Sarjassamme epäonnistuneet sisustuskokeilut, mitäs teillä?
Tiiättekö sen tyylin kun itämaisia mattoja ns kerrostetaan, eli asetellaan nätisti vähän päällekkäin? Tähän tyyliin https://www.houzz.co.uk/photos/barn-on-the-pond-luxury-barn-style-lodgi…
No, meille on kertynyt tuollaisia villamattoja muutama. Googlasin aiheesta ja inspiroituneena raahasin matot varastosta olkkariin ja aloin asettelemaan. Ei se näyttänyt ihan siltä miltä mielikuvissani, parin tunnin kuluttua matot lähti takaisin varastoon josta ne otetaan yksi matto kerrallaan yhteen paikkaan-tyylillä käyttöön ihan niin kuin ennenkin.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa artikkelissa on aitoja iranilaisia tabriz tai nain-mattoja monen tonnin arvosta ja melko isokokoisina.
Sinulla luultavasti jotain Jyskistä hankittuja polyesterjäljitelmiä.
Toisekseen, itämainen matto sopii paremmin klassisen sisustuksen kanssa. Ei se sovi jos sinulla muu koti vitivalkoinen boksi jossa ikean kalusteet.
Huoh, sinähän olet mukavaa juttuseuraa... Kyllä ne on ihan villaisia, huutokaupoista ostettuja. Meillä on 130v vanha talo jossa osa on hirttä ja osa rankarunkoista, 20-30-luvulla rakennettua laajennusta. Sisustettu antiikilla, vintagella, uusilla kalusteilla. On kyllä ikeaakin varmaan jossain. Kelpaako? Ap
meidän kämppään ei ainakaan sopisi noin hienot ja värikkäät orientaaliset matot kun muu sisustus ei olisi yhtä tasokasta.
mutta hieno sisustuselementti jos tosiaan muukin koti on tasokasta. tykkään noista sata kertaa enemmän kuin jostain tuftatusta harmaasta matosta.
Kuvassa alinna oleva iso matto näyttäisi olevan ohut ei-itämainen, joka kokoaa ryhmän ja antaa pohjan niille pienemmille itämaisille.
Mä oon ainaki vaa ostanu kaikkea mikä osuu silmään positiivisesti ja tunkenut ne kaikki läjään ja joku varmaan erehtyy luulemaan tuota ihan sisustukseks xD
Vierailija kirjoitti:
meidän kämppään ei ainakaan sopisi noin hienot ja värikkäät orientaaliset matot kun muu sisustus ei olisi yhtä tasokasta.
mutta hieno sisustuselementti jos tosiaan muukin koti on tasokasta. tykkään noista sata kertaa enemmän kuin jostain tuftatusta harmaasta matosta.
No en mä tiedä tarviiko muun sisustuksen olla niin tasokasta, kauniitahan nuo ovat ja tuovat väriä vaikka olisikin tuo ykkösvastaajan parjaama ns ikea-sisustus, jossa sinänsä ei ole minusta mitään vikaa. Jos sellainen on ja tykkää niin laittaa vaan lattialle, viis siitä mitä muut ajattelevat! Ap
Messinkiset kynttilänjalat yhteen ryhmään kaakeliuunin päälle -> näytti sekavalta
Taulujen sijoittelussa olen surkea, en osaa koota niistä kauniita ryhmiä vaikka kuinka yritän
Pienesineiden sijoittelu, en vaan osaa. Olen kateellinen ystävälleni jolla on silmää yhdistellä ja sijoitella tuollaisia ilman että lopputulos on levoton. Ehkä johtuu siitäkin että meillä on värikkäitä kuviotapetteja kotona, ne eivät ehkä enää kaipaa rinnalleen paljoa ylimääräistä.
Ap, minkä takia lopputulos ei mielestäsi ollut toivotunlainen? Jos kuitenkin tykkäät siitä tyylistä ja otit sisustuskuvista mallia, niin mikä meni pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä takia lopputulos ei mielestäsi ollut toivotunlainen? Jos kuitenkin tykkäät siitä tyylistä ja otit sisustuskuvista mallia, niin mikä meni pieleen?
Ei vaan jostain syystä näyttänyt hyvältä. Ehkä olisi pitänyt olla enemmän kokoja ja värejä kokeiltavana, meidän matot on aika saman kokoisia. Lisäksi tuli sellaisia muhkurakohtia jotka häiritsi. En oikein osaa tarkemmin analysoida. Ap
Kävin Ikeassa ja siellä oli tosi nätti lapsen huone jossa meni paksu valkoinen vaakaraita seinän keskellä. No sain neronleimauksen maalata oman lapsen huoneeseen sellaisen, seinän yleisväriksi valitsin vaalean vihreän. Pienessä lastussa kivalta vaikuttanut sävy näytti hirveältä seinällä. Yli kymmenen vuotta sitä tuli katseltua, kunnes lapsen kasvaessa viimein maalattiin seinät uudelleen kokovalkoiseksi. Terveisiä vain tutuille :).
Vierailija kirjoitti:
Kävin Ikeassa ja siellä oli tosi nätti lapsen huone jossa meni paksu valkoinen vaakaraita seinän keskellä. No sain neronleimauksen maalata oman lapsen huoneeseen sellaisen, seinän yleisväriksi valitsin vaalean vihreän. Pienessä lastussa kivalta vaikuttanut sävy näytti hirveältä seinällä. Yli kymmenen vuotta sitä tuli katseltua, kunnes lapsen kasvaessa viimein maalattiin seinät uudelleen kokovalkoiseksi. Terveisiä vain tutuille :).
Joo, noita maaleja ei kannata valita värilastun perusteella, tai ainakaan ostaa sitä isoa pyttyä sävytettynä siihen. Pienin mahdollinen määrä sävytettynä ja kokeilee ensin. Meillä maalattiin lattioita, ja vissiin kuudes sävy oli se halutunlainen. Ostettiin siis aina litran purkki ja kokeiltiin. Nyt kotona pyörii viisi litran purkkia lattiamaalia pikkuisen erilaisissa harmaansävyissä, mutta parempi näin :) ap
Jossain ohjelmassa oli ihana oranssi seinä. Lähdettiin siltä istumalta ostamaan maalia ja maalattiin ”tehosteseinä” oranssiksi. Lopputulos oli kuin olisi (Helsingin) metrossa asunut.
Lopulta saatiin kiva seinä kun maalasimme suurimman osan valkoisella ja sekoittelimme eri oranssin sävyjä vaakaraidoiksi. Sopi meidän sisustukseen eikä enää muistuttanut metrosta.
Onhan näitä, vaikka olen hyvin tarkka millä sisustan, enkä seuraa muotia. Itselle on käynyt useaan kertaan jo niin, että olen hullaantunut johonkin tiettyyn kuosiin verhoissa, jonka olen nähnyt jossain. Sitten kun ne ovat roikuneet viikon siinä omassa ikkunassa niin olen todennut että eeeiiiii, ei, en kestä katsella tuota enää! Tästä viisastuneena, käytän nykyään haluttua kuosia vähemmän, esim. vain koristetyynyissä.
Ja toinen on tuo matto, jota juuri nytkin sivusilmällä tuijotan. Lyhytnukkainen matto, jossa mustalla pohjalla valkoisia raitoja sikin sokin luoden geometrisia kuvioita. Siis joo oli kiva kun silloisen sisustuksen loin, mutta ei toimi tämän hetken kokonaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä, vaikka olen hyvin tarkka millä sisustan, enkä seuraa muotia. Itselle on käynyt useaan kertaan jo niin, että olen hullaantunut johonkin tiettyyn kuosiin verhoissa, jonka olen nähnyt jossain. Sitten kun ne ovat roikuneet viikon siinä omassa ikkunassa niin olen todennut että eeeiiiii, ei, en kestä katsella tuota enää! Tästä viisastuneena, käytän nykyään haluttua kuosia vähemmän, esim. vain koristetyynyissä.
Ja toinen on tuo matto, jota juuri nytkin sivusilmällä tuijotan. Lyhytnukkainen matto, jossa mustalla pohjalla valkoisia raitoja sikin sokin luoden geometrisia kuvioita. Siis joo oli kiva kun silloisen sisustuksen loin, mutta ei toimi tämän hetken kokonaisuudessa.
Minä ostan aina vain yksivärisiä verhoja. Kyllästyn niin nopeasti kaikkeen, että paljon järkevämpää on hommata koristetyynyjä ja vaikka jotain vilttejä, joilla saa vähän vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noita maaleja ei kannata valita värilastun perusteella, tai ainakaan ostaa sitä isoa pyttyä sävytettynä siihen. Pienin mahdollinen määrä sävytettynä ja kokeilee ensin. Meillä maalattiin lattioita, ja vissiin kuudes sävy oli se halutunlainen. Ostettiin siis aina litran purkki ja kokeiltiin. Nyt kotona pyörii viisi litran purkkia lattiamaalia pikkuisen erilaisissa harmaansävyissä, mutta parempi näin :) ap
Ohis, luulin että tässä yhteydessä "pienessä lastussa" oli ilmaus pienelle humalatilalle... Onneksi joku selvensi kontekstia.
Ostin uuden omistusasunnon. Siellä oli kaikki ihan valkoista. Itse pidän hyvin värikkäästä sisustuksesta.
Päähänpistona ostin sisustusmuovia ja päällystin keittiön alakaapit semmoisella vähän pähkinäpuun näköisellä muovilla ja keittiön välitilan laatat päällystin kukkakuvioisella muovilla. Ei näyttänyt kivalta. Pari viikkoa katselin niitä ja revin pois. Kaiken lisäksi muutaman kaapin reunasta lähti jopa maalia irti, kun irrotin muoveja. Onneksi eivät menneet täysin pilalle.
En suosittele sisustusmuovia kenellekkään. Näyttää kaiken lisäksi halvalle.
Nykyisin olen tyytyväinen täysvalkoiseen keittiööni. :D
Ostin itämaisesta lamppukaupasta ihanan lampun, jonka ajattelin näyttävän hyvältä katonrajassa olevassa makuuhuoneen ikkunassa. Niinpä, kaupassa muiden värikkäiden lamppujen kanssa se näyttikin tosi hyvältä, meillä se sai koko huoneen näyttämään joltakin halvalta sivutien h u o r a talolta.
Vrt. "Pienessä lastussa pidin baarissa olevaa miestä hyvännäköisenä. Aamulla kävikin ilmi, että hän on jäätävä suohirviö."
Laitettiin pojalle senmoinen rouhea Puuha Pete -boordi seinään. Mies katseli lopputulosta ja totesi, että mitä v***ua me ollaan menty tekemään. Ja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki seuraavaan maalauskertaan. Lattia on kuitenkin maalattava kahteen kertaan, ne väärät sävyt voi vetäistä ekaan kerrokseen, eivät näy tokan kerroksen läpi.
Tuossa artikkelissa on aitoja iranilaisia tabriz tai nain-mattoja monen tonnin arvosta ja melko isokokoisina.
Sinulla luultavasti jotain Jyskistä hankittuja polyesterjäljitelmiä.
Toisekseen, itämainen matto sopii paremmin klassisen sisustuksen kanssa. Ei se sovi jos sinulla muu koti vitivalkoinen boksi jossa ikean kalusteet.