Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö aikuiselle lapselle kertoa totuus isästään?

Vierailija
15.09.2020 |

Eli vankilassa olot, hakkaamiset yms. Miten olette toimineet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kertoa ainakin yleisellä tasolla. Ihan kaikkia yksityiskohtia ei välttämättä, ellei kysy.

Vierailija
2/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kysynyt tätä aikaisemminkin ja saanut monta vastausta. Eikö se jo riitä vai kuinka monta kertaa meinasit asiasta vielä jankuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kysynyt tätä aikaisemminkin ja saanut monta vastausta. Eikö se jo riitä vai kuinka monta kertaa meinasit asiasta vielä jankuttaa?

Mä näin tän jutun ekan kerran, vaikka palstailen päivittäin. ohistelija

ps: kaipaisin lisätietoja, että voin kommentoida aiempaa juttua, onko esim. kysellyt jotain?

Vierailija
4/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten kysynyt samaa asiaa joskus noin vuosi sitten. Esimerkkini ei sisältänyt vankiloita, vaan isän henkistä väkivaltaa. Sain siitä pitkän ketjun, ja puolet olivat puolesta ja puolet vastaan. 

Itse olen kallistunut siihen, että lapsella on oikeus tietää molempien osapuolten kertoma. Myös minun näkökantani. 

Toisekseen ajattelen, että jos ihminen harjoituttaa henkistä väkivaltaa yhtä ihmistä kohtaan, niin hän harjoituttaa takuulla sitä jossain määrin myös toisia ihmisiä kohtaan. Lapselle tulee sanoittaa,  mitä se on, mitä hän kuulee. 

Vierailija
5/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipuoleni sai tietää isänsä väkivaltarikos taustasta vasta lähes 40 vuotiaana... Oli tälle shokki ja olisi ollut parempi kun ei olisi tiennyt.. Joskus on vain parempi sanoa puolitotuus.. Vaikka jotenkin niin, että isä ei ollut sopiva ihminen kuulumaan lapsen elämään koska omasi epämääräiset taustat.

Vierailija
6/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi kertoo, koska ei mullekkaa oo viel kerrottu.

Vierailija
7/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen on hyvä saada tietää taustoja, mutta toinen kysymys on, onko se kertoja itse päässyt asian yli niin hyvin, ettei hän siirrä lapselleen ylisukupolvista taakkaa.

Vierailija
8/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se aikuinen lapsi kysyy, niin tottahan hälle voi totuuden kertoa. Mutta kuten joku jo sanoi, niin ei nyt yksityiskohtaisesti tarvitse, ellei ala kyselemään niitäkin.

Vierailija
9/9 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näin tän jutun ekan kerran, vaikka palstailen päivittäin. ohistelija

ps: kaipaisin lisätietoja, että voin kommentoida aiempaa juttua, onko esim. kysellyt jotain?

On suuttunut siitä, kun en aikanaan hommannut isälleen hautakiveä. En vaan halunnut tuollaiselle hommata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän