Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun mies huutaa naama punaisena ja välillä nauraa päälle.

Vierailija
03.11.2013 |

Siis mielialat vaihtelee vihasta nauruun. Nauraa mulle tai huutaa vuorotellen. Ei voi keskustella asioista rauhallisesti. Mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on juuri niin että olen ollut liian alistuva tässä suhteessa. En ole osannut toimia oikein. Mies näkee alistumisen ja provosoi lisää vettä myllyyn. 

Koska oikeastihan mies ei voi käsiksi käydä tai tehdä mitään. Ei voi pakottaa minua vasten tahtoani mihinkään. Henkistä väkivaltaahan ei tarvitse kuunnella. Voi lähteä tilanteesta pois. Olen tehnyt itse väärin siinä että olen yrittänyt ratkaista tilannetta mikä ei ole ratkaistavissa. Mieskään ei ole halunnut ratkaista sitä. On vain provosoinut ja laittanut pallon minulle. Ainut oikea tapa on jättää asia ratkaisematta ja lähteä vaikka tilanteesta pois.

Mutta helpommin aina sanottu kuin tehty. Koska mies ei osaa hillitä itseään enkä osaa lukea hänen käytöstään milloin ei saa puhua. 

ap

Vierailija
2/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh.Kuule ihmisen psyyke ei vaihtele päivästä toiseen.Hyväksy miehesi luonne.Ei ole muuta vaihtoehtoa.Ei ihmisen perusluonnetta pysty muuttamaan,se muotoutuu jo kohdussa.Hieman järkeä näihin aloituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 16:07"]

huh huh.Kuule ihmisen psyyke ei vaihtele päivästä toiseen.Hyväksy miehesi luonne.Ei ole muuta vaihtoehtoa.Ei ihmisen perusluonnetta pysty muuttamaan,se muotoutuu jo kohdussa.Hieman järkeä näihin aloituksiin.

[/quote]

Oikeasti noin huonoa en ole vielä lukenut. Vedit pohjat. Onnea!

ap

Vierailija
4/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule tämä on suoraan kirjasta kopsattu lause.Ole hyvä vaan.Tekijät on professoreita.Hui!t.13

Vierailija
5/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 16:33"]

Kuule tämä on suoraan kirjasta kopsattu lause.Ole hyvä vaan.Tekijät on professoreita.Hui!t.13

[/quote]

No huh huh. Kyllä on olleet aikamoisia älykköjä kun tuon lauseen kirjoittivat. Mistä kirjasta on jos voi kysyä?

Voihan sen päätelmän tehdä sitten toisinkin päin että miehen hyväksyttävä minut tälläisenä enkä voi muuttua.

ap

Vierailija
6/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en tiedä. Olen itse miehesi kaltainen ailahtelevainen luonne, siitä on ollut paljon ihmissuhteissa haittaa, mutta kun on kuitenkin ns. normaali työssäkäyvä ihminen, apua on mahdotonta saada jos ei maksa sitä omasta pussistaan. Miehesi tuskin tulee muuttumaan, joko kestät häntä tuollaisenaan tai lähdet, raivoamisesta ei pääse eroon pelkällä tahdonvoimalla ja tiedostaako hän edes ongelmaa itse?

Vierailija
7/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse hyvin rauhallinen ja järkevä ihminen, enkä pystyisi asumaan aloittajan miehen tapaisen ihmisen kanssa. Inhoan mielenkuohuja ja teatraalisuutta, en kestä mitään räjähtelyjä tai huutamista. Haluan että kodissani on rauhallinen ilmapiiri ja kaikki asiat voidaan hoitaa ilman kohtauksia. 

Ap: onko miehesi ollut aina tuollainen vai onko hänessä tapahtunut selkeä muutos? Lähtisin itse selvittelemään mistä tuollainen käytös johtuu ja yrittäisin saada sitä tasoittumaan. 

Vierailija
8/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä hän näe käytöksessään mitään väärää. Jos minä korotan ääntä tai teen samoin niin sitten kyllä minussa on vikaa. Mutta hän voi tehdä noin kuulemma. Ei ole hakenut apua. Itse olen, mutta ei sekään aina auta. Lääkityksiä ei halua ja on lääkäri kammoinen. Mitäpä tässä voi tehdä. Jättää kaiken ja lähteä. Niin helppoa sanoa kuin tehdä. 

ap

Vierailija
9/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 13:54"]

Minä olen itse hyvin rauhallinen ja järkevä ihminen, enkä pystyisi asumaan aloittajan miehen tapaisen ihmisen kanssa. Inhoan mielenkuohuja ja teatraalisuutta, en kestä mitään räjähtelyjä tai huutamista. Haluan että kodissani on rauhallinen ilmapiiri ja kaikki asiat voidaan hoitaa ilman kohtauksia. 

Ap: onko miehesi ollut aina tuollainen vai onko hänessä tapahtunut selkeä muutos? Lähtisin itse selvittelemään mistä tuollainen käytös johtuu ja yrittäisin saada sitä tasoittumaan. 

[/quote]

En muista enää onko ollut aina tuollainen. Ei ehkä noin paha mitä nyt. Tuo vetää kyllä pohjat. Eihän tuossa tilanteessa voi yrittää selvitellä mitään kun toinen huutaa ja nauraa päälle. Ei halua rauhallista juttelua. Ja tilanne lähti siitä kun en joustanut. Hän haluaa että asiat tehdään hänen mukaansa. En jaksa nyt selittää alusta. Pitkä juttu. 

ap

Vierailija
10/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Vierailija
11/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe tuossa mitään muuta vaihtoehtoa kuin kytkimen nostamisen... Ei mies tuosta muutu, pahenee iän myötä, ja kohtelee jatkossa sua vieläkin huonommin.

Vierailija
12/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin itse selvittelemään mistä tuollainen käytös johtuu ja yrittäisin saada sitä tasoittumaan. 

[/quote]

Vain itseään voi muuttaa, toista ihmistä ei voi muuttaa.

Jos mies ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa, niin silloin ap ei voi asialle mitään. Ap ei myöskään ole minkäänlaisessa vastuussa aikuisesta ihmisestä eli ei kannata loputtomasti ymmärtää huonoa käytöstä ja henkistä väkivaltaa.

Perheväkivalta alkaa henkisellä väkivallalla ja aika rajulle tuo käytös kuulostaa. Onko muuta väkivaltaa, tönimistä, käsivarsista puristamista? Huoneesta poispääsyn estämistä? Ulossulkemista? Siis nämä telkeämiset tyypillisesti verhotaan vitseiksi tai hups, unohdin, että olit parvekkeella -tyyppisiksi (kuka normaali ihminen ei muka näe metrin päässä olevaa ihmistä ja telkeää tämän parvekkeelle?).

Miten te riitelette? Tuleeko riidasta jokin ratkaisu? Vai päättyykö kaikki aina siihen, että sinä alistut ja annat periksi? Pelkäätkö miehen suuttumista ja mielialan vaihteluita?

www.turvakoti.net-sivulla on testi siitä, riitelettekö rakentavasti.

Vierailija
13/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille kehitystasolle miehesi on jämähtänyt? Onko sillä ihan kaikki kotona? On aika omituista käytöstä. Aikuisen miehen luulisi osaavan hillitä reaktioitaan.

Vierailija
14/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 14:40"]

Lähtisin itse selvittelemään mistä tuollainen käytös johtuu ja yrittäisin saada sitä tasoittumaan. 

[/quote]

Vain itseään voi muuttaa, toista ihmistä ei voi muuttaa.

Jos mies ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa, niin silloin ap ei voi asialle mitään. Ap ei myöskään ole minkäänlaisessa vastuussa aikuisesta ihmisestä eli ei kannata loputtomasti ymmärtää huonoa käytöstä ja henkistä väkivaltaa.

Perheväkivalta alkaa henkisellä väkivallalla ja aika rajulle tuo käytös kuulostaa. Onko muuta väkivaltaa, tönimistä, käsivarsista puristamista? Huoneesta poispääsyn estämistä? Ulossulkemista? Siis nämä telkeämiset tyypillisesti verhotaan vitseiksi tai hups, unohdin, että olit parvekkeella -tyyppisiksi (kuka normaali ihminen ei muka näe metrin päässä olevaa ihmistä ja telkeää tämän parvekkeelle?).

Miten te riitelette? Tuleeko riidasta jokin ratkaisu? Vai päättyykö kaikki aina siihen, että sinä alistut ja annat periksi? Pelkäätkö miehen suuttumista ja mielialan vaihteluita?

www.turvakoti.net-sivulla on testi siitä, riitelettekö rakentavasti.

[/quote]

Joskus mies pyytää anteeksi käytöstään jälkikäteen ja joskus minä pyydän jos en ole toiminut tilanteessa oikein. Ei ole käsiksi käynyt. Enempi henkistä provosointia. On kyllä tullut lähelleni nyrkit pystyssä. Silloin pelkäsin. Nykyään en pelkää muuta kuin omaa romahtamistani.

Riita jää usein selvittelemättä koska mies joko jankkaa asiasta niin kauan että minä en jaksa-> annan periksi. Tai sitten riita jää kesken jos en suostu selvittämään hänen puolestaan tai tekemään jotain asiaa. Mutta mielialan vaihteluita pelkään. Juuri sitä huutamista pelkään. Se tuntuu niin päällekäyvältä. Huutaa silmät kiiluen. Ja monesti nousee ylös ja korostaa sitä huutamista näin.

ap

Vierailija
15/15 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää. Kyllä minussakin on vikaa. Niitä vikoja selvittelen itse juuri. Mies taas myöntää itse että hänessä on vikaa mutta ei suostu katsomaan peiliin ajoissa tai selvittämään niitä. Kierre valmis kun kumpikaan ei jousta. Mies provosoi aika näyttävästi ja itse ehkä helposti provosoidun vaikka en haluaisi. 

Tein tuon turvakoti.net testin parisuhteesta. Testi näytti ettei suurta väkivallan uhkaa ole mutta kohonnut riski kuitenkin.  =(

Kyllä mä näen että on menty jo suhteen alussa metsään. Nyt vaan on myös lapset tässä. Ja rakkauttahan ei saa pois vaikka yrittäisi. Pariterapiaan mies ei ole halukas lähtemään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi