Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit nukkunut vain yhden tunnin yöllä

Vierailija
04.11.2013 |

jäisitkö kotiin seuraavana päivänä? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, mutta ehkä töissä ollessani huomaisin jaksanko vai en ja sit hakisin saikkua, esim jos pää alkaisi särkeä niinku näin vanhemmiten tekee jos ei nuku.

Vierailija
2/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Joskus on tullut valvottua koko yö. Seuraava päivä töissä on aika raskas iltapäivästä, mutta kyllä ne jotenkin jaksaa. Kotiin päästyä sitten pienet torkut olen ottanut jos mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vapaat työajat, eli vain tuloksia mitataan. En menisi töihin vain tunnin nukuttuani, koska tuloksiakaan ei taatusti syntyisi. Vältän kyllä tuollaisten tilanteiden syntymistä, ja vaikka kärsin unettomuudesta, saan yleensä kuitenkin nukuttua noin 5 tai jopa 6 tuntia yhteensä eri pätkissä.

Vierailija
4/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisin, en todellakaan menisi töihin

Vierailija
5/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en..... usein koko viikkonakaan ei tule nukuttua kuin vajaa 10h yhteensä, eikä se estä tekemästä mitään.

Vierailija
6/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 08:42"]

No en..... usein koko viikkonakaan ei tule nukuttua kuin vajaa 10h yhteensä, eikä se estä tekemästä mitään.

[/quote]

Itse asiassa estää kyllä. Huomaisit tämän varmaan, jos olisit jossain älyä tai luovuutta vaativassa työssä. Jos sä nukut viikossa vain 2 tuntia/yö, Aivotoimintasi on loppuviikosta samassa kunnossa kuin jos olisit puolentoista promillen humalassa. Niin no, eihän se monia humalaisiakaan ESTÄ toimimasta, mutta moni katuu niitä tekemisiään jälkeenpäin.

Vierailija
7/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä verukkeella? Olisiko minulla migreeni?

En jäisi pois töistä, mutta sanoisin työkaverille nukkuneeni vähän ja pyytäisin häntä varmaankin tuplavarmistamaan joitakin asiota.

Vierailija
8/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, anteeksi nyt, SINÄ ET kyllä voi sanoa noin, kun et tunne minua. Teen työtä jossa tarvitaan aivotyöskentelyä, teen sitä työtä usein ja tehnyt aikasta kauan aikaa.... eli älä jaksa avautua mistään MINUN aivotoiminnasta, kaikki ihmiset kun ei sovi työhön, jossa pitää pystyä ajattelemaan vaikka olisi valvonut kuinka kauan. 

Tiedän itse mistä puhun, koska teen niin. Kaikki eivät siihen pysty eikä tarvitse, mutta älä yleistä jookos. 

Vierailija
9/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
10/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 08:50"]

6, anteeksi nyt, SINÄ ET kyllä voi sanoa noin, kun et tunne minua. Teen työtä jossa tarvitaan aivotyöskentelyä, teen sitä työtä usein ja tehnyt aikasta kauan aikaa.... eli älä jaksa avautua mistään MINUN aivotoiminnasta, kaikki ihmiset kun ei sovi työhön, jossa pitää pystyä ajattelemaan vaikka olisi valvonut kuinka kauan. 

Tiedän itse mistä puhun, koska teen niin. Kaikki eivät siihen pysty eikä tarvitse, mutta älä yleistä jookos. 

[/quote]

Tuksu???

Vierailija
11/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi, tuo unen vähyys on kohdallani niin tavallista, että saisin olla jatkuvasti poissa.

Vierailija
12/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäisin kotiin. Olen potilastyössä ja vastaan potilaan unesta leikkauksen aikana. Toisin sanoen potilasturvallisuus kärsisi, jos olen puolilla tehoin töissä.

Vierailija
13/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi kotiin, ellen saisi unenpuutteesta johtuvaa migreeniä tms. Pari energiajuomaa kyllä työpäiväksi varaisin ja pyrkisin tekemään työn hieman normaalia hitaammassa tahdissa virheiden minimoimiseksi. Illalla menisin samaan aikaan lasten kanssa nukkumaan, jolloin ehtisin saada parhaimmillaan 12 h unta, jos heti nukahtaisin. :)

t. Pienyrittäjä, asiakaspalvelija, 3 lapsen äiti

Vierailija
14/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä tämä sinun ajattelemista vaativa työ on?

Vierailija
15/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäisin. Välttääkseni kohtalokkaita virheitä esim. lääkkeiden annossa. En myöskään ymmärrä näitä jotka kuvittelee olevansa tunnin unillakin varustettuna NIIN korvaamattomia. Mun työssä saisin vaan enemmän työtä aikaan, jos siellä tunnin unilla keikkuisin.

Vierailija
16/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi kotiin. Tuo on mulle ihan arkea - normiyönä pisin yhtäjaksoinen yöuni on 2-4 h, loput vartin - puolentunnin pätkiä jos niitäkäään. Joskus herään ennen klo 04.... Kaikkeen "totuu" näin menty  jo 30 vuotta

Vierailija
17/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:06"]

En jäisi kotiin. Tuo on mulle ihan arkea - normiyönä pisin yhtäjaksoinen yöuni on 2-4 h, loput vartin - puolentunnin pätkiä jos niitäkäään. Joskus herään ennen klo 04.... Kaikkeen "totuu" näin menty  jo 30 vuotta

[/quote]

Sama juttu täällä. Pisimmillään yöuni on 6h, mutta oikeastaan aina vähemmän. Onneksi 15min välein tapahtuva herätykset ja ylösnousut ovat jääneet pois. 22 vuotta takana.

Vierailija
18/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minun kohdallani tuo on ihan tavallista. No viime yönä sain sentään 2,5 h nukuttua.

Vierailija
19/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapseni nukkuu erittäin huonosti. Hän on joka viikko yökylässä (tai minä hänen kotonaan) jotta lapseni saa nukuttua univelkojaan pois. Ihan normaalisti menen töihin ja puuhastelen tuon valvotun yön jälkeen.

Vierailija
20/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En MINÄ yleistäkään. Tämän yleistyksen ovat tehneet lääkärit, neurologit ja psykologit useiden tutkimusten perusteella.

Sä saatat olla poikkeustapaus, mutta todennäköisempää on, että et itse tajua tilaasi, mtai ehkä luulet, että olet oikeasti tyhmempi kuin voisit olla etkä siksi odota itseltäsi enempää.

Joskus olen itse ollut sairaana töissä, kun on ollut muka joku tärkeämpi kokous tai tilaisuus. Buranaa kehiin ja menoksi. Olen ollut tolpillani ja esiintynyt sen mitä on pitänyt, enkä silloin huomannut mitään sählinkiä tms., mutta jälkeenpäin sit huomaa, että joissain kohdin ois voinut olla terävämpikin. Ei niin, että mitään varsinaista haittaa olisi syntynyt, mutta olisi voinut syntyä vielä enemmän hyötyä.

t kuutonen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi