Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät retkeily(tms)housut?

Vierailija
13.09.2020 |

Help!

Nyt tarvitsisi saada uudet housut, enkä tunne näitä "uuden"tyyppisiä ulkoiluhousuja ollenkaan. Olen siis aina mennyt ns. tuulihousuilla, mutta nyt olen saanut painoa pois sen verran että mahtuisin ihan inhimillisiinkin vaatteisiin.

Pitääkö olla jotkut revolutionracet, vai onko muutkin merkit hyviä? Kertokaa käyttökokemuksia, mikä on ollut hyvä malli, missä pitää olla joustoa kun lajit on lähinnä maastopyöräily ja retkeily?

Kiitos, jos joku jaksaa auttaa.

T: entinen xxxxl, nyt l

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne revolution racet on ihan ookoot käytössä ja sen verran halvat ettei samaan rahaan oikein parempaakaan saa. Meidän taloudessa on niitä, fjällräveneitä ja lundhangseja, ja onhan noi muut laadukkaampia, mutta myös kalliimpia. Mutta mun (suht kevyen, en ole mikään ihan hillitön eräilijä vaan teen päiväretkiä ja lyhyehköjä max muutaman yön vaelluksia) käyttökokemuksen perusteella se laatuero ei varsinaisesti näy käytössä ihan kamalasti, lähinnä sen huomaa saumojen siisteydestä yms. detaljista.

Jos päädyt RR:een niin huomioi että koot ainakin naisille tuppaa olemaan aika niukkoja, tai istuvuus ainakin erilainen kun minkä itse miellän hyväksi retkeilyyn. Eli jos haluat samalla tavalla piukeat pökät kun malleilla kuvissa niin ota oma kokosi, mutta jos oikeasti retkeilyyn sopivat byysat niin ainakin 1 koko suurempi. Itse olen kokoa 36 ja M-kokoiset RR:t on ihan hyvät mutta melko napakasti istuvat, ällätkään ei varmaan olisi liioitellun reilut.

Vierailija
2/5 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista!

Olisiko muilla vielä kokemuksia?

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kyllä RR:n housuista. Istuvat todella hyvin ja joustavat. Mutta jos olet reitevä, niin RR:n housut saattavat olla liian piukat istuvuudeltaan... Itse en ole mikään erityisen reitevä, mutta esimerkiksi S-koon housut olivat liian piukat reisistä, vaikka vyötäröltä istui hyvin.

Vierailija
4/5 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastopyöräilyyn kannattaa laittaa kevyet urheilushortsit. Hengittää, eikä hierrä. Niiden ei tarvitse käytännössä kestää kauheasti kulutusta.

Eräilyyn jotkut omalle kropalle ja lompakolle sopivat Fjällräven G1000 housut. Ovat hyvä kompromissi hengittävyyden, kulutuskeston, vedenpitävyyden ja kuivumisen suhteen. Kastuvat sateella, mutta kuivavat myös nopeasti.

Vierailija
5/5 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maastopyöräilyyn kannattaa laittaa kevyet urheilushortsit. Hengittää, eikä hierrä. Niiden ei tarvitse käytännössä kestää kauheasti kulutusta.

Eräilyyn jotkut omalle kropalle ja lompakolle sopivat Fjällräven G1000 housut. Ovat hyvä kompromissi hengittävyyden, kulutuskeston, vedenpitävyyden ja kuivumisen suhteen. Kastuvat sateella, mutta kuivavat myös nopeasti.

AP ei todellakaan pärjää maastossa millään shortseilla näillä keleillä.. Hui! Kesällä eri asia. Siis ihan oikeita housuja etsin.

Perehdynpäs noihin Fjällräveneihin, kiitos!

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan