa. Nimimerkillä kokemusta löytyy. Opintolaina kyllä kannattaa tuossa vaiheessa ottaa.
Mene ap töihin ja maksa ylläpitosi itse. Sillä on homma hoidettu.
kuule, mun palkasta menee suurin osa laskuihin.
Palkkapäivänä rahojen ohimarssi.
No voi voi sentään! Minä olen ollut yli 40 vuotta töissä, enkä ole koskaan saanut mitään tukia, nyt olen
eläkkeellä. Ei siitä palkasta paljon jäänyt yli laskujen maksun jälkeen. Nykyisin eläkkeestä jää vielä
vähemmän yli laskujen maksun jälkeen. Että silleen.
köyhee on kirjoitti:
Jos on ansiosidonnainen päiväraha ja työssä ollessa saanut hyvää palkkaa...