Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin näiden ikuisuusopiskelijoiden/ikuisuustyöttömien olevan legendaa, nyt olen kohdannut yhden

Vierailija
13.09.2020 |

Uskomatonta. Mies on pitkälle yli 30, ei ole koskaan elämässään ollut töissä. Siis missään. Opiskellut kaikenlaista epämääräistä eri maissa yli vuosikymmenen ja matkustellut, mutta ei koskaan ole ollut päivääkään töissä.

Opinnot loppuivat 2018 ja sen jälkeen ollut vain työtön. Kuulemma olisi valmis tekemään mitä tahansa jos siitä saisi €1300/kk tai enemmän.

Olen hämmästynyt. Ja ennenkuin alatte hyökätä minun kimppuuni, niin säälisin jos olisi vaikeista oloista tms., mutta tämän elämä ollut viimeisen päälle etuoikeutettua ja on äärettömän ylimielinen, oikein kusipää suorastaan. Mikä on varmaan yksi syy miksi häntä ei haluta töihin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kateellinen vapaaehtoisesti työttömille kun olin töissä. Annoin työpaikkani sellaiselle työttömälle joka arvosti sitä enemmän. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti kaikille joten mielestäni kaikki voittavat tässä järjestelyssä.

Vierailija
22/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tiedän monta tuollaista. Eräs pääsikin eläkkeelle oltuaan lähes 20 vuotta työtön. Ei vaan tykännyt olla töissä. Vaikka miten helppo homma olisi ollut ja joku auttamassa niin ei onnistunut. Sai sitten eläkkeen. Sitäkään ei tajua miten se tuli. Ehti olla lähes vuoden eläkkeellä ennen kuin selvisi, että on.

No tämä henkilö ei selvästikään ole ollut työkykyinen, todennäköisesti mielenterveysongelmien takia. Ja on päässyt ihan oikeutetusti työkyvyttömyyseläkkeelle. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että moni mt-ongelmien takia työkyvytön ei välitä pahemmin huudella asioistaan? On ehkä helpompaa sanoa vaan että ei halua mennä töihin kuin ruveta avaamaan yksityisiä terveysasioitaan ihmisille, joille ne eivät kuulu ja jotka hyvässä lykyssä vaan saavat lisää vettä myllyynsä koska "eihän tuo edes vaikuta mielisairaalta".

Tuota. Tämä ihminen oli toistakymmentä vuotta puolisoni. Tiedän paremmin hänen asiansa kuin hän itse. Minä hänen asiansa hoidin, vaikka itse kärsin vaikeista mt ongelmista joiden osasyyllinen hän pitkälti oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös reilu 40-vee enkä ole ollu töissä enkä aio koskaan mennä..lapsia on tosiaan se liuta, vanhimmat lapset ovat jo omillaan pienin mahassa😊 Mies on elättänyt, toisaalta olen itse liiankin pihi joten en ole käsilaukkuja shoppaillut😂Lapsilisät saadaan lapsista ei muuta. Olen onnellinen, enkä koskaan tylsistynyt kotiin.

Sinunkin esimerkissä sinulla on sisältöä elämässä ja ilmeisesti tuo on oma ratkaisusi.

Tässä omassa esimerkissäni ihmettelen siis eniten sitä, että tuolla ihmisellä ei ole mitään sisältöä elämässä. Ei harrastuksia, ei vapaaehtoistyötä, ei perhettä, ei mitään. Se on se mikä järkyttää. Ihmiset voivat tehdä erilaisia ratkaisuja elämässä, mutta aika kauhea tilanne, että elämä on täysin tyhjä.

Ja tietysti jos siihen ajautuu terveysongelmien, vaikeiden olosuhteiden, yms. takia niin sekin on eri asia.

Tässä tilanteessa henkilö on viettänyt hauskaa luksuselämää, opiskellut ja matkaillut ja bilettänyt ympäri maailmaa pitkälti yli 30-vuotiaaksi. Ilmeisesti miettimättä yhtään työllistymistä tms. Ja nyt on aivan maassa kun ei ole elämässä mitään. Rahahanat vanhemmilta tainneet mennä kiinni.

Ja toistan, jos olisi symppis tyyppi, niin säälisin. Mutta tämä on tosi ilkeä kusipää.

Niin miten tuollaiseen päätyy?

Vierailija
24/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaverin tytär meni opiskelemaan samaan paikkaan kuin me. Nyt lähes 30 v myöhemmin ainejärjestön ym. Yhteyksissä pyörii yksi meidän kurssilla ollut mies, joka ei siis ikinä ole valmistunut. Tämä on sekä outoa että säälittävää.

Vierailija
25/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisen teekkarin laulu

Vierailija
26/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja ovat, mutta jotkut uskovat heillä olevan jotain muita ongelmia. Juurikin nämä "ymmärtäjät" tekevät sellaisen elämän mahdolliseksi.

Paras ystäväni 42v tekee juuri niin ja tuntuu oudolta kun ihmiset eivät huomaa hänen laiskuuttaan ja kyllä ihmistä voi jopa vihata ja silti rakastaa.

Vierailija
27/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä uskomatonta tuossa on? Tiedän moniakin lähes viiskymppisiä jotka eivät ole koskaan olleet palkkatöissä eivätkä tule olemaan. Riittää että on tehnyt monta lasta siinä ovat mahdollisuudet menneet. Kyllä se jo urasta menee jos on 20v kentällisen verran lapsia hoitanut ja jotkut länkyttää laiskuudesta vaikka yhteiskunta vain rankaisee siitä että on liudan veronmaksajia omasta persnahasta tänne luonut.

Suurin osa on käynyt töissä niiden veronmaksajien tehtailun lisäksi.

