Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis TOIMIIKO se influenssa rokotus??? tuttu oli viime talvena kamalan kipeä enkä halua kokea samaa.

Vierailija
15.09.2020 |

tuttavalla todettiin helmikuussa influenssa ja se oli tosi kipeä ja pitkään kotona. parani kunnolla vasta kevään aikana. sanoi heikolla äänellä että elämänsä pahin tauti oli, ei mikään flunssa.

kannattaisko ottaa rokote, toimiiko se? onko joku välttynyt influenssalta rokotteen avulla??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt tarvitse kun kaikki noudattavat koronaohjeita ja kun kaikki niin tekevät niin eihän nuo muutkaan taudit tartu. Ei kai kukaan ole niin pässi ettei ole puolessa vuodessa niitä ohjeita oppinut.

Vierailija
2/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisina vuosina toimii paremmin kuin toisina, koska ennustaminen on tunnetusti vaikeaa.

Minä otan. Korona ja influenssa voivat tulla vaikka samaan aikaan, ja silloin ei hyvä heilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan. Kamala tauti, ei mitenkään verrattavissa normaaliin nuhakuumeeseen. Olen ottanut rokotteen sen jälkeen ja en ole muina talvina sairastanut... en tiedä onko rokotteen ansiota vai muuten vaan ei ole osunut. Loppuviimein influenssaa ei kuitenkaan kovin usein sairasta, toki ihmisestä, viruksesta ja vastutuskyvystä riippuen.

Vierailija
4/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisina vuosina toimii paremmin kuin toisina, koska ennustaminen on tunnetusti vaikeaa.

Minä otan. Korona ja influenssa voivat tulla vaikka samaan aikaan, ja silloin ei hyvä heilu.

Mä oon mielestäni jostain lukenu että kahta virustautia ei voi yhtäaikaa olla. Se eka tauti jotenkin blokkaa toisen. En nyt kuitenkaan ole ihan varma. Tästä kun on vaan hatara muistikuva jostain artkkelista joka näin väitti.

Vierailija
5/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa rokotuksen koktail eli sisältö päätetään (suomennus: ennustetaan) pari vuotta ennen rokotuskautta.

Joskus osuu arvaukset oikeaan ja rokotus tehoaa Ja joskus, kuten viime vuonna, ei osunut oikeaan ja siten piikki ei tehonnut.

Parasta ennakointia on, että pese kädet ja pysy erossa pärskivistä. Nyt Koronan pelon takia viime kauden influenssa sairastuvuus oli pieni. Samoin noro ja rota- virus.

Eikös olekin kivaa, niinkin helppoa taopa torjua karseaa paskatautia - käsien pesu.

Vierailija
6/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuttiin miehen kanssa molemmat influenssaan pari vuotta sitten. Se joka oli ottanut rokotteen oli sairaampi kuin se joka ei ottanut. Varmistettiin influenssaksi labratestein molemmilta. 

Vierailija
7/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan kahdesti, ja nykyään todellakin otan rokotuksen vuosittain. Sanoisin, että henkilö, jolla ei influenssaa ole koskaan ollut, ei pysty kuvittelemaan miten ikävä tauti on kyseessä. Ja lisäksi sitten vielä jälkitaudit.

Yleensä rokote vähintäänkin lieventää tautia, jos ei kokonaan pysty estämään.

Vierailija
8/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut influenssan kahdesti, ja nykyään todellakin otan rokotuksen vuosittain. Sanoisin, että henkilö, jolla ei influenssaa ole koskaan ollut, ei pysty kuvittelemaan miten ikävä tauti on kyseessä. Ja lisäksi sitten vielä jälkitaudit.

Yleensä rokote vähintäänkin lieventää tautia, jos ei kokonaan pysty estämään.

Meillä se rokotettu sai todella paljon rajumman taudin, mutta sinähän tuota kirjoitustani jo alapeukutitkin kun ei sovi omaan näkemykseesi. 

Vierailija
9/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa voi olla oireeton tai vähäoireinen. Sen erottaa flunssasta vain testi.

Vierailija
10/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotta menin ilman rokotetta, ilman influenssaa.

Viimeiset 3 vuotta olen rokotteen ottanut, kun työnantaja edellyttää, joka kerta olen ollut influenssassa, testatusti todettu näin.

Vierailija
11/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ottavat influenssarokotteen joka ikinen vuosi ja silloin kerran ottivat sen tuplana, kun julkisen puolen rokote oli huono. He molemmat saivat influenssan, vaikka käyvät vain kerran viikossa kaupassa ja pari kertaa viikossa harrastuksissaan, eli he ovat ihmisten ilmoilla aika vähän.

Rokotukset ovat välillä aika arvailuja ja paras on vain pitää välimatkaa ihmisiin.

Vierailija
12/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää se, että rokotteen valitseminen on ennustamista. Vähän niinkuin sään ennustaminen.

Suomessakin ennustetaan puolisen vuotta etukäteen, että mitkä viruskannat maailmalta tulevat Suomeen.

Ei se influenssa ole joka vuosi yksi ja sama.

Rokotteet tilataan sitten tehdyn ennusteen mukaan kuukausia etukäteen, ennen influenssakautta. Ei niitä saa mistään tilattua päivän varoitusajalla..

Joskus käy niin, että rokote on väärää lajia, eikä auta siihen viruskantaan joka tulikin mutkan kautta Suomeen.

Silti kansa piikitetään, ettei mene maksettu tavara hukkaan ja onhan se tyhjää parempi.

Eikä nämä asiat opetettu jo ala-asteen bioanalytiikan tunnilla?

Vierailija
13/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote perustuu edellisvuosien viruskantoihin, joten eihän sen tehoa voi ennustaa kuin summittaisesti. Virus muuntuu vuodessa aika lailla.

Vierailija
14/14 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Ymmärtäkää se, että rokotteen valitseminen on ennustamista. Vähän niinkuin sään ennustaminen.

Suomessakin ennustetaan puolisen vuotta etukäteen, että mitkä viruskannat maailmalta tulevat Suomeen.

Ei se influenssa ole joka vuosi yksi ja sama.

Rokotteet tilataan sitten tehdyn ennusteen mukaan kuukausia etukäteen, ennen influenssakautta. Ei niitä saa mistään tilattua päivän varoitusajalla..

Joskus käy niin, että rokote on väärää lajia, eikä auta siihen viruskantaan joka tulikin mutkan kautta Suomeen.

Silti kansa piikitetään, ettei mene maksettu tavara hukkaan ja onhan se tyhjää parempi.

Eikä nämä asiat opetettu jo ala-asteen bioanalytiikan tunnilla?

"Silti kansa piikitetään, ettei mene maksettu tavara hukkaan ja onhan se tyhjää parempi"

Miksi on tyhjää parempi? Vaikka ei ole sinnepäinkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä