Onko outoa jos pitkäaikaiseel työntekijälle ei kerätä jotain vauvalahjaa
kun jää äityslomalle ja saa vauvan? Vai kertooko, ettei ole kovin suosittu tms...
Kommentit (9)
Jos tapana on ollut, että firma kustantaa jotain lahjaa, niin sitten on outoa, jos sitä lahjaa ei yksi saa.
Useinmiten se menee niin, että joku aktiivinen ehdottaa, että kerätäänkö lahja ja hoitaa homman ja jokainen laittaa siihen muutaman euron. SIlloin en vetäisi hernettä nenään, jos jonkun kohdalla jää hoitamatta. Kun yksi näissä asioissa aktiivinen jää remmistä, voi olla että keräykset vaan jää.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 14:42"]
Jos tapana on ollut, että firma kustantaa jotain lahjaa, niin sitten on outoa, jos sitä lahjaa ei yksi saa.
Useinmiten se menee niin, että joku aktiivinen ehdottaa, että kerätäänkö lahja ja hoitaa homman ja jokainen laittaa siihen muutaman euron. SIlloin en vetäisi hernettä nenään, jos jonkun kohdalla jää hoitamatta. Kun yksi näissä asioissa aktiivinen jää remmistä, voi olla että keräykset vaan jää.
[/quote]
Näin se tietty voi olla, ja se on tavallaan ymmärrettävää, mutta jos on vuosia osallistunut keräyksiin ja nähnyt kuinka kaikki muut saavat lahjoja ja muistamisia pienemmissäkin jutuissa, tuntuu se silti ikävältä, kun itse olisikin sen ainoan kerran saamassa jotain, eikä kukaan muista.
Omassakin työpaikassani tapaa jatkettiin taas uudestaan, joten minä olin ainoa, joka jäi ilman. En voinut sille mitään, että tulevissa keräyksissä muistui helposti mieleen se, että itsekin olisin mielelläni ollut edes yhden ainoan kerran muistamisen kohteena, kun itsekin muistin aina muita.
t. 3
joo et ole suosittu sitä se tarkottaa.
Riippuu työpaikasta ja siinä on erilaisia tapoja, mutta kyllä minusta jonkinlainen edes pieni muistaminen kuuluisi asiaan.
Itse en aikanaan saanut mitään lahjaa tai edes korttia vauvani synnyttyä, ja kieltämättä siitä tuli ikävä olo, varsinkin, kun muuten oli ollut tapana järjestää keräys ja hankkia jotain. Työpaikassani lähti juuri noihin aikoihin pois työntekijä, joka noita järjesteli, joten syy oli todennäköisesti siinä eikä minussa, mutta olisi toivonut, että edes myöhemmin joku olisi huomannut järjestää jotain.
Mun mielestä se vaan siitä, että on alettu luopumaan noista turhanpäiväisistä keräyksistä. Jokaiseen kissanristiäiseen pitäisi osallistua ja jos ei osallistu saa kyräilyä ja pahaa puhetta osakseen.
Sun tapauksessa, jos samaan aikaan on kerätty rahaa esim sihteerin perintöpapukaijan villasukkiin rahaa, niin kyllähän se sitten kertoo että et ole pidetty sen yhden ihmisen silmissä, joka näitä keräyksiä vetää. Siinä tapauksessa huokaisisin helpotuksesta, että vihdoin se jätti mut rauhaan. Ja pääset hyvillä mielin poistumaan äityislomalle.
Ei, jos sellainen ei ole muutenkaan tapana.
Meidän miesvaltaisella työpaikalla ei ole koskaan muistettu perheenlisäyksistä muuten kuin onnittelemalla. Aika harvoin tehdään mitään numeroa myöskään 50 tai 60 vuotis syntymäpävistä, joskus jokuk on keränny onnittelulistaa, mutta ei läheskään kaikista.
Minä sain vauvalahjan (mieletön vaate+lelu paketti) ja upeat kukat mieheni erittäin miesvaltaiselta työpaikalta. Osaston sihteeri oli lähetetty stockalle ostoksille. (en saanut mitään omalta naisvaltaiselta)
mä en saanut mitään. Opiskelin työni ohella ja valmistuin, toin ison täytekakun ja hädintuskin joku sanoi onnea. Kakku kelpasi. Vuosi tämän jälkeen sain esikoisen. Kovasti pyydettin käymään. Tultiin. Saatiin vauvalle liian pienet uimahousut.
Tämän jälkeen en ole kertaakaan osallistunut mihinkään keräyksiin.
Meidän osastolla on joku joka usein laittaa viestin tuokaa jokainen 3,50 e sen ja sen lahjaan. En vastaa mitään. Kun tulee kysymään miksi en ole osallistunut, sanon suoraan en osallistu lahjaan. Tämän jälkeen aina sanoo olen lapsellinen. Vastaan aina samalla tavalla, olen yli 10 v osallistunut moniin lahjoihin ja sitten kun minä saan lapsen, saan lapseni liian pienet uimahousut.
Minusta tämä perinne saa jatkua ilman minua.
Ja kuvittelin että olen pidetty ihminen.