Peittelevätkö nämä voimakasääniset huutolaulavat naisartistit osaamattomuuttaan sillä karjunnallaan?
Sanokaapas joku miesoletettu laulutaiteilija joka huutaisi koko ajan ja kaikissa kappaleissaan...
Kommentit (17)
Ne belttaa. On aika vaativaa laulantaa.
Huutolaulu on hienoa - tulee ihan intin marssilaulut mieleen.
M 52
Taidan kuunnella eri radiokanavaa, kun minua häiritsee enemmän ne hennosti huokailevat tyttöset. Jopa Armi Aavikko lauloi ensimmäisillä levyillään paremmin, vaikka siihen aikaan pidettiin laulutaidottomuuden huippuna.
En tiedä mihin viittaat, mutta Jinjerin laulaja on aivan mahtava. Suosittelen tutustumaan.
Ekana tulee mieleen Haloo Helsingin Elli, ihan kauheaa kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä - Viki Rosti, Maija Vilkkumaa etc...
Joo AP, onhan Matti & Teppo hyvä, muttei se tarkoita etteikö muunkinlaista musiikkia voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä - Viki Rosti, Maija Vilkkumaa etc...
Onko kukaan kuullut näiden laulavan muuten kuin huutorääkymällä? Ei taida olla kummoista lauluääntä oikeasti.
Kaikella kunnioituksella, luulen että Lemmy Kilmister päästi ihan niin lujaa kuin lähti...
Ei varmaan ole ihan helppoa huutaa tunnin keikkaa läpi niin, jottei kurkku ja äänihuulet kipeydy. Mulla ihan täytenä maallikkona ainakin loppuu huutokyky noin minuutissa.
Haha, hyvä kysymys :D Tuntuu tosiaan olevan itseasiassa aika yleinen harhaluulo ns. tuulipukuväen ja karaoke-tason harrastajien keskuudessa, että mitä kovempaa laulaa niin sen parempi on. Näinhän se ei tietenkään ole.
Sama asia koskee muuten ihan musiikkiakin. Usein tuntuu toistuvan etenkin sellaisessa eeppisessä musiikissa se, että volyymi ja pauke nousee ihan hirveisiin sfääreihin kun on yritetty tehdä vaikuttava teos. Volyymillä yritetään siis korvata heikkoa sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella, luulen että Lemmy Kilmister päästi ihan niin lujaa kuin lähti...
Varmaan niin, mutta Lemmy ei taida kuulua tähän naislaulajien kastiin...?
Kaikki hevibändien vokalistit.