Vierailija
28/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla elänyt? Opintotukikuukaudet ovat rajatut ja opiskelijana ei saa työttömyystukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
29/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla elänyt? Opintotukikuukaudet ovat rajatut ja opiskelijana ei saa työttömyystukea tai toimeentulotukea.

Ilmeisesti vanhemmat sponssaaneet. Opinnot loppuivat 2018, siitä lähtien saanut työttömyystukea. Saa myös asumistukea. Ilmeisesti vanhemmat lopettamassa/lopettaneet sponssaamisen.

Ja ihmetyttää, kun speksit työlle ovat, että on valmis tekemään mitä vain jos siitä saa €1300/kk tai enemmän. Niin outoa, ettei edes silloin mitään kykene löytämään. Tosin inhottava persoona ja huono käytös saattavat vaikuttaa.

Vierailija
30/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari tällaista tuttavaa. Ovat kyllä välillä olleet nollatuntisopimuksilla töissä, mutta pääasiassa ovat kotona. Korkeakoulututkinto on, mutta jotenkin ne työpaikkojen ovet eivät ole auenneet. Itse eivät näe syytä tälle, vaikka syyt ovat aika selkeitä. Tällä hetkellä ikä on jo este. Keski-ikäisenä se kymmeniä vuosia vanha tutkinto ilman työkokemusta mistään ei ole järin houkutteleva työnantajan näkökulmasta, jos paikkaa hakee aktiivisemmat ja innokkaimmat nuoret.

Toisaalta myös ne paikat, joihin on heitä valittu tai on ollut näyttökoe, on jääneet kesken koska hakijalle ei ole sopinut työnantajan aikataulu esimerkiksi työn aloittamisesta tai sitten on yksinkertaisesti ei ole suoritettu näyttöä määräaikaan mennessä. Hauskinta on, että vielä ihmettelevät miksi työnantajalle ei sopinut et aloittaa kaksi viikkoa myöhemmin kun työprojekti on ilmoituksessa aikataulutettu niin, että kaikki osapuolet aloittavat yhtä aikaa ja kyseinen työ nivoutuu muihin aikatauluihin. Olen kyllä miettinyt, että onko tällainen taktiikka tahallinen, ettei vahingossakaan työllisty.

Vierailija
31/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vanhemmat sponssaaneet. Opinnot loppuivat 2018, siitä lähtien saanut työttömyystukea. Saa myös asumistukea. Ilmeisesti vanhemmat lopettamassa/lopettaneet sponssaamisen.

Ja ihmetyttää, kun speksit työlle ovat, että on valmis tekemään mitä vain jos siitä saa €1300/kk tai enemmän. Niin outoa, ettei edes silloin mitään kykene löytämään. Tosin inhottava persoona ja huono käytös saattavat vaikuttaa.

Huhu

Vierailija
32/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetun kolmekymppisen ei ole helppo työllistyä matalapalkkaduuniin. Huomasin tämän itse, kun hetken työttömänä oltua aloin suunnitella osa-aikayrittäjyyttä ja hain siihen rinnalle osa-aikaista työtä. En päässyt kertaakaan haastatteluun. Yhteen paikkaan soitin, koska minun kokemuksen perusteella olisi pitänyt soveltua täydellisesti. Vastaukseksi sain takeltelevaa puhetta, josta tulkitsin, että minun ei oltu ajateltu hakeneen tosissaan. Lopulta sain kokoaikaisen työn, jonka vaatimukset olivat hiukan alle osaamiseni.

Apn kaveri on pudonnut työmarkkinoilta täysin, koska ei voi uskottavasti hakea matalapalkkaisia työtä, mutta toisaalta koulutusta vastaavaa työtä hakee myös ne, joilla on jo kokemusta työelämästä.

Suosittelisin kaveria perustamaan yrityksen. Kai sieltä maailmaa kierrellessä on jotain ideoita ja kokemusta kertynyt. Vanhemmatkin saattaisivat rahoittaa.

Vierailija
33/36 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänpä nyt se selväksi, että ikiopiskelijat ovat pääasiassa töissä. Opintojen perusteella saa hyvin vähän ja vain rajatun ajan tukea. Jos ajautuu toimeentulotuelle, ei se opiskelusta johdu vaan vaikeuksista päästä työelämään kiinni. Sen tason ongelmat eivät ratkea valmistuvalla koulutuksella.

Ikityöttömäksi taas joutuu, jos ei koskaan päässyt työuran alkuun. Jos ei kolmikymppisenä ole mitään työkokemusta, ei pääse enää tavallisiin opiskelijatöihin (koska siihen on nuorempiakin tulijoita) eikä myöskään mihinkään tavallisiin aikuisten töihin, koska ne paikat menevät työuraa kerryttäneille.

Vierailija
34/36 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karu tilanne.

Vierailija
35/36 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karu tilanne.

Hän voi olla onnellinen. AP, sinä et tiedä kaikkea hänen elämästään!

Vierailija
36/36 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uskomatonta tuossa on? Tiedän moniakin lähes viiskymppisiä jotka eivät ole koskaan olleet palkkatöissä eivätkä tule olemaan. Riittää että on tehnyt monta lasta siinä ovat mahdollisuudet menneet. Kyllä se jo urasta menee jos on 20v kentällisen verran lapsia hoitanut ja jotkut länkyttää laiskuudesta vaikka yhteiskunta vain rankaisee siitä että on liudan veronmaksajia omasta persnahasta tänne luonut.

Suurin osa on käynyt töissä niiden veronmaksajien tehtailun lisäksi.

Monta perhettä tunnet keillä on 5 tai enempi lapsia ovat kokoajan olleet töissä? Kyllä se on näitä 1,6 lasta jotka pistää pentunsa 1v tarhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän