Onko muita alkanut ärsyttää tuo ainainen kännyköiden räpläys?
Oltiin sitten ravintolassa, odotushuoneessa tai julkisessa liikennevälineessä, aina kaikki istuvat hiljaa ja räpläävät itsekseen kännykkäänsä! Yksi ravintola oli lohkaissut nerokkaasti ja laittoi lapun seinälle:
"We don't have WiFi. Please talk to each other!"
Kommentit (32)
Kännyköistä on seurannut mm. se, että nykyään törmäilevät muutkin kuin näkövammaiset. :)
Kiitos tästä ketjusta. En olekkaan ainoa joka voi olla ilman puhelinta hetken...
Itseäni ärsyttää OMA iphonen räpellys. Tsiisus, olen niin liian riippuvainen, että oikein ahdistaa. Kuulun juuri tuohon kategoriaan, jolla puhelin on mukana vessassakin.
Minusta on mukava lukea vaikka sanomalehteä kännystä kun olen bussissa tai junassa. Jos on juttuseuraa, niin juttelen mutta en edelleenkään juttele vieraille bussissa tai odotushuoneissa. Paljon ärsyttävämpää on mielestäni jatkuva kailottaminen puhelimeen julkisilla paikoilla tai kuunnella työmatkabussissa ihmisten valitusta työstään, kavereisttaan tms.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 12:02"]
Ärsyttää. Istun aamuisin junassa ja hyvin hyvin moni räpeltää vaan luuriaan koko junamatkan, vaikka voisi vaikka esim. lukea Metro-lehteä, katsella ulos tai laittaa silmät hetkeksi kiinni. Kyllä niitä silmiä ehtii sitten päivän mittaan rasittaa ihan tarpeeksi. On mullakin älypuhelin, mutta osaan laskea sen kädestäni tarpeen tullen.
[/quote]
Metron voi lukea netistäkin kuten itsekin teen. Ajattele, mikä määrä paperia heitetään roskikseen niiden Metrojen takia. Ekologisempaa on lukea netistä.
Minulle on se ja sama, mitä ihmiset tekevät yksikseen esim. bussissa tai lääkärin odotushuoneessa, kunhan eivät aiheuta sillä häiriötä muille. Seurassa ollessa minulla kyllä meinaa pää räjähtää, kun koko ajan näprätään puhelimia. Kaikkein pahimpia ovat tyypit, jotka väittävät pystyvänsä samaan aikaan lukemaan IS-uutisia ja kuuntelemaan keskustelua, mutta äkkiä huomaat, ettei tyyppi reagoi millään tavalla sanomiisi juttuihin.
Ei ärsytä, enkä ole mikään puhelimen orja. Ainoastaan silloin se ärsyttää, kun siitä on haittaa muille, kuten silloin kun joku törttöillee autolla sen vuoksi että räplää puhelinta tai pelkästään puhuu siihen.
Minua hieman huvittaa kun jotku tuntuvat olevan ylpeitä siitä kun eivät räplää puhelinta tilaisse joissa "kaikki" muut tekee niin.
Itse huomasin jo 15 vuotta sitten että ei ole leuhkaa puhua puhelimessa kassajonossa, vaan se on coolia kun painaa punaista luuria. On niin tärkeä että on vara valita kennen kanssa puhuu, missä puhuu ja milloin puhuu.
Kyllä ärsyttää. Toisaalta, ihan käteviä ne älypuhelimet on ja itsekin vietän aikaa netissä vähän liikaakin. Eli pitäisi hieman vähentää mm. AV.lla pyörimistä, ajanhukkaahan tämä on!
Ärsyttää, etenkin silloin jos huomaan itse jossain tilanteessa olevani se kännykänräplääjä. Esim. jos käydään miehen kanssa syömässä, niin molemmat näpeltää jotain "tärkeää" netissä kun odotellaan ruokia. Eniten siinä ottaa päähän se, jos kyse on tavasta jota ei kyseenalaisteta mitenkään. Kun on tullut tavaksi räplätä kännykkää jossain tietyssä tilanteessa niin sitten sitä aina toistaa samaa niin kuin ei muuta vaihtoehtoa olisi.
me asutaan ulkomailla eikä meillä ole nettiä kotona. Kerran viikossa käydään ravintolossa istumassa monta tuntia. Silloin kaikki naama kiinni ruudussa.Mäkin lataan musiikkia silloin kännyyn. ulkopuoliset varmaan sääli meidän perhettä. minkäs teet :
Ärsyttää, jos vaikka näen jotain kaveria pitkästä aikaa. Minusta se on jo epäkunnioittavaa keskustelukumppania kohtaan, jos keskustelun aikana on naama kiinni kännykässä ja kauhea näpyttely.
JA ai että vihaan niitä, joiden pitää räplätä puhelinta elokuvan aikana! Sitten kysellään, että miks näin tapahtui, en tajua tätä leffaa, tosi hämmentävä elokuva.
Joo ärsyttää. Ja skidit ottaa mallia.
No TODELLAKIN.
Meillä kärsii jo perhe-elämäkin. Lapset ovat aina jonkun ruudun äärellä (tietokone, x-box, televisio.. tosin telkkarikin on jo jäämässä pois, ja sen tilalla on kännykkä jolla pelataan KOKO AJAN)
pahinta ehkä, että mieskin älypuhelimen hankittuaan on jo muuttunut samanlaiseksi. Kännykkää räplää ensimmäiseksi aamulla, kun herää eikä vielä ole noussut sängystäkään. Puhelin on mukana vessassakin, saa aina koputella oveen kun on hirvee vessahätä ja mies unohtunut selaamaan kännyä pytylle. Kännyä selataan koko ajan, sohvalla, ruokapöydässä, kahvipöydässä...!!
Mä olen ainoa, jota koko älypuhelimet ei jaksa kiinnostaa. Mulla on niin vanha puhelinkin, että ei sillä taida edes päästä nettiin. Meillä on kyllä yksi ylimääräinen älypuhelin kaapissa, mies on yrittänyt sitä minulle tarjota, mutta en ota, en halua! Kukaan meillä ei yrittäisi sitten enää ylläpitää perhe-elämää, jos minäkin alkaisin samaan.
Tänään taas lapsille ilmoitin, että puoli tuntia saavat vielä pelata, sitten takavarikoin kännykät, asetan tietokoneille salasanat ja televisio on kiellettyjen listalla, ja sen sijaan leivotaan porukalla! En tiedä mitä leipomisesta nurisemisen kanssa tulee, mutta joku kohtuus tähän nyt täytyy tulla.
Kyllä ärsyttää. Siis jossain julkisissa ei, mutta jos on seurustelutilanne niin on tosi tylyä näpyttää puhelinta. Mulla on yksi kaveri joka aina kyläilyjen aikana katsoo vähän väliä puhelinta, se on kieltämättä rasittavaa.
Ärsyttää. Istun aamuisin junassa ja hyvin hyvin moni räpeltää vaan luuriaan koko junamatkan, vaikka voisi vaikka esim. lukea Metro-lehteä, katsella ulos tai laittaa silmät hetkeksi kiinni. Kyllä niitä silmiä ehtii sitten päivän mittaan rasittaa ihan tarpeeksi. On mullakin älypuhelin, mutta osaan laskea sen kädestäni tarpeen tullen.
Ei mua ärsytä se räpläys julkisissa liikennevälineissä, odotushuoneissa jne. Mutta se ärsyttää, kun jotkut räplää sitä kävellessään, ja ovat niin sen lumoissa etteivät näe eteensä ja törmäilevät vastaantulijoihin. Tai jumittuvat sitä räpläämään kulkuväylän esteenä tai liukuportaissa. Se ärsyttää!
Musta tuli räpeltäjä, kun ostin älypuhelimen. Vanhalla kännykällä ei oikein päässyt hyvin nettiin ja saatoin olla koko päivänkin katsomatta puhelinta. Ärsyttää itseäkin miten koko ajan "kattoo nopeesti jotain". Toisaalta tietokoneella istuminen on nyt vähentynyt.
No on!