Mies painostaa yhteiseen harrastukseen. Onko tämä ihan ok käytöstä?
Mies oli harrastanut erästä harrastusta vuosikausia ennen kuin tapasimme. Kun olimme seurustelleet aikamme ja muuttaneet jo yhteiseen kotiin, hän houkutteli minutkin mukaan.
Olin alussa hyvin innoissani, mutta ajan kuluessa huomasin että opin hyvin hitaasti. Harjoittelin sinnikkäästi. Mies antoi minulle syntymäpäivälahjaksi omat varusteet, kun aiemmin olin käyttänyt hänen vanhoja varusteitaan. Innostuin entisestäni ja minusta oli hauskaa, että meillä oli tällainen yhteinen harrastus. Opin koko ajan paremmaksi, mutta edelleen etenin hitaasti.
Erityisen tärkeää tämä yhteinen harrastus oli miehelle.
Harrastimme yhdessä muutaman vuoden. Oppimisessani tuli jo parin vuoden kohdalla seinä vastaan. Mies taas on luonnonlahjakkuus ja sen lisäksi oli touhunnut lajin parissa tosiaankin vuosikaudet.
Sitten hitaasti kypsyen lannistuin. Jaksoin vuoden tehdä ja suorittaa, siitä tuli pakkopullaa. Ihan hiljattain sanoin, etten halua enää jatkaa.
Mies meni aivan pois tolaltaan.
Tänään, kun asia tuli puheeksi kun mies palasi nyt taas yksinäisestä harrastuksestaan, mies sanoi että aikoo myydä varusteeni pois. Minä olin jo sanonut aiemmin, että haluaisin antaa itselleni mahdollisuuden vielä ”palata”, mutta nyt mies oli ehdoton. Kamppeet myydään pois, vaikka ne olivat lahja.
Lisäksi hän vetosi kaikin mahdollisin tavoin niin, että minulle jäi painostava ja ahdistava olo. En tiennyt mitä sanoa, kuuntelin vain, ja kyyneleet meinasivat tulla silmiin. Myötätunnosta (mies joutuu jatkamaan harrastusta yksin) sekä siitä, että tuntuu kuin en saisi itse päättää ja tehdä itse rauhassa valintojani.
Veikkaan, että kellään muulla ei ole vastaavia kokemuksia, joten kysyn vain, että onko tämä käytös mielestänne ihan ok? Nyt tuntuu kuin olisin tehnyt jotain väärää (?), koska sellaisen olon mies minulle teki.
Kommentit (25)
Aika p aska poikaystävä sulla. Melko nuija oot itsekin kun kuvittelet että ole hyvässä suhteessa.
Golf?
Mies harrastakoon yksinään. Jos vielä syyllistää sua samalla tavalla, erotkaa heti. Mikä ihmeen suhde tuollainen on? Kumppanin kuuluu kannustaa ja arvostaa sua.
Etkä myy niitä kamppeita josset itse halua, nehän on sun omaisuutta!
Eiks golfia voi pelata vain silloin tällöin? Miksi varusteet pitisi myydä? Ihme kiusaamista.
Miten joku voi kysyä tuollaista että onko ok? Eikö naisilla ole enää yhtään omaa päättelykykyä mihinkään asiaan? "Itku silmässä kuuntelen kun puoliso haukkuu, onko ihan ok?" Mitä ihmettä!?!