Suomirakkaat nostetataan yhdessä tämä maa uhkaavasta suosta!
Tämä virus on aiheuttanut meille paljon päänvaivaa. Moni menettänyt jo työnsä ja moni menettää vielä työnsä.
Me selvisimme aikoinaan aika pahasta paikasta ja kovalla työllä nostimme maamme silloisesta suosta. Nyt olisi aika pistää kansalaisina hynttyyt yhteen ja edistää Suomen hyvinvointia. Se ei tapahdu sormia napsauttamalla, mutta nyt kun aloitamme, saamme tulosta vuoden parin päästä.
Siihen on meillä jokaisella mahdollisuus mikrotasollakin. Netti on kansalaisaktiivien vaikuttamiskenttä.
Kun saamme Suomelle huomiota, saamme tänne kiinnostuneita turisteja ja sitä kautta saatamme saada kiinnostuneita sijoittajia ja investointeja.
Ehdottaisinkin, että jokainen somea ja nettiä käyttävä levittäisi näppäimistöltänsä positiivista Suomikuvaa eri maiden keskustelupalstoilla ja alustoilla. Tarkoitus ei ole spämmätä, vaan positiivisen kautta jättää muistijälki Suomesta mahdollisimman laajasti.
Olen vuosia harjoittanut tätä jo maailmalla ja netissä ja uskon Suomessa olevan samanmielisiä kanssaihmisiä, koska Suomikuva maailmalla on muuttunut juopottelevasta i.m.kansasta positiiviseksi.
Eli osallistutaan keskusteluun ihmisinä, jotka kertovat positiivisia kokemuksia esim. keskusteluketjussa, jossa joku kysyy.minne matkustaa. Kerrotaan mukavista ihmisistä, kauniista paikoista ja jotakin negatiivista esim. hyttyset tai yötön yö, jonka voi nähdä positiivisena.
Kommentoidaan esim instagramissa vähemmän seurattujen kuvia kauniiksi, tai miksi ikinä, kunhan kyse on positiivisesta asiasta ja laitetaan loppuun "terveisiä Suomesta" tai joku muu vihje mistä selviää mistä tämä kiva ihminen on kotoisin. Kun tarpeeksi moni osallistuu pikkuhiljaa, siitä tulee menestys.
Saadaan turismin elpymisen kautta paljon positiivisia kerrannaisvaikutuksia.
Pienillä asioilla voi olla iso merkitys, kun tarpeeksi moni tekee pieniä positiivisia asioita yhdessä siellä täällä.
Tässä melko suppeasti aiheesta, mutta siitä selviää juju.
Millaisia asioita sinä olisit valmis tekemään yhteisen hyvän vuoksi Suomen hyvinvoinnin eteen?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailualalaiset ne vaan vinkuu. Ihan kuin Suomessa ei olisi muita hätää kärsimäsä kuin matkailualan yrittäjät.
Ymmärräthän sen edesauttavan monenlaisia pienyrittäjiä. Se auttaa kokonaisvaltaisesti Suomea. Turistit ostavat ruokaa, vaatteita, tavaroita, käyvät katsomassa nähtävyyksiä, lähettävät kortteja, ostavat bussilippuja, kulkevat taksilla, yöpyvät hotelleissa, mökeillä, ihmisten kotona jne jne jne
Tämä taas lisää suomalaisyen ostovoimaa, joilla on mahdollisuus kuluttaa erilaisia palveluita Suomessa enemmän.
Matkailla voi myös kestävää kehitystä tukien. Kumpi on kansantaloudelle muuten parempi? Ottaa tänne 100 000 henkeä lisää vakinaisesti asumaan ja lisääntymään, kun töistä ei ole takeita vai ottaa miljoona turistia käymään ja nostamaan taloutta...
Minä odotan punnan romahdusta, ja nostan itseni suosta häipymällä Englantiin jos vihdoinkin olisi varaa ostaa sieltä asunto.
Vierailija kirjoitti:
Toki ne matkailumainoksetkin pitää suomalaisilla teettää somessa ilmaiseksi...
Mitäpä eivät ihmiset tekisi yhteisen hyvän eteen. INFJ luonne auttaa ymmärtämään isoja kokonaisuuksia. Harmi vaan, että iso osa ei näe omaa napaansa pidemmälle.
Mitäkö olisin valmis tekemään yhteisen hyvän ja Suomen eteen? Itse näen suurimpana rakkautena omaa kotimaata kohtaan sen että vaalii ympäristöarvoja. Meitä uhkaa ilmastonmuutos, luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen, eläinlajien sukupuuttoaalto. Ihminen, suomalaiset kansana, eivät ole immuuneja näiden vaikutuksille.
Suomi on onneksi melko edistyksellinen maa. Meillä on osaamista kehittää tekniikkaa ja ratkaisuja. Sen sijaan että yritämme kilpailla muiden maiden kanssa tekemällä samaa mitä muutkin (kalliimmalla), voisimme keskittyä tähän ja nostaa Suomen todenteolla maailmankartalle.
Itse en kuitenkaan ole mikään keksijä. Siksi teen osani omilla ympäristöä kunnioittavilla arjen valinnoilla, tukemalla innovaatioita ja äänestämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ne matkailumainoksetkin pitää suomalaisilla teettää somessa ilmaiseksi...
Mitäpä eivät ihmiset tekisi yhteisen hyvän eteen. INFJ luonne auttaa ymmärtämään isoja kokonaisuuksia. Harmi vaan, että iso osa ei näe omaa napaansa pidemmälle.
Yritys on hyvä ja maksaa palkkaa mainostamisesta kuten kuuluu. Yritys on hyvä ja ANTAA sitä hyvää MUILLE, eikä vain revi ilmaistyötä muiden kärsivien perslihoista.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on jo liian kahtiajakaantunut vetämään yhtäköyttä. On suvákit ja sitten me nátsit . Vain nátsit joutuvat tekemään kompromisseja toisenpuolen halutessa kaiken läpi.
Porukoita on toki enemmän, mutta kysymys on aina toisten riistämisestä, kuten ap:n tapauksessa ilmaistyövoiman käytöstä keräten itse voitot.
Onpa tällä palstalla vihamielistä porukkaa.
Yleismaailmallinen ilmiö tämä, ettei osata katsoa omasta navasta eteenpäin.
Hyvä idea ap.
Suomen nostaminen tarkoittaisi kaikkien nostamista. Ei vain yhden ryhmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on jo liian kahtiajakaantunut vetämään yhtäköyttä. On suvákit ja sitten me nátsit . Vain nátsit joutuvat tekemään kompromisseja toisenpuolen halutessa kaiken läpi.
Porukoita on toki enemmän, mutta kysymys on aina toisten riistämisestä, kuten ap:n tapauksessa ilmaistyövoiman käytöstä keräten itse voitot.
Voitko pliis mennä muualle trollaamaan. Kyse on yhteisestä hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen nostaminen tarkoittaisi kaikkien nostamista. Ei vain yhden ryhmän.
Kiitos asiallisesta kommentista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko pliis mennä muualle trollaamaan. Kyse on yhteisestä hyvästä.
Matkailualasta ja ulkomaisen työvoiman alipalkkauksesta matkailualalla. Ilmaisen työvoiman käytötä markkinoinnissa, ympäristön tuhoamisesta ja eläinten epäeettisestä kohtelusta. Vain niistä on kysymys.
Kaikkea hyvää matkailuyrittäjille, mutta itse en lähde Lappiin enää ikinä. Olen pari kertaa käynyt, ja aina on jäänyt huijattu olo. Mikään ei koskaan maksa sitä mitä on luvattu, vaan aina on jotain lisämaksuja ja muuta kusetusta. Lisäksi ihmiset Lapissa ihmeellisen epämiellyttäviä.
Matkailuala voisi oppia asiantuntijoilta. Esim. Etelä-Euroopassa palveluista jää hyvä mieli, koska aina tarjotaan jotain pientä (ei välttämättä lainkaan kallista) ekstraa, josta jää hyvä mieli vrt. suomalaiset yllättävät kulut ja heikennykset luvattuun, jo muutenkin ylihintaiseen palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää matkailuyrittäjille, mutta itse en lähde Lappiin enää ikinä. Olen pari kertaa käynyt, ja aina on jäänyt huijattu olo. Mikään ei koskaan maksa sitä mitä on luvattu, vaan aina on jotain lisämaksuja ja muuta kusetusta. Lisäksi ihmiset Lapissa ihmeellisen epämiellyttäviä.
Matkailuala voisi oppia asiantuntijoilta. Esim. Etelä-Euroopassa palveluista jää hyvä mieli, koska aina tarjotaan jotain pientä (ei välttämättä lainkaan kallista) ekstraa, josta jää hyvä mieli vrt. suomalaiset yllättävät kulut ja heikennykset luvattuun, jo muutenkin ylihintaiseen palveluun.
Suomessa on muitakin kohteita kuin lappi. Suomalaiset voivat edesauttaa turisteja löytämään Suomesta paljon muutakin... Ala kehittyy, mitä enemmän kävijöitä...
Suomi on matkailumaana saanut jo niin paljon huomiota kuin mahdollista kun joku niistä kardashianin kantturoista, en muista kuka, kävi lapissa. Lappi on se ainut mikä tänne vetää turisteja isommin.
Investointeihin tuolla ei ole mitään merkitystä, sijoittajien ei tarvitse tietää suomesta kuin yksi asia, Murhaava Vetotus, niin no deal. Tähän vielä sannan ja tyttöin punavihreä kiihkoilijahallitus, ympäristöveroineen nelipäiväisine ja kuusituntisine työviikkoineen ja -päivineen niin kusessa ollaan.
Ja vaikka katastrofihallitus vaihtuu joskus, niin ei kukaan sijoittaja viitsi aktiivisesti seurata että kuinkas siellä suonessa nyt? Kun kerran sannan, ohiksen, liin perseilyt levähtää silmille niin päättelevät että tuollaista tuossa maassa aina on.
Veroja alas. Alvista voi aloittaa, se hyödyttäisi punahilkkojen kannattajaryhmiä kaikkein eniten, mutta myös liike-elämää.
Ikävä kyllä tässä maassa ei koskaan ajatella yhteistä hyvää, vaan jokainen vetää omaan pussiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ai sinä reppana luulet että etelä-euroopassa ei kuseteta turisteja? 😄
Miljoona turistia toisi todella paljon Suomeen hyvinvointia.
Miten saada Finnairilla lentävät kauttakulkuturistit pysähtymään tänne muutamaksi päiväksi?
Osa pysähtyy jo, mutta moni ei...
Pelkkä tavallinen markkinointi ei riitä.
Moni hakee autenttista kokemusta paikallisten jakaman tiedon kautta ja jo vietailleden jakaman tiedon kautta.
Siksi aloituksen idea on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinä reppana luulet että etelä-euroopassa ei kuseteta turisteja? 😄
Olen Etelä-Euroopassa matkustellut edellisten 25 vuoden aikana yhteensä noin vuoden eikä ikinä ole ollut samalla tavalla höynäytetty olo kuin edellisen Lapin-reissun jälkeen.
Eli jos onnistunut kusetus on tavoitteena ja oletat eteläeurooppalaisten sitä harrastavan, lappilaisten kannattaa ehdottomasti käydä opettelemassa tuota taitoa Etelä-Euroopasta. Menen sinne erittäin mielelläni kusetettavaksi taas ensi kesänä.
"Me selvisimme aikoinaan aika pahasta paikasta ja kovalla työllä nostimme maamme silloisesta suosta. Nyt olisi aika pistää kansalaisina hynttyyt yhteen ja edistää Suomen hyvinvointia. Se ei tapahdu sormia napsauttamalla, mutta nyt kun aloitamme, saamme tulosta vuoden parin päästä."
Totta tuo, mutta ensin taisteltiin ja vasta sodan päätyttyä alettiin kovalla työllä nostamaan maata suosta. "Koronasota" ei ole vielä ohi vaan pahenemassa ympäri maailmaa.