Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korovilkku ei voi pitää paikkansa

Vierailija
13.09.2020 |

Ilmoitti että olen mahdollisesti altistunut mutta ei voi pitää paikkansa. En ole ollut kenenkään lähellä yli kahta minuuttia. Olen yksinäinen, tiedän, mutta sen ansiosta tiedän että kornavilkun on pakko valehdella. Eikös siinä ollut vielä että pitäisi olla yli 15 minuutia samassa tilassa että ilmoittaisi altistumisesta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on asumismuotosi? Asutko omakotitalossa vai jossain muussa?

Vierailija
2/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla 15 min. Se laskee aikaa ja etäisyyttä ja jotain ja sen perusteella arvioi onko riittävä altistus. Pari minuuttia on kyllä aika lyhyt aika, eikö kaupassakaan mene kauempaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käyn päivittäin kaupassa mutta hiljaiseen aikaan. Eikä kaupassa nyt kenenkään lähellä ole kuin hetken. käytän vielä itsepalvelukassaa. Kerrostalossa asun mutta ei käsittääkseni Bluetooth kanna montaakaan metriä. Ei ainakaan seinien läpi toiseen asuntoon eli en usko että joku naapureistakaan olisi saanut tartunnan. Ajan kyllä yksin autoa mutta voiko se muka ottaa jos esimerkiksi liikennevaloissa autot seisoo lähekkäin ja yhdessä autossa on koronaan sairastunut?

-ap-

Vierailija
4/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei kanna naapuriin.

Kyllä minä ainakin näen aina, milloin naapurilla on bluetooth päällä, helpostihan se sen näkee luettelosta.

Vierailija
5/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 15 min, ole mikään varma aika, lyhyempikin aika riittää jo 2 min. alkaen.

Miten voit olla niin varma, ettei muka koronaa ole?

Vierailija
6/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin näen aina, milloin naapurilla on bluetooth päällä, helpostihan se sen näkee luettelosta.

Tarkoitat varmaan wifi-verkkoa

Vierailija
7/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo 15 min, ole mikään varma aika, lyhyempikin aika riittää jo 2 min. alkaen.

Miten voit olla niin varma, ettei muka koronaa ole?

Juuri sen takia kun olen eläinten kanssa enemmän tekemisissä kuin ihmisten. Ihmisten kanssa en juttele enkä ole missään tekemisissä.

Vierailija
8/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso logia.

Se löytyy Androideissa ja I Phoneissa vähän eri paikasta.

Mutta sieltä näet päivittäiset skannaukset, mitä vilkku tekee.

Riittää, kun samassa rapussa on koronapositiivinen.

Silloin bluetooth yltää sinne ja saat altistumisilmoituksen.

Vaikka et ole poistunut asunnostasi, bluetooth ei tiedä sitä.

Siksi anonyymius.

Vierailija
9/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lähellä olevat bluetoothia käyttävät laitteetkin näkee. Ap:lle tiedoksi, 15 minuuttia ei ole mikään absoluuttinen aika, lisäksi kuten sanottua, sovellus voi lukea kontaktit myös seinien tai vaikka kaupan hyllyjen läpi.

Vierailija
10/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso logia.

Se löytyy Androideissa ja I Phoneissa vähän eri paikasta.

Mutta sieltä näet päivittäiset skannaukset, mitä vilkku tekee.

Riittää, kun samassa rapussa on koronapositiivinen.

Silloin bluetooth yltää sinne ja saat altistumisilmoituksen.

Vaikka et ole poistunut asunnostasi, bluetooth ei tiedä sitä.

Siksi anonyymius.

Osaatko yhtään tarkemmin kertoa, mistä tuon lokin löytää? Puhelimen asetuksista?

Vierailija
11/11 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lähellä olevat bluetoothia käyttävät laitteetkin näkee. Ap:lle tiedoksi, 15 minuuttia ei ole mikään absoluuttinen aika, lisäksi kuten sanottua, sovellus voi lukea kontaktit myös seinien tai vaikka kaupan hyllyjen läpi.

Mä en pidä kotona edes bluetoothia päällä puhelimessa, laitan sen päälle vasta jos lähen esim. johonkin baariin tms. ja haluan tietää jos on altistunut koronalle. Näin estää turhat hälytykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan