Miten viettää vaihtoehtoinen joulu?
En halua viettää joulua vanhempieni, isovanhempieni enkä appivanhempieni luona mm. joidenkin riitelyn ja ryypiskelyn takia. Kaverini ovat lähdössä maalle omien vanhempiensa tai appivanhempiensa luo. Mitä ihmettä keksisin jouluksi itselleni? Lapsia ei ole, mies menossa omien vanhempiensa luo.
Kommentit (8)
Mene tekemään vapaaehtoistyötä johonkin leipäjonoon, alkoholistiparantolaan tai hoitokotiin.
Onko sulla mahdollisuutta vain käydä kääntymässä jouluna vanhempiesi tai jonkun sukulaisen luona, ja sitten palata omaan kotiisi joulua viettämään?
Ja onhan vähänkin isommissa kaupungeissa joulunakin joku paikka auki ja viime aikoina niissä on kuuleman mukaan ollut yllättävän paljon nuorempia naisia ja miehiä, ei siis mitään kodittomien ja alkoholistien pubeja enää. Tai on niitä tietenkin, mut ei kaikki.
Joulupäivänä pääsee jo leffoihin :)
Onko kenellä kokemusta joogamatkasta Intiassa? Sitä olen itsekin miettinyt.
Risteilylle, kylpylään, kaupunkilomalle ulkomaille? Jos haluat jättää koko jouluhössötyksen väliin, niin sopivia kohteita ovat kaukokohteet, vähiten kristittyjä joten eivät vietä jouluakaan.
Minä olisin varmaan kotona ja nauttisin rauhasta ja hiljaisuudesta, mutta nuo vaihtoehdot tuli mieleen, jos tarvitsee jotain muuta keksiä laiskottelun tilalle.
Kaverini lähtee joogamatkalle Intiaan, jolla joogataan koko matka. Matka sijoittuu juuri joulun ajalle.
Viltti, kynttilöitä, hyvä kirja ja lasi hyvää sherryä. Ihanteellinen tapa viettää joulua minusta.
Minulla myös sama ongelma, olen sinkkuutunut sitten viime joulun ja mietin mitä tekisin. Viihdyn hyvin yksin kotona, mutta eniten varmaan arveluttaa se, kun ihmiset kyselevät ja säälivät, kun kerron viettäväni joulun yksin kotona. Typeräähän se on, mutta mielessä tietysti liikkuu myös se, tulevatko kaikki tulevaisuuden joulut olemaan samanlaisia. En hingu exän perään, mutta kumppani ja lapset olisi vielä haaveissa, vaikka ikää jo 35.
Joulun vietto yksin ei houkuttele.
Onko muita, jotka ovat samassa tilanteessa?
t. ap