Tänään kaupassa...hävettää vieläkin :(
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:02"]Mä en mene enää ikinä tuon myyjän kassalle. Ap[/quote]
Ei se myyjä varmasti tarkoittanut sitä pahalla sinua kohtaan. Ihmisiä ne myyjätkin on, ja hän saattoi olla vain väsynyt tai ajatuksissaan. En ole asiakaspalveluammatissa, mutta tajuan etteivät he mitään aina oikein toimivia robotteja ole.
Viime viikolla kävin 24h kaupassa joskus klo 23 aikaan ja ostin 39 eurolla. Myyjä sanoi, että 3,9 euroa kiitos. Olin jo antamassa kolikoita hänen käteensä, kunnes katsoin ostaamani ruokakasaa uudemman kerran ja sanoin, että taitaa kuitenkin vähän enemmän maksaa. Siinä sitten naureskeltiin, että tähän kellonaikaan on ajatukset ihan jumissa ja toivotin tsemppiä yövuoroon.
Olethan jo valittanut YK:hon ja kaikkiin muihinkin epäreiluutta vastustaviin järjestöihin?
Musta tää oli hassua! 33 maitoo! HEHEHEHEEE! Ap ootko aatellu ryhtyväs skriivaa komediaa?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 22:02"]Mä en mene enää ikinä tuon myyjän kassalle. Ap[/quote]
Ei se myyjä varmasti tarkoittanut sitä pahalla sinua kohtaan. Ihmisiä ne myyjätkin on, ja hän saattoi olla vain väsynyt tai ajatuksissaan. En ole asiakaspalveluammatissa, mutta tajuan etteivät he mitään aina oikein toimivia robotteja ole.
[/quote]
Mitä väliä onko myyjä robotti vai ei, jos ei osaa pahoitella selvää virhettään? Robottikin voisi osata pahoitella. Ei tuollaisen myyjän luokse tarvitse mennä uudestaan, se on asiakaspalvelutyötä. Silloin pitää osata irrottautua muusta, kun on aiheuttanut vääryyden asiakkaalle.
Ap: sen sijaan, että puit asiaa täällä, keskustele kauppiaan kanssa. Älä siltä kannalta, että haukkuisit myyjää, vaan kerro, että pahoitit mielesi. Kauppias haluaa pitää sinut ja monen muun asiakkaanaan. Tuollainen on ihan tyypillistä joillekin nuorille kassoille, unohdetaan hiljalleen asiakas ja ihan konkreettisilla esimerkeillä tilanteeseen puuttuminen kouluttaa heitä kaikkein parhaiten. Jos on jonkun konkreettisesti kokema virhe, siitä on helppo pohtia työntekijöiden kanssa, mikä meni pieleen ja miten jatkossa voi toimia. Kaikkein parhaiten juuri konkreettiset koetut tapahtumat opettavat ja työntekijät oikeasti kuuntelevat, eikä mieti tulevia vapaapäiviä niinkuin silloin jos oppikirjan pohjalta puhuisi.
Joskus saattaa asiakkaalla jäädä hedelmät pussissa ranteeseen roikkumaan tai iltalehti kainaloon vaikka latoo muut ostokset kassahihnalle ja maksaa. Jos huomaan asian vasta kun ostokset on maksettu, saatan vielä kohteliaasti tiedustella olikohan nekin tuotteet meiltä, enkä suinkaan kutsu vartijaa paikalle ja syytä näpistyksestä. Yleensä asiakas pahoittelee tai ihmettelee hajamielisyyttään ja maksaa tuotteen. Eli kyllä sitä tapahtuu puolin ja toisin. T. Kassa (Itselleni on myös noita näppäilyvirheitä sattunut, mutta onhan se loppusaldo yleensä niin huomattavan paljon isompi, että sen itse huomaa siinä heti. Ja tietty myös kassan olisi pitänyt virhettä pahoitella.)