Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu kaksin lapsen kanssa

Vierailija
06.11.2013 |

Tuleva joulu tarkoitus viettää kaksin 4veen kanssa (erottu ja lapsen isä ei nyt ota)

ja itse aivan kypsä sitä vääntämistä ja laittamista ja höösämistä, ilman kiitosta. Ja kaikille lahjoja, viinejä, kukkia, leipomuksia blaaaah! Ja loppuillasta muilla rupee glögit ja viinit nousta hattuun, eli kaksin olisi sitten kotiin lähdettävä...Asumme vielä eri kaupungissa missä sukulaiset.

Ideoita tekemiseen? Reissuun,mihin? Laivalle? Tukholmaan, Riikaan minne? Muutaman satasen voisi lippuihin laittaa mutta reissussakin siis oltaisiin kahdestaan.

Vai olisiko vain lapsen kanssa kaksin kotona, mutta onko tämä säälittävä vaihtoehto kun mahdollisuus kuitenkin reissuun?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme samassa tilanteessa ja itsekkin mietin, että olemme kotona, teemme oman joulun ja tunnelman hyvine ruokineen, leipomiseen, joulumusiikkia ja ihania joulun ohjelmia. Käydään ulkoilemassa ja tilaan myös joulupukin tuomaan meille lahjoja. ihan stressitöntä ja rauhallista. Omat vanhempani asuvat kyllä lähellä, mutta jos sinne mennään joulua viettämän, tiedän, että haukkumiset, huudot, viinin läträys yms. tulevat vanhemmillani kuvioon. viime jouluna jouduimme taksilla kotiin, kun äitini sai hirveän haukkumiskohtauksien minua kohtaan, sitä en halua lapseni kuulevan enää. ( lapseni on nyt 3-vuotias ) ensi jouluna lähdemme rovaniemelle :)

Vierailija
2/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole ollenkaan säälittävä vaihtoehto olla kotona. Joulu on lasten juhla erityisesti, joten tee sellainen joulu, kuin lapsesi toivoo. Kysy vaikka mitä han haluaa syödä jouluna,ja jos toiveissa olisi vaikka pizzaa ja jätskiä, niin sitten niitä! Askartele lapsesi kanssa, pelaa lautapelejä, ulkoile, hassuttele muuten vaan. Kun lapsesi on iloinen ja onnellinen, niin oma joulusikin on onnistunut. Hyvää Joulua teidän perheelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu, että nelivuotias arvostaa enemmän joulua kotona kuin joulua jossain matkoilla

Vierailija
4/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut yhden joulun laivalla ja voin kyllä sanoa, että ryyppäys ja bailaus oli ihan kauheaa. Olet hullu, jos viet lapsen laivalle jouluksi !

Vierailija
5/22 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset osaa viettää aikaa kahdestaan lapsen kanssa oli sitten joulu tai juhannus? Itse menen äidille lapseni kanssa koska äiti on jo aika vanha. Sitten kun ei ole äitiä niin lähden ulkomaille. Poikakin lähes täysikäinen.

Vierailija
6/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ihan vaan kotona, ainakin aaton. Sen jälkeen voisi vaikka miettiä jotain reissuakin.

Vähän jouluruokia, leivotte pipareita, muutama paketti kummallekin, kynttilänvaloa ja punainen liina pöytään... eihän tuon ikäinen sen kummempaa odota. Käytte vaikka kirkossa ja haudoilla sytyttämässä kynttilän. Sitten joulusauna ja ruokaa ja illanviettoa.

Vierailija
7/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona. Kakkosen ideat kuulostaa just sellaiselta mitä joulun kuuluukin olla. Ei mitään ylimääräistä hössötystä.

Toki onhan se kivaa kun jouluna on paljon ihmisiä ja lapsia, mutta niihin liittyy lieveilmiönä STRESSI.

Vierailija
8/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku kylpylä? Itse ajattelin mennä tyttärini kanssa (7v ensi jouluna) kylpylään. Niillä on pakettela joihin kuuluu kaikki ruuat ja ohjelmaa lapsille, rekiajelua jne. Saisi ainakin ottaa rennosti :) Me ollaan myös erottu ja ensi joulun lapsi isällään. En ole joulu ihminen, en kuulu kirkkoon ja koko hössötys vaan ahdistaa...

Vierailija
9/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tässä "suvun paine" "ettehän missään nimessä voi olla kaksin kotona??tai mihin reissuun, huhuh kyllä jouluun kuuluu stressata ja siivota ja olla takakireenä kaikki pyhät".. Joten sillä ajattelin laittaa joulukortteihin maininnan olevamme joulun muualla :D

Kylpyläloma oliskin aika rentouttava ja lapsi tykkäis varmasti! Mutta onkohan niissä vaan eläkeläisiä vai käykö muutkin lapsiperheet?

Kaksin meillä lepposimmat illat nytkin vietetään, jos huojaisi sukua lähtevänsä johonkin ja oliskin kotona :) 

Vierailija
10/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut maatilamatkailu-paikat järjestää "maatilajouluja". Se vois olla lapselle kiva.

Vierailija
11/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:14"]

Jotkut maatilamatkailu-paikat järjestää "maatilajouluja". Se vois olla lapselle kiva.

[/quote]

esim.http://www.kannistontila.fi/joulupaketti.html

Vierailija
12/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, vanha tuttu suvun paine...

Se on kuule meidänkin niskassamme, vanhemmat ja yksi lapsi on säälittävä ja surullinen kokoonpano jouluna, kuulemma. No, ei haittaa meitä. Meillä on ollut ihania jouluja keskenämme, kyllä sen pukin saa tilattua myös yksilapsiseen jouluaattoon. :)

Vierailija
13/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lähdössä lapsen kanssa palmujen alle jouluksi. Mä en myöskään siedä koko joulua. Lähde reissuun

Vierailija
14/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pukkeja tarvitse tilata. Me ei olla vuosi kymmeneen tavattu myöskään sukulaisia jouluna. Tosin nyt meitä on vanhemmat ja kaksi lasta. Pitkään oli vanhemmat ja yksi lapsi. Vaikka olisin eronnut en sukulaisiin lähtisi lasten kanssa.

Vierailija
15/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin vaikka tapanina tai uutena-vuotena Tallinnan jouluorille, mutta tosiaan aaton ja joulupäivän nauttisin lapsen kanssa olosta kotona. Voittehan tilata vaikka pukin iltapäivälle ja lapsi saa leikkiä uusilla leluillaan illan. Ihana, rauhalinen joulu pienen lapsen kanssa kahden:)

Vierailija
16/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon säälittävämmältä (ainakin lapsen kannalta) kuulostaa joulu laivalla, kuin tunnelmallinen ja teidän omalaisenne ja itse luomanne joulu kotona :)

Vierailija
17/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaisin pukkipalvelusta pukin koko aatoksi iltaa istumaan. Nelivuotias menee jo aikaisin nukkumaan...

Vierailija
18/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Mun mieheni on yh:n ainoa lapsi ja hänen joulunsa olivat juuri kakkosen kuvaamia. Hänellä on niistä tosi mukavat muistot, tykkäsi kun sai uusia leluja, joiden kanssa sai ihan kaikessa rauhassa leikkiä koko joulun. Isompana taas se oli rauhoittumisen aikaa, jolloin sai lukea joululahjakirjoja ilman kiirettä minnekään. Ja aina välillä syötiin kaikkea hyvää:)

Hänelle tuo oli pitkään oikea tapa viettää joulu. Nykyään meillä on meidän suvun sukujoulu, jossa on paljon väkeä ja tekemistä, mutta joulupäivänä pitää päästä sitten vain olemaan rauhassa, lukemaan, pelailemaan, olemaan perheen kanssa ja syömään:)

Eli mukava joulu voi olla ihan vain kaksistaan ilman mitään ohjelmaa ja se voi olla juuri sitä, mita lapsi muistelee ja kaipaa vielä aikuisenakin.

Vierailija
19/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin taidan pyytää pukin meille istuskelemaan ja juomaan glögiä..jos pääsis vaikka polvelle istumaan..

Vierailija
20/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää Lappiin, käytte joulupukin luona, tuntureilla, vähän hiihtelemässä, poroja katselemassa jne. Tulisi erilainen ja lapselle ikimuistoinen joulu. Olemme olleet Lapissa parina jouluna ja ne ovat olleet mukavia, rauhallisia, lumisia ja stressittömiä kaikin puolin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä