Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uusi työ varhaiskasvatuksen opettajalle

Vierailija
12.09.2020 |

Olen ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja ja olen tehnyt tätä työtä lähes 10 vuotta. Nyt on alkanut tuntua etten enää jaksa tätä työtä. Kaipaisin stressittömämpää ja rauhallisempaa työtä. Kovin pitkä uudelleenkouluttautuminen ei ole taloudellisen tilanteeni takia mahdollista. Antakaapa ideoita mitä työtä alkaisin tehdä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tuolta alalata haluavat pois. Itse vaihdoin toiseen yhtä stressaavaan, mutta toisaalta parempipalkkaiseen työhön. Vähän meni niin kuin ojasta allikkoon, mutta onneksi raha hieman kompensoi.

Vierailija
2/19 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön vaihdoit? T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae johonkin valtion toimistohommiin?

Vierailija
4/19 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntialalle ei tarvitse välttättä opiskella, mutta voi päästä hyville liksoille. Oma lapseni saa 6 000 e/kk, takana on vain huonosti mennyt peruskoulu. Mutta myyminen vaatii tietynlaista kovuutta ja ulospäinsuuntautuneisuutta. Kaikki ei siihen pysty.

Toinen, mitä palstalla usein suositellaan, on erityisopettajan homma. Heistä ja opoista taitaa edelleen olla pulaa.

Yrittäjyys on myös yksi vaihtoehto, jos tykkäät suunnitella ja tehdä paljon itse, olet sosiaalinen etkä lannistu pienistä.

Vierailija
5/19 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan rohkeasti hakemusta vetämään kiinnostavilta kuullostaviin avoimiin työpaikkoihin. On hyvä muistaa, että suurimpaan osaan töistä ei ole professionaalista koulutusta. Siis suurin osa työpaikoista ei ole opettaja, lääkäri, insinööri yms. tyyppisiä johon on ihan joku tietty koulutus. Mielenkiintoisia töitä on vaikka kuinka paljon ja niissä saattaa lukea "toivotaan amk-tasoista tai vastaavaa koulutusta" tai "toivotaan kokemusta lasten parissa".

T. Itsekin alaa vaihtanut vaka ope joka valitsi sen pitkä-uudelleen-koulutus-reitin

Vierailija
6/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntialalle ei tarvitse välttättä opiskella, mutta voi päästä hyville liksoille. Oma lapseni saa 6 000 e/kk, takana on vain huonosti mennyt peruskoulu. Mutta myyminen vaatii tietynlaista kovuutta ja ulospäinsuuntautuneisuutta. Kaikki ei siihen pysty.

Toinen, mitä palstalla usein suositellaan, on erityisopettajan homma. Heistä ja opoista taitaa edelleen olla pulaa.

Yrittäjyys on myös yksi vaihtoehto, jos tykkäät suunnitella ja tehdä paljon itse, olet sosiaalinen etkä lannistu pienistä.

Erityisopettajaksi on vaikea päästä opiskelemaan ja viiden vuoden koulutus. Varhaiserityisopettajaksi opiskelisi kahdessa vuodessa jos on jo valmiiksi varhaiskasvatuksen opettaja, palkka ei tosin olisi kovin paljon kummoisempi.

Vierailija
7/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettajaksi on vaikea päästä opiskelemaan ja viiden vuoden koulutus. Varhaiserityisopettajaksi opiskelisi kahdessa vuodessa jos on jo valmiiksi varhaiskasvatuksen opettaja, palkka ei tosin olisi kovin paljon kummoisempi.

Ei ole viiden vuoden koulutus, kun on kasvatustieteiden kandi ja opettajan pätevyys alle. Erityispedagogiikan perus- ja aineopinnot (60 op) ja maisteriopinnot (120 op) = yhteensä 3 vuotta . Noi perus- ja aineopinnot pitää opiskella avoimessa yliopistossa ensin. Onnistuu työn ohessa ja opinnot ovat helpot.

Vierailija
8/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ammatillinen koulutus. Tuolla pohjalla opinnot voi suorittaa jopa vuodessa. Kannattaa jo heti alkuun kysellä harjoittelupaikka itselleen.

Vierailija
9/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu, esimerkiksi perhetyöhön tai laitokseen pienten lasten osaatolle.

Vierailija
10/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisuuksia riittää ilman koulutusta.

Vierailija
11/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen keikkatyönä päiväkodeissa tuolla koulutuksella. Ei tarvii stressata ja saa olla lasten kanssa.

Vakityönä en enää tekisi.

Vierailija
12/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu tuskin on yhtään sen helpompaa. Päinvastoin, empaattiselle ihmiselle kova paikka.

Mutta miten olisi jokin tukitalo (turvakoti), ottaisikohan ne sille lto? Saako AMK:ssa hyväksilukuja, tai opiskele avoimen AMK:in/yliopiston kautta, jos et nykyisellä ammatillasi pääse mielenkiintoasi vastaaviin paikkoihin.

Oma tuttu lto vaihtoi erityislasten opettajaksi opiskeltuaan tovin. Liksa parempi, työ ei ole kovin haastavaa edes.

Vierailija
13/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen keikkatyönä päiväkodeissa tuolla koulutuksella. Ei tarvii stressata ja saa olla lasten kanssa.

Vakityönä en enää tekisi.

teetkö muuta sen keikkatyön lisäksi? Eikö keikkailu muka ole stressaavaa?

Vierailija
14/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut että hakisin opiskelemaan tuolle alalle. Miksi haluat vaihtaa? Eivätkö lapset ole söpöjä ja kivoja?

Vierailija
15/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt keikkatyötä seuren kautta. Ei tarvitsisi tehdä paperitöitä eikä osallistua kokouksiin. Voisi myös valita työajat. Saisi keskittyä lapsiin. Palkka vaan näyttää olevan pienempi kreikkalaisilla kuin vakkareilla. T. Vaka-ope.

Vierailija
16/19 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienempi??

Vierailija
17/19 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.15321988451 Kuitenkin vuoden lisäopiskelu ja hän sanoi ettei ole mahdollista.

Vierailija
18/19 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen miettinyt keikkatyötä seuren kautta. Ei tarvitsisi tehdä paperitöitä eikä osallistua kokouksiin. Voisi myös valita työajat. Saisi keskittyä lapsiin. Palkka vaan näyttää olevan pienempi kreikkalaisilla kuin vakkareilla. T. Vaka-ope.

Plussana tuo oma valinta,jos on kiva paikka,voi olla kauemmin jos on tarve.

Itse tein x-vuotta seurella ja tykkäsin.

Ainoa asia mitä tulee muistaa on se,että loma-ajan raha maksetaan joka tilissä,eli itse tulee muistaa laittaa se summa sivuun.

Enkä huomannut että se ois ollut mitenkään "huonompi kuin väkiväellä.

Niin ja plussaa myös,ei tarvitse olla kuppikunnissa mukana.

Tuo työajan valinta,kyllä siellä mennään sijaistettavan työvuorfon mukaan,paitsi jos on äärivuorot. Kokouksiinkin tulee osallistua jos on kauemmin.

Vierailija
19/19 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut että hakisin opiskelemaan tuolle alalle. Miksi haluat vaihtaa? Eivätkö lapset ole söpöjä ja kivoja?

Se ei ole riittävä peruste alalle. Lapset joo,mutta kun mukana tulee myös vanhemmat ja muu työ sivussa,liikaakin.