Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan aikuisiällä ollut niin suuttunut vanhemmillesi että et ole

Vierailija
13.09.2020 |

Pitänyt yhteyttä pitkään aikaan? Mitä vanhempasi tekivät että pistit välit poikki? Entä lapset, saivatko vanhempasi nähdä edelleen lapsenlapsiaan?
Olen hiukan huolissani miehen siskosta, joka on laittanut välit poikki vanhempiinsa jonkun tyhjänpäiväisen riidan vuoksi, joten isovanhemmat ovat olleet kohta vuoden ilmaa tälle miehen siskolle. Näen miehen vanhempia silloin tällöin ja he kärsivät tilanteesta paljon ja kaipaavat lapsenlapsiaan.
Mies ei tiedä mikä siskoaan hiertää, eivät ole puhuneet asiasta. Tietää vain että sanomista oli tullut kun isoisä oli ollut apuna rakentamassa taloa. Miehen vanhemmat ovat aivan tavallisia kuusi-seitsenkymppisiä, eivät juoppoja tai väkivaltaisia

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kuitenkin, että ne vanhemmat ovat olleet kälylle ilmaa, eikä isovanhemmat?

Vierailija
2/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kuitenkin, että ne vanhemmat ovat olleet kälylle ilmaa, eikä isovanhemmat?

Niin, lapset ovat pieniä, ilman kälyä heidä yhteydenpito lapsenlapsiinsa käy hankalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät että riita on ollut tyhjänpäiväistä , mutta miehesi ei tiedä mitään ?  Mielenkiintoista.

4/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vain utelias vai ajatteletko, että sinun tulee toimia sovittelijana appivanhempien ja kälysi välillä? Pidä sinä vain itse hyvät välit äläkä sekaannu suvun sisäisiin kärhämiin.

Vierailija
5/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia joka on sinusta "tyhjänpäiväinen" taitaa olla miehesi siskolle aika tärkeä, taikka taustalla on myös jotain muutakin, taikka et tiedä koko tarinaa -- eikä se oikeastaan sinulle kuulukkaan.

Vierailija
6/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tilanteesta on kärsivinään, tehkööt itse sovinnon eleen. Näiden isovanhempien kannattaa pyytää ihan suoraan anteeksi, eikä esittää teille muille että ovat ihan ymmyrkäisinä eivätkä tiedä miksi heitä näin kohdellaan.

Vierailija
7/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät että riita on ollut tyhjänpäiväistä , mutta miehesi ei tiedä mitään ?  Mielenkiintoista.

En toki tiedäkään. Ajattelen itse vaan että aika vaikea olisi nähdä itseni laittamassa välit poikki vanhoihin vanhempiini.. tyyliin joku pahoinpitely tai muu huumesekoilu. Tunnen kuitenkin miehen vanhemmat ja he ovat hyväntahtoisia ihmisiä.

Siksi kysynkin että millaisista asioista muut ovat katkaisseet välinsä vanhempiinsa, kun itse en voisi kuvitella kovinhelposti niin toimivani. Ei ole tarkoitus mollata ketään, enkä minä tiedä varmasti mikä heillä hiertää, kun ei mieskään tunnu tietävän. Keskustelua aiheesta toivon, en juuri tämän asian ruotimista, vaan noin niinkuin yleisellä tasolla.

Vierailija
8/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka tilanteesta on kärsivinään, tehkööt itse sovinnon eleen. Näiden isovanhempien kannattaa pyytää ihan suoraan anteeksi, eikä esittää teille muille että ovat ihan ymmyrkäisinä eivätkä tiedä miksi heitä näin kohdellaan.

Onko sinulla joku persoonallisuushäiriö vai vaan kusta päässä?!

Vierailija
9/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Lapsillasta ja alaluokkaista hommaa. Sivistynyt ihminen ei toimi niin.

Vierailija
10/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly saattaa laittaa kohta vaikka sinuunkin välit poikki kun postailet hänen henkilökohtaisia asioitaan palstalle.

Vierailija
11/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Oletko vain utelias vai ajatteletko, että sinun tulee toimia sovittelijana appivanhempien ja kälysi välillä? Pidä sinä vain itse hyvät välit äläkä sekaannu suvun sisäisiin kärhämiin.

Minua säälittää isovanhemmat, suoraan sanoen.

Vierailija
12/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se "tyhjänpäiväinen" juttu on se viimeinen mikä katkaisee kamelin selän. Monesti sisarukset eivät näe miten eriarvoisesti vanhemmat kohtelevat lapsiaan, etenkin jos ovat itse niitä lempilapsia.

Omat vanhempani suosivat sisaruksiani ja lahjoivat silloinkin kun olin paikalla. Minulla tuo kamelin selän katkeaminen tapahtui kun opiskeluaikoina sairastuin vakavasti ja olin kuukauden lapsuudenkodissa, mutta vanhempien käytöksestä sai kuvan etten ollut tervetullut. Välillä ovat voivotelleet muille sisaruksille miksi en ole yhteydessä, mutta niin makaa kuin petaa.

Vierailija
13/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käly saattaa laittaa kohta vaikka sinuunkin välit poikki kun postailet hänen henkilökohtaisia asioitaan palstalle.

Käly saattaa tehdä niin. En ehkä menetä mitään. Miehen kautta sitten lapset tavatkoon serkkujaan.

Vierailija
14/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei kuulu sinulle mitenkään, etkä sinä tiedä mitä siellä taustalla on.

Eikä ne "hyväntahtoiset" ihmiset aina kaikille niin hyväntahtoisia ole. Moni narsistikin on "niiin hurmaava" ulospäin...

Vierailija
15/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat "hyväntahtoisia" ihmisiä. Silti he ovat lapsuudestani saakka systemaattisesti suosineet yhtä sisarusta. Hän on saanut kaiken materian minkä keksit ja huomion. Vertailuesimerkkinä voin kertoa, että minulle ei järjestetty edes synttäreitä koskaan.

En osannut kouluiässä käyttäytyä muiden synttäreillä enkä uskaltanut pyytää äidiltäni sellaisia, koska minun eteeni ei koskaan tehty mitään, tein kaiken itse. Jo siis 7-8 vuotiaana en uskaltanut pyytää juhlia vuokseni, koska jollain epämääräisellä tavalla ahdistuin etten osaisi järjestestää sellaisia. Minussa ei senikäisenä pienenä lapsena ollut virittynyt mitenkään sellaista turvallisuudentunnetta, että minusta huolehditaan ja minun eteeni tehdään asioita.

Siskoni on taas paapottu niin, että hän on kuin taivaan lintu. Hyvä asiahan se vain on, että hänellä on turvallisuudentunne elämässään. Mutta jotenkin hänkään ei pidä minua, jotenkin ihan lähtökohtaisesti, oikeutettuna samoihin asioihin kuin hän. Jotenkin niin, että hän ei näe ollenkaan, että kun hän kertoo kuinka he kävivät vanhempieni kanssa ulkomailla, että minustakin voisi olla kiva käydä elämäni ensimmäistä kertaa vanhempieni kanssa ulkomailla. En ole tasaveroinen, mutta en ole alempikaan, vähän kuin kaveri.  Asia on niin kiveen valettu, että kaikki närkästyy kovasti, jos huomautan asiasta. 

Minä olen se vähän "hankala" ja "kiukkuinen"  ja suutun vähän turhista jutuista. Niin siskoni, vanhempieni ja lähisukunikin mielestä. Olen ollut lapsesta lähtien ja siihen muottiin minut pistetään edelleen.

Että tässä sinulle vähän pikkujuttua ja jotain, mitä kukaan ei vaan ymmärrä omassa lähipiirissä vaikka yritän selittää. Olen "kateellinen" enkä anna "menneiden olla".

16/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Minua säälittää isovanhemmat, suoraan sanoen.

Jos isovanhemmat valittavat sinulle tilannetta, olet jo suuressa vaarassa joutua suvun sovittelijaksi. Älä puutu asiaan, vaan vaihda joka kerta puheenaihetta. aikuiset hoitakoot välinsä keskenään kuntoon.

Vierailija
17/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitoimme välit poikki miehen vanhempiin siinä vaiheessa, kun vuosikymmeniä oli suosittu miehen siskoja (tyyliin mies ei saa mitään paitsi rahanantopyyntöjä ja siskot saa asunnot), kyykytetty minua 24/7 ja kun me viimein saatiin lapsi, ajettiin monta sataa kilsaa hänen kanssaan "mummolaan", kuullaksemme että he on lähteneet marjaan toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
18/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täällä aina yhtä huvittavaa kun kuvitellaan että Suomessa asuu n 50 ihmistä. :D

Vierailija
19/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella voi olla pitkät perinteet. Jotain on saattanut sattua jo lapsuudessa ja vuosien kuluessa asia on ollut läsnä, muttei koskaan korjattu. Sitten menee se kuppi nurin jostain muille tyhjänpäiväisestä asiasta.

Mulla ja äidilläni on ollut välit surkeat jo vuosia. Hänellä on kumma tapa piruilla jatkuvasti ja kaikesta. Puuttua piruillen tärkeisiinkin asioihin, esim lasten kasvatukseen, asunnon ostoon ja jopa siipan valintaan.

Asiasta olen sanonut, siskoni on sanonut, veli on sanonut... Me ollaan ihan oikeustoimikelpoisia aikuisia, kyllä me osataan valintamme tehdä ja lapsia kasvattaa omalla tavallamme. Mä nyt satun olemaan "viherpiiperö", eikä se hänelle kelpaa... joten olkoot.

Ei mun tarvii olla siinä talutushihnassa kuuntelemassa meidän perheen jatkuvaa haukkumista, arvostelua ja niin tuota piruilua. Kaikki tulee ivan säestämällä.

Lapset ovat saaneet pitää mummoonsa yhteyttä ja ovat siellä yhden yön kylässä oleetkin (kolmesti vuodessa). Mutta kunkin reissun jälkeen tulevat todella henkisesti väsyneenä kotiin. Nyt 12 vuotias tytär sanoi, ettei hän  enää mummolassa viihdy, kun hän ei mitään osaa ja saa tehdä. Eli sama homma jatkuu äitini puolelta. Nyt sillä on vielä mies, joka on samasta puusta veistetty.

Lapsia en ole pakottanut sinne, ovat omasta vapaasta tahdosta menneet ja nyt näyttää tulleen heilläkin seinä vastaan. En myöskään ole paljoa puhunut äitini ja mun väleistä. Äidin kanssa ollaan kohteliaita puhelimitse, soitellaan synttärit ja joulut ja lasten kyläilyt.. siinä se. Lapsille olen sanonut, ettei meidän kemiat kohtaa parhaalla mahdollisella tavalla, siksi olen vähemmän tekemisissä.

Veljeni perheineen ei ole äidin kanssa väleissä. He eivät ole missään tekemisissä.

Sisko vielä lapsineen porskuttaa. Sisko onkin nuorempi ja saanut toisenlaista kohtelua.

Vierailija
20/40 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapset ovat pieniä, ilman kälyä heidä yhteydenpito lapsenlapsiinsa käy hankalaksi.

Ne lapset on kälyn lapsia, ei jonkun lapsenlapsia. Eikä kälyllä ole mitään velvollisuutta pitää mitään väliä heillä ja sukulaisilla.