D.Gabaldonin Muukalainen-kirjasta tehdään tv sarja
Tässä Jamien esittäjä: http://www.imdb.com/name/nm1537825/ .... Ja tässä Claire http://www.imdb.com/name/nm2928020/?ref_=tt_cl_t1 .
Saa nähdä saadaanko suomen telkkuun ko. sarjaa.
Kommentit (11)
Oi kuinka ihanaa! Onhan tuosta kauan jo kohistu, leffasta siis.
Leffakin!?!? Minä oon ihan pihalla :D
Olispa mahtavaa! (Vaikkakin, olen aina saanut pettyä jos olen ensin lukenut kirjat ja sitten katsonut sarjan/elokuvan)
t.2
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 00:14"]
Olispa mahtavaa! (Vaikkakin, olen aina saanut pettyä jos olen ensin lukenut kirjat ja sitten katsonut sarjan/elokuvan)
t.2
[/quote]Ei kun siis leffa on "ollut suunnitteilla" varmaan Muukalaisen julkaisusta asti :) En olekaan pitkään aikaan seurannut Gabaldonia, Luiden kaiku on aikoinaan jäänyt puoleen väliin. Niitä Lordi-romaaneja en ole lukenut ja tuskin aionkaan.
Nyt voisikin sarjaa odotellessa ottaa taas koko kirjasarjan työn alle, muistaakseni mulla on jossain ulkoisella kovalevyllä kirjat myös enkuksi äänikirjoina.
Ei nuo kyllä näytä yhtään oikeilta! Mutta jos sarja/elokuva saadaan niin mitä väliä jos edes sinnepäin on kuin kirjoissa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 00:14"]
t.2
[/quote]Ei kun siis leffa on "ollut suunnitteilla" varmaan Muukalaisen julkaisusta asti :) En olekaan pitkään aikaan seurannut Gabaldonia, Luiden kaiku on aikoinaan jäänyt puoleen väliin. Niitä Lordi-romaaneja en ole lukenut ja tuskin aionkaan.
Nyt voisikin sarjaa odotellessa ottaa taas koko kirjasarjan työn alle, muistaakseni mulla on jossain ulkoisella kovalevyllä kirjat myös enkuksi äänikirjoina.
[/quote]
Aaah, äkkiä lukaisin ja äkkiä vastasin :)
Pitää varmaan itsekin suunnata kirjastoon, Gabaldon osaa hyvin kirjoittaa :)
Musta Luiden kaiku on suomennettu ihan järkyttävän huonosti. Uskomattoman tönkköä lauserakenteiden käyttöä. Jäi multa kesken, kun huono kieli häiritsi niin pahasti, ei tuntunut edes samalta sarjalta edellisten osien sujuvaan ja vaihtelevaan kieleen verrattuna. Pitäisi lukea alkuperäiskielellä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 00:24"]
Musta Luiden kaiku on suomennettu ihan järkyttävän huonosti. Uskomattoman tönkköä lauserakenteiden käyttöä. Jäi multa kesken, kun huono kieli häiritsi niin pahasti, ei tuntunut edes samalta sarjalta edellisten osien sujuvaan ja vaihtelevaan kieleen verrattuna. Pitäisi lukea alkuperäiskielellä.
[/quote]Mulla löytyy nuo kaikki suomeksi (kovakantisina) ja enkuksi (pokkareina ja äänikirjoina, jos oikein siis muistan tuon kovalevyn sisällön). Kyllä tässä täytyy jonkinlainen maraton aloittaa :) Enkuksi ehkä ihan alusta saakka!
Noita kahta pääosanesittäjää lukuunottamatta, näyttelijät on kyllä aivan nappivalintoja!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 00:32"]Noita kahta pääosanesittäjää lukuunottamatta, näyttelijät on kyllä aivan nappivalintoja!
[/quote]
TÄMÄ!
Täytyykin lukea Muukalainen uudestaan.
Ihan oikeasti?
En kuvitellut tuon näköisiksi niitä henkilöitä, mutta jos oikeasti tehdään sarja, toivottavasti tulee suomeenkin :)