Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten n.50v lapseton parisuhde onnistuu ihan varmuudella.

Vierailija
02.11.2013 |

Ei tarvita mitään lapsia ja nekin jotka on edellisestä suhteesta on jo aikuisia.Olen 45v nainen ja uusi miesystäväni on 51v.Ollaan tyytyväisiä näin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeparaneminen neuvotellen :O Kaikkea sitä kuulee. On sairauksia, jotka ihan oikeasti vievät kyvyn, eikä siinä mikään neuvonpito auta. Ja jos ei muu tyydytys tyydytä niin ilmanhan siinä on oltava. Vai ajattelitko että neuvotteu kolmannesta pyörästä?

Vierailija
2/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin lapset estäisivät toimivan parisuhteen... Ja se, ettei niitä ole läsnä, olisi joku takuu parisuhteen onnistumisesta. Ajatteleeko joku toisaan noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:58"]

Vai ajattelitko että neuvotteu kolmannesta pyörästä?

[/quote]

Ei kolmannesta pyörsät vaan siitä, että harastat seksiä jonkun muun kanssa.

Vierailija
4/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:04"]

Ihan niin kuin lapset estäisivät toimivan parisuhteen... Ja se, ettei niitä ole läsnä, olisi joku takuu parisuhteen onnistumisesta. Ajatteleeko joku toisaan noin?

[/quote]

Ei varmaankaan näin, mutta fakta on, että lapset heikentävät parisuhdetyytyväisyyttä ja hankaloittavat suhteen onnistumista. Olemme itse lapsettomia, ja meidän suhteestamme puuttuvat kaikki ne lisääntyneen stressin ja väsymyksen, muuttuneiden roolien ja tärkeysjärjestysten sekä vähälle jäävän kahdenkeskisen ajan aiheuttamat ongelmat, joista lähipiirimme lapsiperheelliset kärsivät.

Vierailija
5/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuossa iässä ihminen tiedä, että kaikkea voi sattua. Siksi onkin hyvä säilyttää tietynlainen lapsenusko ja uskoa tulevaan. Kyllähän te olette jo muutenkin sen ikäisiä, että harvoin tuossa vaiheessa on ihan pikkulapsia enää mukana.

Vierailija
6/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu varmaan, jos ne lapset on jo olemassa. Muutoin kyllä sekä lapsettomuus kaihertaa.

Vierailija
7/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:11"]

[/quote]

Ei varmaankaan näin, mutta fakta on, että lapset heikentävät parisuhdetyytyväisyyttä ja hankaloittavat suhteen onnistumista. Olemme itse lapsettomia, ja meidän suhteestamme puuttuvat kaikki ne lisääntyneen stressin ja väsymyksen, muuttuneiden roolien ja tärkeysjärjestysten sekä vähälle jäävän kahdenkeskisen ajan aiheuttamat ongelmat, joista lähipiirimme lapsiperheelliset kärsivät.

[/quote]

Niin no, mutta teiltä puuttuvat myös ne onnen hetket, mitä lapset tuovat. Siis lapsettomuus on ok mielestäni, mutta tämä lapsettomien propaganda siitä "kahdenkeskisestä onnellisuudesta" on ihan propagandaa ja ensimmäisenä selittelyä itselle. Mikä sekin on ihan luonnollista. Aivan samalla tavalla lapseton ja lapsellinen pariskunta voi olla onnellinen. 

Vierailija
8/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Lapset kuitenkin myös lisäävät parisuhteeseen uuden ulottuvuuden, kun voidaan kokea vanhemmuutta yhdessä. Lisäksi elämä on muutakin kuin parisuhde, minä en ainakaan haluaisi elää pelkästään parisuhdetta varten. Luulen myös, että sitä kahdenkeskistä aikaa osaa myös arvostaa enemmän, kun se ei ole itsestäänselvyys. Ainakin omalla kohdalla on käynyt niin, kun lapset ovat kasvaneet parisuhdeaika on lisääntynyt.

Vierailija
9/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Otsikon mukaan n. 50 v lapseton parisuhde onnistuu varmasti. Aika paljon luvattu!

Vierailija
10/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon,että minulla tuo tulevaisuus mieheni kanssa. Kunhan yhteiset lapsemme ovat aikuisia.

Vierailija
11/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lisäksi ;) voi olla muutakin "vikaa".

Vakava sairaus, viina alkaakin maistua liikaa, uskottomuus, ei ole töitä ja ehkä ne omat vanhemmat ovat vielä elossa ja tarvitsevat apua ym ym eli tuskin se lapsetonkaan 5kymppinen elää missään paratiisissa pyhimyksenä omassa turvakuplassa...

Vierailija
12/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:22"]

Otsikon mukaan n. 50 v lapseton parisuhde onnistuu varmasti. Aika paljon luvattu!

[/quote]

No se on selvästi liioittelua eikä pidä paikkaansa. Mutta se, että lapsettomilla menee parisuhteissa paremmin, ei ole mitään propagandaa vaan ihan tutkittu juttu. Myös "onnen hetkiä" koetaan enemmän. Tietenkin elämään kuuluu muutakin kuin sen jakaminen kumppanin kanssa, mutta noin yleisesti pidän kyllä hyvää parisuhdetta eräänä tärkeimmistä voimanlähteistäni ja myös eräänä lapsettomuuden parhaista bonuksista. -8

Vierailija
13/29 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko onnettomuuden syy juuri ne lapset, vai se, että monet tekevät lapsia tavan tai muun vastaavan syyn vuoksi (muun kuin että todella haluaa lapsia, ja tietää, mitä vastuita vanhemmuus tuo tullessaan).

Monille niistä, jotka ovat todella halunneet lapsia, tärkeimpiä voiman- ja ilonlähteitä ovat lapset ja puoliso.

Vierailija
14/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapsettomat uskottelevat asioita itselleen ja siteeraavat näitä "tutkimuksia". Kääntöpuolena ei tajua sitä onnea, mitä lapset tuovat suurimman osan ajasta. Ei se mitään.

Vierailija
15/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapsettomat uskottelevat asioita itselleen ja siteeraavat näitä "tutkimuksia". Kääntöpuolena ei tajua sitä onnea, mitä lapset tuovat suurimman osan ajasta. Ei se mitään.

Vierailija
16/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:22"]

[/quote]

No se on selvästi liioittelua eikä pidä paikkaansa. Mutta se, että lapsettomilla menee parisuhteissa paremmin, ei ole mitään propagandaa vaan ihan tutkittu juttu. Myös "onnen hetkiä" koetaan enemmän. Tietenkin elämään kuuluu muutakin kuin sen jakaminen kumppanin kanssa, mutta noin yleisesti pidän kyllä hyvää parisuhdetta eräänä tärkeimmistä voimanlähteistäni ja myös eräänä lapsettomuuden parhaista bonuksista. -8

[/quote]

No, minusta lapsettomien ja "lapsellisten" parisuhteiden vertaaminen sinänsä on aika kyseenalaista. Minäkin olen lukenut noita tutkimuksia, mutta ei niistä oikein voi päätellä, että lapsettomuus olisi sen onnen ydin. Kärjistettynähän voitaisiin vaikka olettaa, että kyseisenlaiset ihmiset ovat poikkeuksellisen omistushaluisia, ja ovat onnellisia siksi, ettei ole lapsia jakamassa sitä puolison huomiota.

Jokaisella on vain yksi elämä, ja minusta ainakin olisi täysin turhaa pohtia, olisinko onnellisempi ilman lapsia - sitäpaitsi olen niin äärettömän onnellinen lapsistani, etten voisi koskaan kuvitellakaan toivovani, ettei heitä ole. On myös typerää, jos joku lapseton tulee selittämään minulle, että olisin onnellisempi ilman lapsia. Toki on ihan yhtä typerää, kun äidit kertovat lapsettomille, kuinka heidän elämänsä on vajaata ilman lapsia.

Ihmiset ovat erilaisia, heillä on erilaisia valintoja. Kukaan ei voi valita toisen puolesta eikä varsinkaan voi tietää, että se omasta mielestä paras valinta olisi jollekin toiselle paras.

Vierailija
19/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 12:23"]

Ei tarvita mitään lapsia ja nekin jotka on edellisestä suhteesta on jo aikuisia.Olen 45v nainen ja uusi miesystäväni on 51v.Ollaan tyytyväisiä näin.

[/quote]

Me olemme samassa tilanteessa. Lapset ovat aikuisia ja lentäneet pesästä.  Me elämme nyt sitä lapsetonta parisuhdearkea ja tämä on kyllä oikein ihanaa. Mutta miksi tämä pitäisi kokea jonkun muun kuin näiden aikuisten lasten isän kanssa?

Vierailija
20/29 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 07:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 12:23"]

[/quote]

Me olemme samassa tilanteessa. Lapset ovat aikuisia ja lentäneet pesästä.  Me elämme nyt sitä lapsetonta parisuhdearkea ja tämä on kyllä oikein ihanaa. Mutta miksi tämä pitäisi kokea jonkun muun kuin näiden aikuisten lasten isän kanssa?

[/quote]

Ideaalitilanne on tietysti "ettei pitäisi". Mutta kun elämä nyt ei aina mene noin. On avioeroja, leskeksi jäämistä ym. Eikö uusi onni voi olla yhtä hyvä kuin se, jota ehkä oli lasten isän kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän