Äidit! Paljonko rahaa saatte tukineen kaikkineen?
Paljonko äidit/isät saatte kokonaisuudessaan äitiyspäivärahaa+muut tuet päälle jotka ootte kotona vauvan kanssa esim. parivuotiaaksi asti? Eli paljonko se on teillä kuukaudessa yhteensä.
Kommentit (5)
Äitiyspäiväraha taisi olla noin 1400€/kk. Kotihoidontuki kahdesta (+kuntalisä) noin 600€/kk ja palkka noin 1400€/kk. Bruttotuloina ilmoitettu kaikki. Lapsilisät kahdesta noin 218€/kk.
Alkuun 3kk normaali palkka.
Äitiyspäivärahaa en muista, vanhempainpäiväraha oli 1700€/kk.
Kotihoidontuki ja kuntalisä oli yhteensä noin 500€.
Lapsilisä siihen päälle.
Noista nyt on pari vuotta aikaa. Olin kotona siihen asti että lapsi oli 2v ja sitten isä jatkoi kotihoidontuella 6kk.
Ainoa aika kun tulot ei riittänyt menoihin oli tuo 'isä töissä ja minä kotihoidontuella'. Paikattiin sitä säästöistä, ei käytetty asuntolainan lyhennysvapaita siihen.
Saan kotihoidontukea reilut 500€ ja lapsilisää saman verran. Eli suunnilleen 1100€/kk. Töissä ollessani sain 1200€ käteen kuukaudessa... Eipä tarvinnut ainakaan tuskailla, miten tulen toimeen jäätyäni kotiin lasten kanssa.
En yhtään muista, mitä äitiyspäiväraha oli mutta saan noin 470e/kk kotihoidontukea. Olen siis kotona pian 2-vuotiaan ja 6-vuotiaan kanssa. Tietysti saan myös lapsilisää 217e/kk.
Siinä kaikki tuet, mitä saan.