Sitten jos siihen oikeaan törmää
Niin tapahtuuko kaikki kuin automaattisesti, ilman empimisiä mitä minulla on tähän saakka ollut jokaisen kohdalla, joiden kanssa on ollut jonkinlaista molemminpuolista kiinnostusta? Tämän palstan viisauden mukaan en ole ollut tarpeeksi kiinnostunut ja olen aistinut toisessa jotain epämiellyttävää yms.
Kommentit (39)
Empiminen ja pelailu ei ole sama asia. Kyllä yleensä vastapuoli huomaa, kummasta on kyse, jos on yhtään kokemusta ihmissuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Nauran teille.
Ihanaa :) Nauraminen on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Empiminen ja pelailu ei ole sama asia. Kyllä yleensä vastapuoli huomaa, kummasta on kyse, jos on yhtään kokemusta ihmissuhteista.
Kyllä se vaan helposti pelaamiseksi katsotaan, kun tarpeeksi kauan empii.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tämä on paljon ihmisestä kiinni. Siitä, miten avoimesti pystyy heittäytymään rakkausteen. Se ei ole kaikille yhtä helppoa. Vanhat huonot kokemukset, omat estot, psyykkiset asiat vaikuttavat. Vaikka toinen tuntuisi hyvältä. Mutta sanoisin, että jos sulla on hyvä olla toisen ihmisen kanssa, niin katso se kortti.
Minulle se on vaikeaa juuri noista syistä, mutta kaipa silti olen paha pelailija joka ei vaan ole kiinnostunut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tämä on paljon ihmisestä kiinni. Siitä, miten avoimesti pystyy heittäytymään rakkausteen. Se ei ole kaikille yhtä helppoa. Vanhat huonot kokemukset, omat estot, psyykkiset asiat vaikuttavat. Vaikka toinen tuntuisi hyvältä. Mutta sanoisin, että jos sulla on hyvä olla toisen ihmisen kanssa, niin katso se kortti.
Minulle se on vaikeaa juuri noista syistä, mutta kaipa silti olen paha pelailija joka ei vaan ole kiinnostunut tarpeeksi.
Oletko onnellisempi jos jätät sen kortin katsomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, etkö voisi puhua asiasta sen toisen kanssa? Jos siis olet kiinnostunut hänestä. Ei kannata lähettää vääränlaisia signaaleja? Ei kukaan ole selvännäkijä.
Sori jos en ymmärtänyt oikein :)
Vierailija kirjoitti:
Ilman kommunikaatiota asiat voi ymmärtää hyvin väärin. Kokemuksesta sanon. Puhukaa ihmiset toistenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se pelaileva osapuoli on se, jota ei kiinnosta riittävästi. Näin yleensä.
Voi olla myös huonoa itsetuntoa, pelkää ettei kelpaakaan omana itsenään tai ei usko, että itse riittäisi. Minä olen ainakin mokannut pari-kolme rakastumista tällä tavalla. En uskaltanut laittaa kaikkea likoon koska en voinut uskoa tunteiden olevan molemminpuolisia vaikka olivat. Sanoin kaksi-kolme kertaa koska kolmannella kerralla miehellä oli samaa vikaa ja jarruutteli ja suhde meni pilalle :/
Minä emmin myös sen oikean kohdalla. En uskaltanut heittäytyä alkuun, elämäntilanne oli aika epävakaa, oli paljon stressiä jne. Kun vihdoin annoin periksi, niin se olikin sitten menoa ja tuntui niin oikealta.
Tooset on impulsiivisempia kuin toiset. Toiset miettii ja pohtii enemmän.
Minusta ns. oikean ihmisen huomaa yhdessäolemisen helppoudesta. Ja siitä että toista on helppo ymmärtää, molemmin puolin. Tosin ei se nyt sitä tietysti tarkoita, että arvaa toisen kaikki motiivit ja ajatukset. Esimerkiksi jos toinen ottaa etäisyyttä selittämättä sitä mitenkään, niin helpointa on tulkita se niin, ettähänen kiinnostuksensa on loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Tooset on impulsiivisempia kuin toiset. Toiset miettii ja pohtii enemmän.
Minusta ns. oikean ihmisen huomaa yhdessäolemisen helppoudesta. Ja siitä että toista on helppo ymmärtää, molemmin puolin. Tosin ei se nyt sitä tietysti tarkoita, että arvaa toisen kaikki motiivit ja ajatukset. Esimerkiksi jos toinen ottaa etäisyyttä selittämättä sitä mitenkään, niin helpointa on tulkita se niin, ettähänen kiinnostuksensa on loppunut.
Olen samaa mieltä. Tietenkään kukaan ei ole ajatustenlukija mutta tietynlainen yhteinen sävel löytyy oikean ihmisen kanssa heti. Väärän ihmisen tunnistaa helposti siitä, että hänen kanssaan puhuu kuin eri kieltä. On vaikea tulkita toista ja väärinymmärryksiä syntyy jatkuvasti, niin puheesta kuin köytöksestäkin. Seurassa on vaikea olla.
Vierailija kirjoitti:
Se Oikea on harha. Kumma miten aikuisetkin ihmiset uskovat tuohon. Yksi esimerkki älyllisestä epärehellisyydestä.
Ei ole. Sen tietää, kun sen on kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Oikea on harha. Kumma miten aikuisetkin ihmiset uskovat tuohon. Yksi esimerkki älyllisestä epärehellisyydestä.
Meinaat, ettei ole vääriäkään? Oikea tarkoittaa sopivaa.
Oikeita on monia kaikista maailman ihmisistä. Joidenkin ihmisten kanssa tulee hyvin toimeen. Ei kai se sen mystisempää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan helposti pelaamiseksi katsotaan, kun tarpeeksi kauan empii.
No, sitähän se yleensä käytännössä onkin.
Mitä se pelaaminen on? Jos joku on oikeasti vaan heikkoitsetuntoinen ja sen takia vaihtelee käytös eri päivinä niin onko se pelaamista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se pelaaminen on? Jos joku on oikeasti vaan heikkoitsetuntoinen ja sen takia vaihtelee käytös eri päivinä niin onko se pelaamista?
Ei se minusta ole, ellei siihen liity tietoinen ihmisten tunteilla leikkiminen. Katson pelailuksi esim. monen pyörittämisen samanaikaisesti (penkittämisineen sun muineen) ja kiinnostuksen teeskentelemisen. Empimisen jos vastaan tulisikin vielä joku parempi. Kaikki tällainen, mistä ei deitille tietenkään kerrota.
Olen lähes täysin eri ihminen kuin olin 10 tai 20 vuotta sitten. On vaikea kuvitella että joku automaattisesti olisi se oikea joka iässä. Minun se oikea nyt, ei varmasti olisi kiinnostanut minua 20 vuotta sitten.
Entä sitten, kun kumpikin harrastaa empimistä ja kuumaa-kylmää-venkslaamista? Kumpikin pelailee?