Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6-vuotiaalla puhjennut allergia?

Vierailija
13.09.2020 |

6-vuotias valittaa ihan yhtäkkiä, että suuhun sattuu sen jälkeen kun on syönyt mm. mansikoita ja päärynää.
En siihen sen enempää kiinnittänyt alkuun huomiota, koska lapsi on aika ylisensitiivinen ja ylireagoi ja valittaa milloin mistäkin. Nyt kuitenkin kun lapsi söi kiiviä, niin tuli suupieliin ja poskiin saman tien allerginen reaktio.
Mitenkäs nyt eteenpäin? Onko tyypillistä, että allergia puhkee ihan yhtäkkiä 6-vuotiaana? Mitä tehdä? Aiempia allergioita ei ole.

Kommentit (4)

1/4 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen on. Mulla on koivun siitepölyallergia ja kaikki koivun ristiallergiat, kiivi mukaan lukien. Hankala allergiaperhe, kun niin moni hyvä juures ja hedelmä ei käy raakana.

https://www.allergia.fi/allergia/ruoka-ja-juoma/ristiallergiat/#18db6620

Vierailija
2/4 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuossa heinäkuun lopussa - elokuun alussa joku "suutulehdus" tms. Siis kitalaki oli kipeä, vähän samaan tapaan kuin flunssassa kurkkukipu, mutta se ei tuntunut kurkussa,vaan kitalaessa. Kaikki marjat ja hedelmät pahensivat sitä kipua. Nyt ei ole enää muutamaan viikkoon ollut sitä kipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Allerginen on. Mulla on koivun siitepölyallergia ja kaikki koivun ristiallergiat, kiivi mukaan lukien. Hankala allergiaperhe, kun niin moni hyvä juures ja hedelmä ei käy raakana.

https://www.allergia.fi/allergia/ruoka-ja-juoma/ristiallergiat/#18db6620

Hei en muistanutkaan, että lapsella kyllä silmät punoitti aika tavalla pienenä keväisin. Ei ole punoittanut enää, kun muutimme ulkomaille. Ehkä täällä ei ole oireita aiheuttavia kasveja.

Ts

Vierailija
4/4 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi puhjeta missä iässä hyvänsä.