Jumalauta mä inhoan huutavia lapsia.
Kun jotkut KOKO AJAN huutaa, huutaa ja huutaa. Eikä edes mitkään 2-3-vuotiaat vaan paljon isommat ja koko ajan pitää rääkyä ja kaikki normaalit puhumisetkin huudetaan. MIKSI!
Kommentit (63)
Kun näkee huutavan vauvan tai lapsen julkisella paikalla kuten ostarissa, lentokoneessa tai kaupassa, niin siitä tietää että vanhempansa ovat epäpäteviä ja kyvyttömiä, kasvatustaitonsa nollan tasoa. Että "tuossa sellainen huonojen vanhempien lapsi taas menee ja huutaa".
Tämän takia suomalaiset perheet eivät ole kovin tervetulleita esimerkiksi moneen ranskalaiseen hotelliin tai ravintolaan, kun häiritsevät muita asiakkaita melullaan. Todella huonoa mainosta Suomelle kun aiemmin meitä pidettiin fiksuina ja asiallisina!
Ennen täällä Etelä-Ranskassa inhottiin brittilapsiperheitä mutta nämä ovat rauhoittuneet, ja nykyään suomalaislapsiperheet ottaneet haltuun sen ei-toivotun julkimökääjän roolin :(
Niin ja sitten nämä suomalaiset vanhemmat jaksaa tai pikemminkin kehtaa itkeä ääneen lapsivastaista asennetta monissa matkakohteissa ja maissa, vaikka kyse vain SUOMALAISISTA huonostikäyttäytyvistä lapsista.
Minä taas inhoan sitä, että aikuiset ihmiset kiroilevat palstalla ja kirjoittavat suuraakkosin eli HUUTAVAT!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:24"]
Minä taas inhoan sitä, että aikuiset ihmiset kiroilevat palstalla ja kirjoittavat suuraakkosin eli HUUTAVAT!
[/quote]
Sattuuko (tekohuuto) korviisi pahastikin??!?!?! Migreeni jo päällä????!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 13:58"]
Kun näkee huutavan vauvan tai lapsen julkisella paikalla kuten ostarissa, lentokoneessa tai kaupassa, niin siitä tietää että vanhempansa ovat epäpäteviä ja kyvyttömiä, kasvatustaitonsa nollan tasoa. Että "tuossa sellainen huonojen vanhempien lapsi taas menee ja huutaa".
[/quote]
Totta, aina kun näkee kiltisti käyttäytyvän, suloisen ja normaali äänellä puhuvan pienen lapsen niin sillä on aina sellaiset mukavan positiivisen ja tasapainoisen näköiset vanhemmatkin joista huokuu se kasvatustaito =) Kyllä nuo siis menee yksi yhteen.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:24"]
[/quote]
ne on selvästi niitä jotka huutaa lapsineen livenäkin. joka paikassa.
[/quote]
Ei aina näinkään. Myös mallioppimista voi tapahtua muilta lapsilta. Meidän muksut ainakin on oppineet eräältä kaveriltaan sen huutamisen jalon taidon.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:26"]
[/quote]
Totta, aina kun näkee kiltisti käyttäytyvän, suloisen ja normaali äänellä puhuvan pienen lapsen niin sillä on aina sellaiset mukavan positiivisen ja tasapainoisen näköiset vanhemmatkin joista huokuu se kasvatustaito =) Kyllä nuo siis menee yksi yhteen.
[/quote]
sen huomaa muuten pikkuvauvasta saakka että kellä kasvatustaitoiset vanhemmat, koska ne niiden vauvatkaan eivät huuda julkisella paikalla keuhkojen voimalla päät punaisina vanhempien läsnäollessa. korkeintaan kuuluu pientä jolkeltelu-naurua kuten elämäänsä ja vanhempiinsa tyytyväisen vauvan suusta kuuleekin. siitä tulee mieleen että kaikkien vanhempien pitäisi ajaa ja päästä läpi joku lastenkasvatus-ajokortti ennenkuin putkauttavat sen lapsensa maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:30"]
[/quote]
Ei aina näinkään. Myös mallioppimista voi tapahtua muilta lapsilta. Meidän muksut ainakin on oppineet eräältä kaveriltaan sen huutamisen jalon taidon.
[/quote]
Niinhän te aina selittelette omaa puutteelista kasvatusta. Kaikki on aina muiden syytä! Kun koulu ei kasvattanut, eikä yhteiskunta eikä edes se riivatun naapuri! Hävetkää vanhemmat ja ottakaa vastuuta edes joskus, tyypillisen suomalaista tuollainen muiden syyllistäminen kun "ei meidän Nico-Julius-Petter mitään pahaa ikinä tee mutta kun muut teki edellä sitä huumeiden diilausta ja vandalismia".
18, ehdotuksesi lastenkasvatusajokortista on aivan lyömätön. Olen usein ajatellut ihan samaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 13:34"]
Ei nyt oikein ottanut tämä keskustelu tulta alleen :D
[/quote]
Taitaa yhtä jos toista hävettää...
Mun viidestä lapsesta kaksi oli ihan mahdottomia huutajia pienenä, vaikka heitä miten kasvatettiin, kiellettiin ja komennettiin. Ei heidän kanssaan voinut esim. kauppaan mennä ollenkaan, tai jos joskus oli ihan pakko, niin kyllä sain hävetä silmät päästäni. Kumpikin on muuten nykyään ihan äärettömän rauhallisia tapauksia, toinen alakoululainen, toinen jo aikuinen. Ja ovat olleet kyllä hyvin käyttäytyviä jo ennen kouluikää.
Kävin syyslomalla Virossa ja pelotti oikein, kun jouduin istumaan aamupalalla pöytään, jossa oli lapsiperhe. Ajattelin, että nyt alkoi päivä tosi "kivasti", kun saan heti aamusta kuunnella lasten mökää. Mutta eipä kuulunut yhtään. Kaikki pienimmstä isoimpaan söivät ja käyttäytyivät tosi nätisti, eikä lasten vanhemmatkaan metelöineet. Ihan harvinaista, että sellaisiakin perheitä on, jotka osaavat olla huutamatta.
Ai, musta huutaminen on ihanaa! Meidän koko perhe huutaa yötä päivää! Onneksi asutaan omistusasunnossa :)
Mua myös ärsyttää huutavat muksut. Meidän ekaluokkalaisen kuopuksen yksi kaveri huutaa koko ajan. Normaalisti ei osaa puhua ollenkaan. Lisäksi on hyvin näsäviisas. Nytkin tuo huutaa tuolla yläkerrassa. Kukaan muu lapsen kavereista ei normaalisti huuda, vaan osaavat leikkiä tosi hiljaakin, kun huutaja ei ole paikalla. Silloin kun huutaja on mukana, alkavat muutkin pojat huutaa huomaamattaan, vaikka eivät normaalisti huuda. Huutajalle ei auta mikään, ihan sama vaikka sanoisi miljoona kertaa, että älkää huutako, olkaa hiljaa. Muut ovat hetken hiljempaa, mutta kun huutaja jatkaa huutamista vaan, niin muutkin taas kohta huutavat.
Tiedän, että tällä pojalla on jotain ongelmia, ja vanhemmat eivät tosiaankaan kommunikoi huutamalla. Äärettömän rasittavaa, vaikka tiedän, ettei huuda tahallaan. Kohta lähetän ne pihalle huutamaan, kun en jaksa enää kuunnella. Ja olen sentään eri kerroksessa kuin pojat.
Oho, odotin lynkkaavia vastauksia mutta täällähän ollaankin samaa mieltä. Enkä mä nyt puhunut mistään uhmakohtauksista tai pikkuvauvan itkuista, vaan niistä ihmisistä (=myös lapsista) jotka puhuvat aina huutamalla. Tosiaan noita huutoperheitä tuntuu olevan vaikka kuinka. Sietämätöntä. Miksei voi puhua normaalisti? Musta on ainakin mukavaa, kun kotona on kohtuullisen rauhallista eikä kukaan kilju sanottavaansa. Tottakai pikkulapsista ääntä lähtee kun itkevät paljon, mutta se tavallinen kanssakäyminen...
Tämä keskustelu sai siis alkunsa mieheni lapsista - muuten ei ole mitään vikaa, mutta se huutaminen. Koko ajan huudetaan ja sunnuntai-iltana kun lapset lähtee niin mulla soi korvat. Ei tosiaan auta vaikka sanoisi, että ei tarvii huutaa, puhukaa hiljempaa jne. Yllätys yllätys heidän äitinsä puhuu aina huutamalla. Jotenkin jännästi miehenkin puheääni nousee aina reippaasti kun lapset tulevat.
Ei nyt oikein ottanut tämä keskustelu tulta alleen :D