Minkä takia pizza on niin suosittua ruokaa?
Hyvää saa lähinnä jossain hyvässä ravintolassa. Pizza on niin helppo pilata huonolla pohjalla, liiallisilla/liian vähäisillä täytteillä, väärillä täytteillä, väärillä valmistustavoilla jne. Lisäksi rasvaisempi pizza laittaa pakin aivan sekaisin. Itse jos tekee niin hyväkään pizza ei vastaa makunautintona hampparia ja rasvakeittimessä tehtyjä ranskalaisia, sushia, tortilloja tai muuta pikaruokaa.
Se on vain jokin lätty jonka päällä on täytteitä. Aivan ylihypetettyä ruokaa. Onko joku muu samaa mieltä vai ihmettelenkö yksin mitä ihmeellistä tässä ruoassa on?
Kommentit (20)
Eihän se enää ole suosittua. Joskus 80 luvulla oli.
Minusta ruoka muiden joukossa. En koe pizzan olevan erityisen suuressa suosiossa tai arvossa.
Miksi se on joillekin niin vaikea hyväksyä, että eri ihmiset pitävät eri asioista?
Kotona teen mielummin lämpimiä leipiä kuin pizzaa. Ravintolassa pizza on yleensä edullisin vaihtoehto saada vatsansa täyteen kohtuullisen hyvänmakuisella ruualla.
Yksinkertaista ja nopeaa, ja nirppanokatkin saa valita mitä siihen lättyyn laitetaan.
Hyvä pizza on hyvää ja siinä on koko ateria kerralla valmis
Just tänään tein ihan parasta kasvispizzaa
Aika harvoin tulee pizzaa syötyä, ehkä 1 krt/6kk.
Silloin tulee käytyä premium pizzerioissa, karvakäsipizzerioissa en käy.
Minä rakastan pizzaa. Itsetehtyä, ravintolasta oikein italialaisittain tai sitten perus pizzerioiden... Tärkein on hyvä pohja ja laadukkaat päälliset. Joka paikassa ei tosiaan ole hyviä.
En tiedä, mutta rakastan pizzaa. Voisin elää pelkällä pizzalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta rakastan pizzaa. Voisin elää pelkällä pizzalla.
Sama täällä, kaikki käy, paitsi roiskeläppä, eikä pakaste billys. Mutta turkkilaisten pizzat, kotipizza, pakastepizzat, hienot pizzat, lista on loputon.. Joskus himoissani syön ruisleipää jossa ketsuppia, tomaattia ja juustoa ja paljon pitsamaustetta. Siis mikron kautta tietty. Menee paremman puutteessa.
Aah, tänäänkään en ole syönyt mitään muuta, kuin aamupalan ja aivan täydellisen pizzan. Aika usein teen viikonloppuisin näin. Täyttää hyvin eikå tarvitse koko päivänä mussuttaa muuta.
Itse taas syön paljon mieluummin pizzaa, kuin vaikka hamppareita, tortilloja tms. Joskus voi olla valinnanvaikeutta, jos pitää valita autogrillin tai pizzan välillä...
Samaa mieltä. Pizza on tylsän makuista ja lisäksi todella epäterveellistä, inhottaa se rasvan määrä. En ymmärrä miten joku mielellään ahtaa sisuksiinsa tuollaista rasvamättöä. Herkullisia ja makua täynnä olevia ruokia löytyy paljon myös vähemmällä rasvalla ja hiilihydraattimäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Pizza on tylsän makuista ja lisäksi todella epäterveellistä, inhottaa se rasvan määrä. En ymmärrä miten joku mielellään ahtaa sisuksiinsa tuollaista rasvamättöä. Herkullisia ja makua täynnä olevia ruokia löytyy paljon myös vähemmällä rasvalla ja hiilihydraattimäärällä.
Onko pakko valita se Mehmetin Taxi Drivers Special tuplasalamilla?
Ei pizzassa ole pakko olla holtittomasti rasvaa, se on täysin kiinni mitä siihen päälle laitetaan.
Täälläkin moni kehuu itse tekemäänsä pizzaa mutta todennäköisesti suurin osa tekee jotain piirakkaa eikä pizzaa. Jos teillä ei ole pizza uunia niin pohja on vaikea tehdä oikein. Monta kertaa olen syönyt kylässä tarjoajan pizzaksi kutsumaan piirakkaa, joka on sinänsä ihan hyvää mutta ei pizzaa eikä yhtä hyvää kuin oikea pizza.
Samaa olen itsekkin ihmetellyt.