Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS uutisoi "nerokkaasta kikasta" moporallin lopettamiseksi: Mikko ostaa häiriköille bensat?!

Vierailija
13.09.2020 |

"Mikko kyllästyi rivitalon vieressä pörrääviin mopoihin – nerokas bensakikka ratkaisi tilanteen kaikkien eduksi"

Ei saatan..... Turpaan ei tule, jos lähtee pakoon ja antaa häiriköille tilaa. Kukaan ei tule ahdistelemaan, kun pukeutuu oikein ja peittää hiukset. Kukaan ei tule rälläämään mopolla asuinalueelle, jos maksat tälle bensat...?

Tätäkö on suomalainen oikeuskäsitys ja "nerokkaat" kikat vuonna 2020?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hsjsjw kirjoitti:

Suomi yksi harvoista Euroopan maista jossa huonosta ja epäsoveliaasta käytöksestä palkitaan,, tuli mieleen noi kelan sprugut,, kiva tietää et omat verorahat menee spurgujen yms hyysäämiseen ja palvelimiseen....

Sitten asiallisella, normaalilla, sivistyneellä käytöstavat omaavaa henkilöä rangaistaan viemällä kaikki tuet ja vähän päälle pois,, mopopojat oppii et se yks hönö antaa bensaa, mennään häiriköimään taas niin ostaa lisää,, sit taas, sit taas...

Näin se menee. Ja joku valopää pitää nerokkaana ideana; Jos et voi voittaa, liity heihin ;D

Aikamoista romantisointia..

Vierailija
42/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paljon parempi keino kuin se että käy huutamassa nuorille että häipykää.

Eli mielestäsi häiriköt on palkittava? Miten pitkälle pitää mennä noin niin kuin yleensä? Maksatko esim. jollekin parkkiruudunkin, jotta ei käytä sun paikkaa, (kutenmeille on usein tehty)?

Pitääkö bensarahaa antaa säännöllisesti kerran kuussa, vai avaatko lompakkosi aina tarvittaessa ja tankin tyhjennettyä?

Kuinka pitkään maksaisit? Monelleko riittää rahat? Millaisia summia?

Itseäni mopoilijat eivät häiritse millään tavalla. Pointtini olikin että hänen toimintansa on paljon asiallisempaa kuin se tavallinen että soitetaan poliisi häätämään nuoret pois tai mennään itse huutamaan heille.

Eihän sinne tarvitse mennä "huutamaan", vaan ensin sanoa asiallisesti, että häiritsee ja pitää valita paikka, missä ei tuota häiriötä. Rekkarit ylös, ja siitä se lähtee, jos ei sana tehoa. Poliisille ilmoitus, tietenkin.

Tuo on kotirauhan häirintää. Ei siitä tule palkita, eikä se ole mitenkään asiallista tai fiksua antaa vääränlaista signaalia kasvaville ja kehitysiässä oleville, joita tarvitsee opettaa ja kasvattaa hyvään suuntaan, ei siis palkita vääränlaisesta toiminnasta.

Ja kun ei ole kyse mistään pikku asiasta, vaan on todella vakava ongelma, mikä ei noin poistu, vaan ainoastaan siirtyy hetkeksi. Vanhempien kuuluu toimia oikein ja suoraselkäisesti, eikä sysätä kasvatusvastuuta naapurustolle!!!!!

Luultavasti kuitenkin bensan oston vaikutus kestää paljon kauemmin kuin huomauttamisen ja poliisilla uhkailun. Nuoret varmasti muistavat että tämä olisi mukava naapurin setä joka auttoi heitä nuorena ja auttavat mieluusti häntäkin tarvittaessa.

Juu, pojilla jää kiva mieli, kun setä antoi rahaa. Setä ei ehkä kuitenkaan välttämättä kerro pojille, että näin toimiminen (bensarahalla palkitseminen) on loppupeleissä väärin ja vastuu kannetaan, eikä häiritä naapureita. Tuon ikäiset lapset ovat kehittymättömiä, eivätkä ymmärrä teon sisintä olemusta, vaan jatkavat kyllä pian uudelleen häiriköintiään. Täysin vääränlainen opetus tästä vaan jää. Lahjontaa.

Poliisi ei ole mikään paha instanssi millä uhkaillaan, vaan valvoo järjestystä ja rauhaa. Naapurien häirintä kuuluu heidän työhönsä estää. Ja on aika härskiä ajaa jotain metsämotocrossia tai mitä noita vehkeitä on. Ihan törkeä meteli. Eläimilläkään ei ole pesintärauhaa.

