Mihin leikki-ikäinen tyttö tarvitsee rintaliivitoppeja?
Mun päähäni ei pälkähdä yhtäkään järkevää selitystä siitä, miksi kaupassa myydään 98/104cm alkaen rintaliivitoppeja tytöille. Siis minkä ihmeen takia niitä tarvittaisiin? Ilmeisesti niitä kuitenkin joku ostaa, kun niitä myynnistä löytyy. Voisitteko valaista minua tässä asiassa?
Kommentit (35)
Tyttö oppii käyttämään liivejä, ei tule kynnystä teini-iässä kun rinnat kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:49"]
Joku ihmetteli, että eikö 12-vuotiaalla vielä rinnat kasva ja että harrastaako balettia.
No ei harrasta ja tyttö on kohta 12v. Harrasta
a kestävyyslajeja ja on lahjakas niissä.
[/quote]
Rankka rasitus usein myöhästyttää murrosikää. Aika myöhässä teidän tyttönne on... Eikö sitä itseä hävetä?
Mitä? 12-vuotiaanko pitäisi hävetä sitä, että rinnat eivät vielä kasva? Olkoon onnellinen. Kyllä ne aikanaan kasvavat. Kuten ylempänä on muutaman kerran mainittukin, me naiset olemme kaikki erilaisia ja kehitymme eri tahtiin. Harvalla aikuisellakaan naisurheilijalla tai hiihtäjällä on kovin suuret rinnat. Miten päin se valikoituminen sitten menneekin?
Heh. Vai pitäisi hävetä jos ei 12-vuotiaana rinnat kasva? Mulla kasvoi vasta 13-vuotiaasta alkaen ja kuukautiset alkoi 16-vuotiaana. Mä olen tosi onnellinen että sain olla ilman noita rasitteita lukioikään asti. Oikeasti mua jopa vähän säälittää jos joku lapsi joutuu jo 4.-luokkalaisena kärsimään kuukautisista. Ei ne mikään ilo ole tuossa iässä (jos koskaan).
Meille ilmaantui jostain tuollainen minitoppi, jossa on pikku myyn kuva. Tyttö oli varmaan jotain 5v ja hän tykkäsi siitä kauheasti!
Leikki-iässä toppeja ja rintsikita käytetään luonnollisesti roolileikkeihin. Toppi oli tytön harras toive syntymäpäivälahjaksi, koska hän halusi käyttää samanlaisia asuja kuin äiti.
No esimerkiksi jos on hyvin laiha. Minun 11 vuotias käyttää tota kokoa koska on niin pienikokoinen.
tyttäreni on laiha ja lyhyt 11-vuotias, jolla kasvaa jo rinnat.... Nytkin sillä taitaa olla tuon koon toppi, koska se tuntuu napakalle!
Minustakin ne on järjettömiä, mutta voisin kuvitella, että niitä myydään, koska jotkut lapset voivat haluta pukeutua "niinkuin äiti". Tai sitten äidin mielestä lapsella pitää olla jotain siellä paidan alla, en kyllä ymmärrä miksi. Sitten on se koulukunta, jonka mukaan "kasvavat rinnanpäät" on "arat" ja vaatii suojaa. No, ei kai kellään 98/104 - kokoisella rinnat vielä kasva.
Muttakun niitä nyt kuitenkin myydään, niin jokuhan niitä ostaakin!
Ostakaan niille esiteineillenne ihan oikeita, kasvavalle rinnalle tarkoitettuja toppeja/liivejä älkääkä noita ohkaisia leikki-ikäsiten leikkitoppeja.
Rinnathan on kipeät kun ne kasvaa, joten kiva jos niillä on tukea. Eikä Se kuulu muille minkäkokoisena tyttäreni haluaa pitää tukea. Se on hänen valintansa. Ei kenenkään muun!
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 08:44"]
tyttäreni on laiha ja lyhyt 11-vuotias, jolla kasvaa jo rinnat.... Nytkin sillä taitaa olla tuon koon toppi, koska se tuntuu napakalle!
[/quote]
Kiitos vastauksesta, nyt ymmärrän tämän. Oma kolmevuotiaani on reilu 100cm pitkä ja on jo ohittanut tuon vaatekoon.
Mites noi esiteinit sitten tykkää, kun kuviointi on yleensä kuitenkin HelloKitty-Muumi luokkaa? Vai kiinnostaako sen ikäisiä vielä leikki-ikäisten lastenohjelmat?
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 08:47"]
Ostakaan niille esiteineillenne ihan oikeita, kasvavalle rinnalle tarkoitettuja toppeja/liivejä älkääkä noita ohkaisia leikki-ikäsiten leikkitoppeja.
[/quote] ai miksi? Meillä lapsi saa itse valita vielä tässä vaiheessa kun rintsikoita ei vielä tarvita.
98/104 - kokoisia esiteinejä on siis Suomessa todella paljon. Tämähän on ilahduttava tieto, onhan puhuttu paljon siitä, että kansa olisi lihoamaan päin.
Tai sitten meillä on leegio alle kouluikäisiä, joilla on jo alkanut murrosikä... Se olis huonompi juttu.
Ihan vaan OT, outoo, jos jonkin 11-vuotias on niin laiha, et mahtuu tollaset pienenpienet topit ja silti on alkanut rinnat kasvaa.
Itellä on tyttö kohta 12v ja ei oo koolla pilattu 143cm/25kg ja ei kyllä todellakaan rinnat kasva vielä ollenkaan eikä toppeja tarvita.
Mun tyttöä ei haittaa hellokitty kuviot ainakaan:) parempi noinpäin kun että haluaisi jotain pitsi virityksiä esimerkiksi.
t.2
Mitä outoa siinä on? onhan aikuisetkin eri kokoisia
Tyttäreni on 130-senttinen, mutta niin laiha, että 104-senttisen ympärysmitta. Napakathan tuen pitää olla. Tytön mielestä paras tuki on sen kokoisen uikkarin topin yläosa, jota pitää jumpassa. Se on varmaan myös mitoitettu liian leveäksi jo alunperin ja venynyt pesussa. Muumikuviot ei todellakaan kelpaa! Niitä en ymmärrä yhtään...
Tästä asiasta on keskusteltu julkisuudessa joku aika sitten. Oliko se nyt Ruotsissa, missä nousi iso haloo ja vaateketjut poistivat valikoimistaan noita vaatteita.. vai olivatko ne jotain ihan rintaliivin näköisiä.
Sitä myydään mitä ostetaan. Niin se vaan taitaa olla, että jotkut myös ostavat mitä myydään vain siksi, että niitä myydään.
Minä edelleen pysyn kannassani, että rintaliivimäisiä vaatteita vasta sitten lapselle, kun rinnat oikeasti tarvitsevat tukea. Ihan tavallisilla aluspaidoilla esiteinikin meillä menee, vaikka jotain ulkonemaa on jo ilmaantunut.
Itse aloin käyttää rintsikoita vasta joskus parikymppisenä. Pienirintaisena en tarvinnut tukea rinnoille ja kaikki puristavat vaatekappaleet häiritsivät. Kun ei ole pakko itseään tunkea puristaviin vaatekappaleisiin, miksi vaivautua? Rinnoistahan ei tule roikkuvat siksi, että niitä ei olisi tuettu riittävästi, vaan päinvastoin. Omani ovat edelleen terhakat kahden pitkän imetyksenkin jäljiltä.
up