Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman haaveet kaatuu?

Vierailija
03.11.2013 |

Siis, olemme jo 20v avoliitossa ollut pari, kohta nuorin lapsikin on muuttamassa pois. Nyt on talo maksettu (miehen nimissä oleva) ja kummallakin tuloja. Emme kuitenkaan ole mitään hyväpalkkaisia. Mies on ostellut vuosien aikana veneen ja varustanut sitä, samoin kaikenlaista muuta muutamien tonnien arvoista harraste/vapaa-ajan tavaraa. Matkustellut hiukan, itse en ole lastemme kanssa koskaan käyneet ulkomailla ja emmekä kylpylässä tms kotimaassa. Olen yrittänyt pihdata kaikesta että arjen pyöritys onnistuisi (3lasta).

Mieheni ei maksele kuin pakosta yhteisiä laskuja. Jos joutuu ruokaan osallistumaan se on sitten halvinta ja täyttävintä; ranskanperunoita, lenkkimakkaraa tms. Itse käy lähes päivittäin syömässä työnsä takia joko noutopöydästä/hampurilasketjussa. En tietenkään kiellä työssä ruokailua, mutta jos komenntti siitä on, että hänen ei arvitse antaa Kotiin ruokarahaa, koska ei syö kotona, on se ärsyttävää.

Nyt sitten hän on saanut päähänsä ottaa muutamien, kuitenkin n 20-30 tonnin lainaa jolla perustaa sivuyrityksen, jota tekisi silloin tällöin. Kun hän viimeksi oli yrittäjä noin 15v sitten, hän ei osallistunut lainkaan kodin menoihin, koska tämä yritys nieli kaiken. Myös hänen aikansa.

Minä en enää jaksaisi tätä kitumista, enkä sitä että hän vain menee ja tekee mitä mieli tuo, kun taas minä oleskelen kotona, mietin jokapäiväsiä rahan menoja ja kuinka rahat saa riittämään.

Olen ajatellut sanoa että se on joko minä tai yritys. Onko se liian kovasti sanottu? En jaksa tukea häntä tässä yhtään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:07"]

Ap on avoliitossa.

Mutta koska teillä on 20 vuoden yhteinen elämä ja lapset niin eikös se laki muuttunut niin että avoerossa saa jotain omaisuutta mukaansa riippumatta kenen nimissä se on.

Mutta koska ap on ollut tossu jo 20 vuotta niin löytyykö nyt munaa taistella omista oikeuksista?

[/quote]

JOS eroan, en aijo vaatia hänen rahojaan, tulen toimeen nykyisellä palkallani ehken niin ruusuisesti mutta tavallisesti. Irtaimistosta otan sen mitä kuuluu, koska pystyn todistamaan, mitkä tavaroista on minun. Ehkä hän omasta mielestään ja monen muun mielestä sitten "Voittaa".  Kuitenkin ihan sama,  jos mun elämä on helpompaa.

Vierailija
22/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alunalkaen, miten kerron miehelle, että en ole mukana tässä kuviossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että näitä naisia vieläkin löytyy, jotka suostuvat tähän eivätkä arvosta itseään pennin vertaa. Mies kuulostaa niin pihiltä ja omaan pussiin pelaavalta, että taatusti on ottanut selvää, ettei ap:lle jää mitään omaisuutta erossa.

En käsitä, miksei ap ole hankkinut esim sijoitusasuntoa itselleen heti talon oston aikoihin, jolloin hänellä olisi nyt velaton asunto jossakin ja sen lisäksi vuokratuloja. Itselleni tämä olisi ollut tuossa tapauksessa itsestäänselvyys; ennen kaikkea taloudellinen-, mutta myös henkinen voimavara. Nythän ap:llä on se tilanne, että on ollut 20 vuotta miehensä alapuolella, koska miehellä ei ole pelkoa, että vaimo lähtee noin vain luikkimaan vailla minkäänlaista omaisuutta ja taloudellista turvaa, toisin sanoen hän on ollut miehelle itsestäänselvyys ja mies on voinut käyttäytyä miten vaan ja tehdä omia ratkaisujaan.

Hanki nyt hyvä ap itsellesi vaikka se sijoitusasunto, ei ole vielä LIIAN myöhäistä, vaikka 20 vuotta myöhässä oletkin.

Vierailija
24/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 12:03"]

Kyllä talosta puolet erossa sulle tulis, ihan sama kenen tililtä lyhennykset on maksettu. Siihen väliin ei edes avioehdolla ole asiaa, koska ei ole ennen liittoa hankittua tai vain toisen käytössä. Siis näin jos aviopari olette.

[/quote]

kyllä kuule kaiken kattava avioehto tarkoittaa, että se kenen nimissä niin se myös omistaa, vaikka olisikin avioliiton aikana hankittu.

Mistä te keksitte näitä juttuja?

Vierailija
25/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olette avoliitossa ja mies on ovelasti maksanut talon itselleen, pedanut sen että mahdollisen eron tullessa hän saa pitää katon päänsä päällä :-(

Vierailija
26/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä Sylyvi miten puoliansa pitämättömiä naisia sitä voikin löytyä... Miehesi on entisenä yrittäjänä taitava raha-asioissa ja on tietoisesti maksanut itselleen talon samalla kun sinä olet penniä venytellen kasvattanut teidän lapsenne. Avoliitto on järjestely, jossa useimmiten nainen joutuu taloudellisen tappion kärsimään. Menkää hyvät naiset naimisiin. Silloin on talousasianne turvatummat. AP voisi varata ajan oikeusaputoimistoon ja kysyä onko mitään mahdollisuutta saada osaa talosta.

Vierailija
27/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi AP:lle kuuluu osuus talostakin kun osituksen aika tulee. Avoliitto muuttui lain edessä enemmän avioliiton suuntaan kun taloudellisia asioita setvitään eron tullessa. Älä ihmeessä suostu siihen, että miehesi pitää kaiken, koska olet omalla osuudellasi mahdollistanut varallisuuden kartuttamista. Sinulle kuuluu osa talonne arvosta.

Vierailija
28/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 14:20"]

Onneksi AP:lle kuuluu osuus talostakin kun osituksen aika tulee. Avoliitto muuttui lain edessä enemmän avioliiton suuntaan kun taloudellisia asioita setvitään eron tullessa. Älä ihmeessä suostu siihen, että miehesi pitää kaiken, koska olet omalla osuudellasi mahdollistanut varallisuuden kartuttamista. Sinulle kuuluu osa talonne arvosta.

[/quote]

Jos tähän lähtisin, mies ei ikinä jättäisi rauhaan. Pitäköön talonsa. Riita tulee jo siitä kun otan asian puheeksi tänään. Siis tämän etten hyväksy yritys toimintaa.

Vierailija
29/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille saattaa tulla riita joka tapauksessa. Summa joka sinulle kuuluu tuosta talosta saattaa olla aika iso. Jos lähdet vaatimatta omiasi niin mies voittaa. Vaikka et itseäsi ajattele niin ajattele lapsiasi jotka sinut joskus perivät.

Vierailija
30/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa tutulta... Meitä on varmaan tuhansia tässä maassa :( Ja ihmettelijöille tiedoksi, että ei tähän jamaan kukaan ehdoin tahdoin hakeudu. Pieni palkkainen työ on varsinainen rotanloukku äideille! Siihen kun yhdistetään pihi tai ns. laskelmoiva mies - kierre on valmis. Aloittajalle sanoisin, että lähde! Nyt on sinun vuorosi ajatella itseäsi. Lapset ovat jo isoja ja mies ilmeisesti pärjää varsin hyvin ilman sinuakin. Itseksesi eläessä saatat saada jokusen pennosen säästöönkin...

Meillä mies jonkin verran osallistuu juokseviin kuluihin, kuten netti ja jätelaskut, mutta talo, auto ja kaikki muu on hänen. Meillä on 3 lasta ja mies ei yhtään ymmärrä miten paljon lapsiin, ruokaan ja elämiseen menee rahaa, vaikka säästeliäästi yritänkin elää... Mies viitsi vielä huomautella vaatteistani ja siitä, ettei kampaajalla käynti olisi pahitteeksi. Joku päivä minäkin lähden. Sitten kun lapset ovat omillaan. Olen alkanut keräämään säästöjä, jotta en putoaisi täysin tyhjän päälle. Paljoa en sinne tällä palkalla kuukaudessa saa, mutta jokainen ropo on eteenpäin. Mies ei näe suhteessamme mitään ongelmaa. Hän tienaa 3 kertaa paremmin kuin minä ja käyttää rahaa surutta omiin harrastuksiin ja itseensä...

Vierailija
31/31 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 15:26"]

Kylläpä kuulostaa tutulta... Meitä on varmaan tuhansia tässä maassa :( Ja ihmettelijöille tiedoksi, että ei tähän jamaan kukaan ehdoin tahdoin hakeudu. Pieni palkkainen työ on varsinainen rotanloukku äideille! Siihen kun yhdistetään pihi tai ns. laskelmoiva mies - kierre on valmis. Aloittajalle sanoisin, että lähde! Nyt on sinun vuorosi ajatella itseäsi. Lapset ovat jo isoja ja mies ilmeisesti pärjää varsin hyvin ilman sinuakin. Itseksesi eläessä saatat saada jokusen pennosen säästöönkin...

Meillä mies jonkin verran osallistuu juokseviin kuluihin, kuten netti ja jätelaskut, mutta talo, auto ja kaikki muu on hänen. Meillä on 3 lasta ja mies ei yhtään ymmärrä miten paljon lapsiin, ruokaan ja elämiseen menee rahaa, vaikka säästeliäästi yritänkin elää... Mies viitsi vielä huomautella vaatteistani ja siitä, ettei kampaajalla käynti olisi pahitteeksi. Joku päivä minäkin lähden. Sitten kun lapset ovat omillaan. Olen alkanut keräämään säästöjä, jotta en putoaisi täysin tyhjän päälle. Paljoa en sinne tällä palkalla kuukaudessa saa, mutta jokainen ropo on eteenpäin. Mies ei näe suhteessamme mitään ongelmaa. Hän tienaa 3 kertaa paremmin kuin minä ja käyttää rahaa surutta omiin harrastuksiin ja itseensä...

[/quote]

Sinulla on röyhkeä ja törkeä mies. Itse en miehenä pysty käsittämään lainkaan tuollaista asennetta. Perhe on yritys, johon molemmat tuovat mahdollisuuksien mukaan rahaa ja molemmilla pitää olla sama elintaso. Tuloista riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi