Haluaisin oppia kirjoittamaan rakkausrunoja mutta tästä ei tule mitään
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Oletko opiskellut runoutta? Alkaako kukaan rakentaa taloa ilman osaamista? Tai leipoa kakkua ilman reseptiä? Aloita vaikka googlaamalla runokielen keinot. Ja lue runoja.
Olen aika etevä riimittelyssä ja kirjoittanut paljon huumorirunoutta mutta se ei tunnu auttavan nyt yhtään kun pitäisi vakaviin aiheisiin siirtyä.
lyhyistä runoista ehkä kannattaa lähteä liikkeelle, kun ei tuo aloituskaan kovin kattava ollut
Kosteikko kutsuu,
Haluan upota suohon,
Siellä on autuus.
Vierailija kirjoitti:
lyhyistä runoista ehkä kannattaa lähteä liikkeelle, kun ei tuo aloituskaan kovin kattava ollut
Ei kai se voikaan olla kattava kun en ymmärrä missä on vika.
Vierailija kirjoitti:
Kosteikko kutsuu,
Haluan upota suohon,
Siellä on autuus.
Taattua Taapermannia.
Vedessä on kiva lillua
Kun vesi kutittaa polvia.
Parhaissa runoissa on vain kolme sanaa.
Anna mennä ihan tajunnanvirralla. Jos osaat näppäillä nopeasti, niin näppiksellä, muuten käsin. Älä pyri kirjoittaaan lppusointuja tai muita entisajan runouden tyylikeinoja, älä pysähdy lukemaan mitä olet kirjoittanut, vaan kirjoita vaan koko ajan. Voit ottaa sellaisia 5 minuutin pyrähdyksiä. Älä lue mitä kirjoitit, vaan laita teksti syrjään.
Tee seuraava teksti.
Parin kolmen päivän kuluttua editoi vanhemmat tekstit.
Kirjoita lisää.
Käy kirjastossa ja lainaa parin hyvän suomalaisen runoilijan kirjoja, esimerkiksi Manner, Melleri, Saaritsa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaissa runoissa on vain kolme sanaa.
Rakastaa
Ei rakasta.
Sinä haiset ja minä haisen. Sinä olet
minun armahaisen'.
Sänky.
Jalat pomppivat pam pam pam
Jouset huutavat niuk niuk niuk
Lakanat suhisee suh suh suh
Nainen huutaa aah aah aah
Annappa ap muutama sana mitkä haluaisit sisältyvän runoon, ja mikä tunnelma siinä pitäisi olla, niin katsotaan miten voin auttaa.
Oletko opiskellut runoutta? Alkaako kukaan rakentaa taloa ilman osaamista? Tai leipoa kakkua ilman reseptiä? Aloita vaikka googlaamalla runokielen keinot. Ja lue runoja.