Viritettyjä vehkeitä on enemmän, kuin virittämättömiä, ja niistä pitää ilmoittaa poliisille, vaikka jo lapsen itsensä turvallisuuden takaamiseksi. Kun annat pikkusormen, sulta viedään koko käsi. Jos toimitaan oikein, ei siitä pojille traumoja tule, kovapäisiä kiusaajia ovat, kunhan saavat vapaasti mellastaa. Poikkeuksiakin onneksi on löytynyt, mutta vähän. Kokemusta on useasta osoitteesta.

Tässä näkee suomalaisten omituisen luonteen kun joku kerrankin keksii ongelmaan ratkaisun joka ilahduttaa toisia ihmisiä joku muu loukkaantuu siitä ja toteaa keinon olleen väärä.

Tosi hienosti keksitty "ongelmaan ratkaisu". Hei, kuulkaas pojat, tulkaas tänne, ja ottakaahan tästä pino seteleitä ja eiku hakemaan löpöä tankkiin, tämä setä maksaa omasta kotirauhastaan. Ja koska olen maksanut, niin tässä voin samalla anella, ettette just tällä kadunpätkällä revittelisi, vaan menkää tuonne hieman loitommalle (missä voi olla vaikka vanhusten hoitokoti) eli siirretään muka kovinkin nokkelalla keksinnöllä ongelma pois omalta kotiovelta.

Vanhemmille ei tule mitään vastuunottoa, pääsevät kuin koirat veräjästä ja paha saa palkkionsa, nyt vaan sanonnan käänteisessä muodossa. Jo on aikoihin eletty. Mitä seuraavaksi? "Älkää vaan murtautuko meille, annan jo valmiiksi huntit kouraan, ja pyydän oikein nätisti" Hahaaa.

Pojat nauraa mennessään huoltikselle. Miettivät, että mistä seuraavaksi saadaan rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse Oulun eteläpuolelta kotoisin ja siellä oli ainakin 2000-l puolivälissä tapana että isät virittivät lastensa päristimet, niin poikien kuin tyttöjen. Vanhemmat eivät myöskään piutpauta välittäneet missä penskat öisin hilluivat. Oma perheeni oli siitä harvinainen, että eivät sallineet minun hommata korttia ja mopoa ja mulla oli kotiintuloajat. Kuulemma nyt entisellä kotipaikkakunnallani moporalli on loppunut ja harvalla nuorella on mopoa tai autoa. Öisin on niin hiljaista että katuvaloja ei pidetä enää päällä. Kempeleessä ollaan näköjään vielä keskiajalla. 

Kempeleessä jotkut mopoilijat eivät osaa edes liikennesääntöjä, vaikka mukamas mopokortti olisikin. Osa mopoilijoista ajelee ihan surutta pyöräteilläkin.

Vierailija
44/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että tässä maassa on nykyään pakko käyttäytyä huonosti, jos haluaa palvelua. Nähtävästi toimii myös mopopojilla.

Kyllä, varsinkin terveydenhuollon asiakkaana.

Vierailija
45/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse Oulun eteläpuolelta kotoisin ja siellä oli ainakin 2000-l puolivälissä tapana että isät virittivät lastensa päristimet, niin poikien kuin tyttöjen. Vanhemmat eivät myöskään piutpauta välittäneet missä penskat öisin hilluivat. Oma perheeni oli siitä harvinainen, että eivät sallineet minun hommata korttia ja mopoa ja mulla oli kotiintuloajat. Kuulemma nyt entisellä kotipaikkakunnallani moporalli on loppunut ja harvalla nuorella on mopoa tai autoa. Öisin on niin hiljaista että katuvaloja ei pidetä enää päällä. Kempeleessä ollaan näköjään vielä keskiajalla. 

Kempeleessä jotkut mopoilijat eivät osaa edes liikennesääntöjä, vaikka mukamas mopokortti olisikin. Osa mopoilijoista ajelee ihan surutta pyöräteilläkin.

Vierailija
46/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma Oulunsalossa. Ei mene varmasti enää pitkää että rysähtää.

Vierailija
47/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tämä palkkiomalli ala kohta levitä ja pojat odottelevat jo kieli pitkällä eri puolilla, että milloin sitä rahaa rupeaa tulemaan. "Viiskymppiä, niin en mene tällä viikolla pyöräteille"!

Vierailija
48/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on maan tapa palkita huono käytös?

Tämä on maan tapa. Pahenee vaan koko ajan.

Jouduin aikoinaan, jo vuosia sitten menemään sossuun, kun työttömyys iski, ero tuli ja kaikki, koko elämä meni uusiksi. Tilasin ajan, ja jonotin kuten muutkin, luulin. Eteeni pörähti jostain kaksi pitkäkuontaloista ja röhönaurua kovaan ääneen höröttävää nuorta miestä tupakalle vahvasti löyhkäten ja alkoi renkuttaa ovenkahvaa huoneeseen, johon itse olin seuraavana jonossa. Painelivat summeria ja koputtelivat.

Ovi avautui, ja vienosti hymyilevä sossutäti avasi pojille oven ja ilmiselvästi olivat vakioasiakkaita, kun tervehtivät tuttavallisesti, ja "Mitäs teille nyt kuuluu, tällä kertaa"?

Minä hyppäsin tuolista ja ilmoitin, että taitaa olla mun aikavaraus just nyt klo 14?? Hymy hyytyi tädillä, ja ilme kiristyi "No eivätkö he voi tulla nyt, voithan sä odottaa"? No kuule, en voi, mulla ois kiire TE-toimistoonkin vielä ja silleen...

"No voi että, ja melkein pyysi noilta röyhkimyksiltä jo kai anteeksikin, kun yhteiskunnan rakentajat piti hetkeksi pistää istumaan ja vuoroaan odottelemaan. Aikavarausta ei heillä näköjään ollut. Ei mitään kuitteja myöskään, itselläni mapillinen todisteita siitä mihin rahani olen pistänyt.

Toinen aikani meni samoilla viboilla. Istuin jo tuolissa huoneessa, ja sisään horjui kunnon kännissä oleva spurgu huutaen, että nyt täytyy saada sapattikenkiin rahat, kun on hautajaisiin meno. "Juu, voitko odottaa hetken, mä hoidan hänen asian nyt ensin"? No mikäs siinä, odotan tietenkin, olenhan raitis ja rehellinen yh-äiti, joka ottaa vastaan työtä vaikka 5 minuutissa. :(

Lähtiessäni kuulin, kuinka taas yksi juoppo sanoi kaverilleen, tullessaan toisesta huoneesta, kuinka "Sain rahat, nyt haetaan kannu, ja voidaan tulla tänne vielä kuulemma uudestaan tänään hakemaan lisää". Näin tämä toimii. Joskus sitä miettii, että kannattaako raataa pienellä palkalla ja näitä hyysättäviä kullanmuruja elättää?

Hyvin keksitty juttu mutta huomaa ettet ole ikinä mitään tukia hakenut sillä niitä ei käydä hakemassa mistään toimistosta lompakkoon tai tilille. 

Kokoomuksen puoluetoimistolla ei taida olla kiirettä näin viikonloppuisin. 

Älä väitä valehtelijaksi. "Vuosia vuosia sitten" kuten sanoin. Ennen toimittiin toisin. Totta joka sana.

Oli ilmeisesti mm. kassapiste, josta sai käteistä, akuutteja tilanteita varten. Ja hyvillä mielin spurgut lähtivät kannun hakuun. Luuletko, että kävelivät tililtä nostamaan? Hyvä, jos pystyssä pysyivät, ja joku varmaan haki Alkosta, ei noille taatusti myyty.

Itseltäni varastettiin noihin aikoihin lompakko, ja meni kortit ym. enkä olisi edes pystynyt todistamaan pankissa henkilöllisyyttäni, joten sain sossulta rahat lainaan, mitkä maksoin takaisin. En ole kuullut, että kukaan olisi lainaa saanut. Tämäkin jo todistaa valtavaa eriarvoisuutta, kun viinapulloon saa rahat tuosta noin vain, mutta yh-äiti saa lainaan rahaa, mikä menee taatusti ruokaan.

Samoin viimeisellä kerralla tapahtui seuraavaa: Oma virkailijani oli selvästi hermostunut, ja kollegat hyppivät supisten huoneessa, ja käytävälläkin liikehdittiin juoksuaskelin. Kysyin mitä tapahtuu? "Tarkastus", (eli pomot tulivat tutkimaan kaiken). Yksikin kävi hakemassa muutaman kansion ja vei mukanaan, ja hyvin sai selville, että "putsattiin paikkoja" niin sanotusti. Holtitonta oli rahanjako tuolloin. Silloinhan ei ollut vartijoita, eikä mitään suojaa huoneissa, vaan kuka tahansa olisi voinut puukolla tehdä mitä mielii, kuten alkoikin tapahtua, jolloin piti turvatoimia tehostaa.

Olen ollut kaupungin hommissa hoitopuolella (kotikäynnit), ja kyllä pelattiin sielläkin suhteilla ja eriarvoisesti. Jotkut suosikit saivat esim. siivousta kunnan piikkiin, kun taas toisille jyrkkä ei. Puolueellista peliä, esim. vakivirkoihin sekä sijaisten valinnassa. Pidä valehtelijana, mutta vain mielessäsi, ei tarvitse tulla pätemään, kun et tiedä etkä tunne.

Pitäisiköhän sun nyt yrittää päästä yli tuosta joskus vuonna -90 tapahtuneesta, vaikka koetkin että sua on nyt niiiiiiin väärin kohdeltu?

Ei sulle tosiaan tullut mieleen että se vienosti hymyilevä sossuntäti saattoi tuntea tämän puoliväkisin sisään tunkevan kaksikon, ja entuudestaan tiesi, että on järkevämpää ottaa heidät äkkiä sisään ja laittaa joku toinen odottamaan sen 5-10min, vs. se että kaksikko kyllästyy odottamaan, alkaa häiriköidä muita odottajia ja/tai pistää odotushuoneen pas kak si? Kun aika ikävää se olisi ollut sekin jos sun koko aikasi olisi peruuntunut kun olisitte kaikki joutuneet pakenemaan paikalta jos kaksikko olisi alkanut vaikka riehua, ei tullut mieleen että tilanteessa koetettiin alkuun välttää vaikka tätä?

Eikä sulle tullut siinä katkeruudessasi varmaan mieleen, että ei siellä kassassa ollut mikään pohjaton piikki auki, vaan sieltä sai nostaa vaan tietyn summan päivässä/viikossa ihan omia tukirahojaan ja sillä ne juopot siellä ravasi? Kyllä sun pitää aika pimeä olla jos tuollaista asiaa kadehdit? Ei varmaan olis kyllä sun kunnollisen yh-äidin imagoon sopinut että sun kaikki rahasi olisi otettu sossun haltuun ja olisit siellä sitten jonotellut rahojasi joka päivä niiden halveksumiesi ihmiskunnan pohjasakan kanssa?

Ja tuo, että toiset hakee omia tukirahojaan sieltä ja sulle myönnetään vain lainaa joka pitää maksaa takaisin, voi nyyh. Siis kyllähän sulle olisi pitänyt levittää punainen matto ja myöntää pari tonnia toimeentulotukea kun menit selittämään että lompakko varastettiin? Kun olihan sä _parempi_ ihminen ja ihan vaan poikkeuksellisesti, ilman omaa syytäsi, toisin kuin muut! jouduit siellä sossussa asioimaan? Ei tullut mieleen, että jos tuossa tilanteessa olisit vaan vastikkeetta saanut sitä rahaa varastettujen tilalle, siellä olisi kohta ollut jono ulos asti muita "varkauden uhriksi" joutuneita kun sana olisi levinnyt?

No, olihan tää vaihtelua palstan perinteiseen "maaaaamuuuuuut saa kaikki rahat mitä keksii pyytää" ja "kyllä lähtee lapset huostaan jos tekee vääränlaisen makaroonilaatikon ja laittaa sille eriparisukat"-sossutrollailuun.

Vierailija
49/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma Oulunsalossa. Ei mene varmasti enää pitkää että rysähtää.

Joo ei ihan kamalasti yllättänyt tämä lause tuossa IS:n jutussa: "Liikenneyksikön johtaja, komisario Pasi Rissanen Oulun poliisista kertoo, että eniten valituksia tulee Kaakkurista, Oulunsalosta ja Kiimingistä."

Sen verran paljon on Oulunsalon puskaradiossa keskustelua mopopojista ja sen verran on itsekin tullut todistettua tuota perseilyä että on vain ajan kysymys milloin joko joku aikuinen hermostuu kunnolla tai joku teini rysäyttää pahan kolarin.

Vierailija
50/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että tässä maassa on nykyään pakko käyttäytyä huonosti, jos haluaa palvelua. Nähtävästi toimii myös mopopojilla.

Siellä taas sellainen, joka tulee oven karmit kaulassa, ja kuvittelee, että kyllä nyt palvelua tulee.

Väärin.

Sitä palvelua saat asiallisella käytöksellä ja puhumalla.

Räyhääjiä pyydän rauhoittumaan ja jos tämä ei auta, kerron, että palvelutilanne päättyy tähän. Useimmat heräävät todellisuuteen jo siinä kun pyytää rauhoittumaan, ja kertoo, että tämä asia kyllä saadaan ratkaistua, ei ole mitään hätää.

Vierailija
51/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin aikoinaan, jo vuosia sitten menemään sossuun, kun työttömyys iski, ero tuli ja kaikki, koko elämä meni uusiksi. Tilasin ajan, ja jonotin kuten muutkin, luulin. Eteeni pörähti jostain kaksi pitkäkuontaloista ja röhönaurua kovaan ääneen höröttävää nuorta miestä tupakalle vahvasti löyhkäten ja alkoi renkuttaa ovenkahvaa huoneeseen, johon itse olin seuraavana jonossa. Painelivat summeria ja koputtelivat.

Ovi avautui, ja vienosti hymyilevä sossutäti avasi pojille oven ja ilmiselvästi olivat vakioasiakkaita, kun tervehtivät tuttavallisesti, ja "Mitäs teille nyt kuuluu, tällä kertaa"?

Minä hyppäsin tuolista ja ilmoitin, että taitaa olla mun aikavaraus just nyt klo 14?? Hymy hyytyi tädillä, ja ilme kiristyi "No eivätkö he voi tulla nyt, voithan sä odottaa"? No kuule, en voi, mulla ois kiire TE-toimistoonkin vielä ja silleen...

"No voi että, ja melkein pyysi noilta röyhkimyksiltä jo kai anteeksikin, kun yhteiskunnan rakentajat piti hetkeksi pistää istumaan ja vuoroaan odottelemaan. Aikavarausta ei heillä näköjään ollut. Ei mitään kuitteja myöskään, itselläni mapillinen todisteita siitä mihin rahani olen pistänyt.

Toinen aikani meni samoilla viboilla. Istuin jo tuolissa huoneessa, ja sisään horjui kunnon kännissä oleva spurgu huutaen, että nyt täytyy saada sapattikenkiin rahat, kun on hautajaisiin meno. "Juu, voitko odottaa hetken, mä hoidan hänen asian nyt ensin"? No mikäs siinä, odotan tietenkin, olenhan raitis ja rehellinen yh-äiti, joka ottaa vastaan työtä vaikka 5 minuutissa. :(

Lähtiessäni kuulin, kuinka taas yksi juoppo sanoi kaverilleen, tullessaan toisesta huoneesta, kuinka "Sain rahat, nyt haetaan kannu, ja voidaan tulla tänne vielä kuulemma uudestaan tänään hakemaan lisää". Näin tämä toimii. Joskus sitä miettii, että kannattaako raataa pienellä palkalla ja näitä hyysättäviä kullanmuruja elättää?

Tämä! Niin tämä. Vuosi vuodelta on mennyt hullummaksi. Sillä että käyttäydyt asiallisesti ja normaalisti tulet vain poljetuksi. Ne asiat jotka on muissa maissa normaaleja käytöstapoja on Suomessa kutsu siihen, että tulet kohdelluksi kynnysmattona. Ei vaan jaksa enää. Pitää nostaa metakka ja sekoilla, jos haluaa että jotain tapahtuu. Päivystyksessäkin nopeiten ja parasta palvelua saavat alkoholistit ja päihteidenkäyttäjät.

Minä en käytä muita päihteitä kuin kahvia mutta minulla on rastat ja kalpea iho sekä mustat silmänaluset. Olin päivystyksessä ja menin  luukulle tuskissani huutamaan, että miten saa""nan kauan täällä kestää? Täti luukun takana näytti pelästyneeltä ja kohta olinkin jo hoitajan juttusilla. Sain siis nopeaa palvelua koska annoin tietämättäni vaikutelman siitä että  hyppään luukusta sisään ja käyn päälle!

Vierailija
52/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paljon parempi keino kuin se että käy huutamassa nuorille että häipykää.

Eli mielestäsi häiriköt on palkittava? Miten pitkälle pitää mennä noin niin kuin yleensä? Maksatko esim. jollekin parkkiruudunkin, jotta ei käytä sun paikkaa, (kutenmeille on usein tehty)?

Pitääkö bensarahaa antaa säännöllisesti kerran kuussa, vai avaatko lompakkosi aina tarvittaessa ja tankin tyhjennettyä?

Itseäni mopoilijat eivät häiritse millään tavalla. Pointtini olikin että hänen toimintansa on paljon asiallisempaa kuin se tavallinen että soitetaan poliisi häätämään nuoret pois tai mennään itse huutamaan heille.

Eihän sinne tarvitse mennä "huutamaan", vaan ensin sanoa asiallisesti, että häiritsee ja pitää valita paikka, missä ei tuota häiriötä. Rekkarit ylös, ja siitä se lähtee, jos ei sana tehoa. Poliisille ilmoitus, tietenkin.

Tuo on kotirauhan häirintää. Ei siitä tule palkita, eikä se ole mitenkään asiallista tai fiksua antaa vääränlaista signaalia kasvaville ja kehitysiässä oleville, joita tarvitsee opettaa ja kasvattaa hyvään suuntaan, ei siis palkita vääränlaisesta toiminnasta.

Ja kun ei ole kyse mistään pikku asiasta, vaan on todella vakava ongelma, mikä ei noin poistu, vaan ainoastaan siirtyy hetkeksi. Vanhempien kuuluu toimia oikein ja suoraselkäisesti, eikä sysätä kasvatusvastuuta naapurustolle!!!!!

Mua kiinnostaisi tietää, toimiiko tuo muka jossain tuo poliisille ilmoittaminen? Omalla paikkakunnalla nimittäin on satojen ajoneuvojen miittejä, joihin osallistuu mm. crossipyöriä, joilla ei olisi yleiselle tielle mitään asiaa, osassa mopoja ei ole valoja, ei äänenvaimentimia ym. Poliisit käy kyllä näitä saattelemassa pois kun tunkevat lähiöihin keskelle asutusta rälläämään (ajetaan kahden kaistan leveydeltä, ajellaan pientareella ja kevyenliikenteen väylillä, ohitellaan toisia jonossa olevia vaikka vastaan tulee liikennettä yms) mutta mitään ei tapahdu, siellä siis mennään poliisisaattueessa kerta kerran jälkeen perseillen ja puutteellisilla vehkeillä.

Jotenkin ymmärtää, että osa vanhemmista nyt vaan on niin kädettömiä, ettei siltä lapselta vaan osata/kyetä vaatia sääntöjen noudattamista. Mutta helv*tti kun poliisiakaan ei tunnu kiinnostavan selkeätkään rikkomukset!

(Ja en itse jaksa häiriintyä ns. tavallisista mopoilijoista, on tullut itsekin ajeltua joskus silloin vuonna miekka ja kypärä. että turha syyttää kukkahatuksi joka ei vaan nuorisoa ymmärrä. Mutta nämä, jotka vaarantaa muiden turvallisuuden ajelemalla kevyenliikenteen väylillä, valottomilla kulkineilla tai nuo helv*tinkoneet jotka kuuluu kilometrien päähän, ne ottaa kyllä aivoon. Ja ne *#**@# tuntuu vaan lisääntyvän koko ajan, tottakai kun ei mihinkään nykyisin puututa)

Vierailija
53/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näiden rällääjien vanhemmat lompakkoaan avatessa korostaisivat että nämä menee sitten viinaan ja röökiin eikä mopon tankkiin niin loppuisi moinen häiriköinti. Eli vanhemmilla on vaikutusvalta tähän asiaan.

Vierailija
54/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hsjsjw kirjoitti:

Suomi yksi harvoista Euroopan maista jossa huonosta ja epäsoveliaasta käytöksestä palkitaan,, tuli mieleen noi kelan sprugut,, kiva tietää et omat verorahat menee spurgujen yms hyysäämiseen ja palvelimiseen....

Sitten asiallisella, normaalilla, sivistyneellä käytöstavat omaavaa henkilöä rangaistaan viemällä kaikki tuet ja vähän päälle pois,, mopopojat oppii et se yks hönö antaa bensaa, mennään häiriköimään taas niin ostaa lisää,, sit taas, sit taas...

Näin se menee. Ja joku valopää pitää nerokkaana ideana; Jos et voi voittaa, liity heihin ;D

Aikamoista romantisointia..

Jep, itsepetoksen valheessa on hyvä elää :')  Mistään liittymisestähän tuossa ei tosiaan ole kyse, vaan ihan puhtaasta alistumisesta häiriköiden edessä. Cuck mikä cuck.

Vierailija
55/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeinen, itsevarma ja hieman aggressiivinen käytös on se mikä kannattaa. Olen ollut sattumalta paljon tekemisissä eri virastojen ja tahojen kanssa ja huomannut, että mikäli haluaa että sitä omaa asiaa ajetaan, on oltava ikävä ja painostava ihminen, joka ei luovuta. Sama myös terveydenhuollossa, ikävää mutta totta. Sielläkin röyhkeys jyrää, omista eduista on pidettävä kiinni ja koko ajan grillattava, muuten alkaa asioita "unohtumaan" ja samalla unohtuu koko potilas jonnekin systeemin rattaisiin. Sellainen nöyrä ja kiltti asenne, johon suurin osa meistä on kasvatettu, itsenikin, ei valitettavasti toimi. Eli kannattaa opetella röyhkeyttä, vaikka se pahalle tuntuisikin.

Vierailija
56/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hsjsjw kirjoitti:

Suomi yksi harvoista Euroopan maista jossa huonosta ja epäsoveliaasta käytöksestä palkitaan,,

Pelkurimaisella ja laiskalla kansalla on pelkurin tavat. Nöyrtymällä, alistumalla ja muualle katsomalla pääsee "helpommalla", eikä tartte tehdä tai puuttua ikinä mihinkään ikävään.

Vierailija
57/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta mitään ei tapahdu, siellä siis mennään poliisisaattueessa kerta kerran jälkeen perseillen ja puutteellisilla vehkeillä.

Ei prkl...    Hyvä esimerkki siitä että lain noudattaminen on Suomessa täysin ihmisten hyvän tahdon varassa. Jos olet röyhkeä ei kukaan sinua siihen pakota, eikä poliisilla siihen ole myöskään mitään keinoja. Hieno maa, todella...

Vierailija
58/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin keksitty juttu mutta huomaa ettet ole ikinä mitään tukia hakenut sillä niitä ei käydä hakemassa mistään toimistosta lompakkoon tai tilille. 

Kokoomuksen puoluetoimistolla ei taida olla kiirettä näin viikonloppuisin. 

Älä väitä valehtelijaksi. "Vuosia vuosia sitten" kuten sanoin. Ennen toimittiin toisin. Totta joka sana.

Oli ilmeisesti mm. kassapiste, josta sai käteistä, akuutteja tilanteita varten. Ja hyvillä mielin spurgut lähtivät kannun hakuun. Luuletko, että kävelivät tililtä nostamaan? Hyvä, jos pystyssä pysyivät, ja joku varmaan haki Alkosta, ei noille taatusti myyty.

Itseltäni varastettiin noihin aikoihin lompakko, ja meni kortit ym. enkä olisi edes pystynyt todistamaan pankissa henkilöllisyyttäni, joten sain sossulta rahat lainaan, mitkä maksoin takaisin. En ole kuullut, että kukaan olisi lainaa saanut. Tämäkin jo todistaa valtavaa eriarvoisuutta, kun viinapulloon saa rahat tuosta noin vain, mutta yh-äiti saa lainaan rahaa, mikä menee taatusti ruokaan.

Samoin viimeisellä kerralla tapahtui seuraavaa: Oma virkailijani oli selvästi hermostunut, ja kollegat hyppivät supisten huoneessa, ja käytävälläkin liikehdittiin juoksuaskelin. Kysyin mitä tapahtuu? "Tarkastus", (eli pomot tulivat tutkimaan kaiken). Yksikin kävi hakemassa muutaman kansion ja vei mukanaan, ja hyvin sai selville, että "putsattiin paikkoja" niin sanotusti. Holtitonta oli rahanjako tuolloin. Silloinhan ei ollut vartijoita, eikä mitään suojaa huoneissa, vaan kuka tahansa olisi voinut puukolla tehdä mitä mielii, kuten alkoikin tapahtua, jolloin piti turvatoimia tehostaa.

Olen ollut kaupungin hommissa hoitopuolella (kotikäynnit), ja kyllä pelattiin sielläkin suhteilla ja eriarvoisesti. Jotkut suosikit saivat esim. siivousta kunnan piikkiin, kun taas toisille jyrkkä ei. Puolueellista peliä, esim. vakivirkoihin sekä sijaisten valinnassa. Pidä valehtelijana, mutta vain mielessäsi, ei tarvitse tulla pätemään, kun et tiedä etkä tunne.

Pitäisiköhän sun nyt yrittää päästä yli tuosta joskus vuonna -90 tapahtuneesta, vaikka koetkin että sua on nyt niiiiiiin väärin kohdeltu?

Ei sulle tosiaan tullut mieleen että se vienosti hymyilevä sossuntäti saattoi tuntea tämän puoliväkisin sisään tunkevan kaksikon, ja entuudestaan tiesi, että on järkevämpää ottaa heidät äkkiä sisään ja laittaa joku toinen odottamaan sen 5-10min, vs. se että kaksikko kyllästyy odottamaan, alkaa häiriköidä muita odottajia ja/tai pistää odotushuoneen pas kak si? Kun aika ikävää se olisi ollut sekin jos sun koko aikasi olisi peruuntunut kun olisitte kaikki joutuneet pakenemaan paikalta jos kaksikko olisi alkanut vaikka riehua, ei tullut mieleen että tilanteessa koetettiin alkuun välttää vaikka tätä?

Eikä sulle tullut siinä katkeruudessasi varmaan mieleen, että ei siellä kassassa ollut mikään pohjaton piikki auki, vaan sieltä sai nostaa vaan tietyn summan päivässä/viikossa ihan omia tukirahojaan ja sillä ne juopot siellä ravasi? Kyllä sun pitää aika pimeä olla jos tuollaista asiaa kadehdit? Ei varmaan olis kyllä sun kunnollisen yh-äidin imagoon sopinut että sun kaikki rahasi olisi otettu sossun haltuun ja olisit siellä sitten jonotellut rahojasi joka päivä niiden halveksumiesi ihmiskunnan pohjasakan kanssa?

Ja tuo, että toiset hakee omia tukirahojaan sieltä ja sulle myönnetään vain lainaa joka pitää maksaa takaisin, voi nyyh. Siis kyllähän sulle olisi pitänyt levittää punainen matto ja myöntää pari tonnia toimeentulotukea kun menit selittämään että lompakko varastettiin? Kun olihan sä _parempi_ ihminen ja ihan vaan poikkeuksellisesti, ilman omaa syytäsi, toisin kuin muut! jouduit siellä sossussa asioimaan? Ei tullut mieleen, että jos tuossa tilanteessa olisit vaan vastikkeetta saanut sitä rahaa varastettujen tilalle, siellä olisi kohta ollut jono ulos asti muita "varkauden uhriksi" joutuneita kun sana olisi levinnyt?

No, olihan tää vaihtelua palstan perinteiseen "maaaaamuuuuuut saa kaikki rahat mitä keksii pyytää" ja "kyllä lähtee lapset huostaan jos tekee vääränlaisen makaroonilaatikon ja laittaa sille eriparisukat"-sossutrollailuun.

Voi tuota ivan määrää, pieni katsaus jo riitti. Pointti kokonaan kadoksissa näköjään.

"Vuosia sitten jo toimittu näin". Nykyään homma vähintään ennallaan, ellei jo paljon pahempi. Rahaa jaetaan eriarvoisesti, ja niille jotka kovimmin osaavat vaatia ja lyödä nyrkkiä pöytään. Ja tosiaan, kun mainitsit yhden ryhmän ihmisiä, on totuus todellakin se, että köyhä kan tis saa tyytyä murusiin. Ei ole mitään mutua, vaan totuus. Läheltä nähty ja koettu, useaan kertaan. ammatinkin puolesta jo tiedän.

Onneksi asiat itselläni nyt niin hyvin, ettei tarvitse tuota enää kokea. Kiitollinen olen toki saamastani avusta.

Jos sinulla ei ole muuta antia, kuin pilkata täällä tuntemattomia ihmisiä, ja väittää kommenttejaan pskapuheiksi, niin älä argumentoi mitään. Ensin väitetään valehtelijaksi, ja sitten perään jo suorastaan idiootiksi. Kun tiedetään paremmin, just.

Vierailija
59/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, toimiiko tuo muka jossain tuo poliisille ilmoittaminen? Omalla paikkakunnalla nimittäin on satojen ajoneuvojen miittejä, joihin osallistuu mm. crossipyöriä, joilla ei olisi yleiselle tielle mitään asiaa, osassa mopoja ei ole valoja, ei äänenvaimentimia ym. Poliisit käy kyllä näitä saattelemassa pois kun tunkevat lähiöihin keskelle asutusta rälläämään (ajetaan kahden kaistan leveydeltä, ajellaan pientareella ja kevyenliikenteen väylillä, ohitellaan toisia jonossa olevia vaikka vastaan tulee liikennettä yms) mutta mitään ei tapahdu, siellä siis mennään poliisisaattueessa kerta kerran jälkeen perseillen ja puutteellisilla vehkeillä.

Jotenkin ymmärtää, että osa vanhemmista nyt vaan on niin kädettömiä, ettei siltä lapselta vaan osata/kyetä vaatia sääntöjen noudattamista. Mutta helv*tti kun poliisiakaan ei tunnu kiinnostavan selkeätkään rikkomukset!

(Ja en itse jaksa häiriintyä ns. tavallisista mopoilijoista, on tullut itsekin ajeltua joskus silloin vuonna miekka ja kypärä. että turha syyttää kukkahatuksi joka ei vaan nuorisoa ymmärrä. Mutta nämä, jotka vaarantaa muiden turvallisuuden ajelemalla kevyenliikenteen väylillä, valottomilla kulkineilla tai nuo helv*tinkoneet jotka kuuluu kilometrien päähän, ne ottaa kyllä aivoon. Ja ne *#**@# tuntuu vaan lisääntyvän koko ajan, tottakai kun ei mihinkään nykyisin puututa)

Meillä otettiin yhteys asukastoimikunnan puheenjohtajaan, joka pisti tuulemaan. Hän taas otti yhteyttä näiden mopohäiriköiden vanhempiin näiden omien taloyhtiöiden johtohahmojen kautta. Loppui ilkivalta ja rälläys. Nämä kun olivat about kolmesta viereisestä taloyhtiöstä, se perusporukka.

Asukkaiden pitää vaan vetää yhtä köyttä ja uskaltaa, kyllä nuo kuriin saadaan. Itse kuvasin tapahtumia, ja sekin jo pelotti osan porukkaa pois. Röyhkeimmät saatiin hiljenemään sitten noilla tositoimilla. Puhuin lisäksi näiden häirikköperheiden naapurien kans, ja juoruämmät levittivät tehokkaasti juttua, ja katsoivat nenänvartta pitkin. Häpeä alkoi nolottaa. Ei enää mennyt läpi se vanha tuttu "Ei meidän poika ainakaan", kun oli videoo ja muuta todistetta.

Vierailija
60/74 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja fiksu ele Mikolta. Miksi luoda vastakkainasettelua nuorten ja aikuisten välille kun asiat voi hoitaa fiksusti ja luottamusta rakentaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi