Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia tuttuja/kavereita/ystäviä teillä oikein on?

Vierailija
30.10.2013 |

Päivittäin täällä on keskusteluja että miten on nyt joku sanonut sitä ja tätä loukkaavasti, sukulaiset vielä ymmärrän, niitä ei voi valita. Mutta oikeasti, minkälaisten ihmisten kanssa olette tekemisissä jotka kehtaavat sanoa teille päin naamaa ties mitä henkilökohtaisia loukkauksia, kotona olemisesta tai vaikka imetyksestä?

En minä tunne ketään joka tuollaisia puhuisi minulle, joku ilkeä naapurin akka on joskus jotain sanonut, kuten kaikille muillekin naapureille, mutta kyllä minä loukkaannuin syvästi sille noita-akalle, enkä vapaaehtoisesti ollut missään tekemisissä, enkä anna anteeksi puheita.

Täällä monet sanoo että jopa "ystävät" huomauttelevat ihmisten yksityisasioista, ulkonäöstä ja muusta elämäntyylistä, aivan järkyttävää. Kuinka ihmiset kehtaa sanoa, ja miten joku viitsii olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa jolla ei ole mitään käytöstapoja.

Ja myös se ihmetyttää, että minkälainen ihminen huutelee vieraille ihimisille kaupungilla tai vaikka kaupassa sanoo jotain, mustalaiset nyt eivät häpeä mitään, mutta ei kai normaali ihminen vierasta ihmistä kehtaa mennä arvostelemaan? Mitä sitä muiden asiat kenellekään kuuluu? Jos minulle joku sanoisi jotain, niin kyllä tulisi vastaus aika nopeasti takaisin, joten mitään hyötyä siitä ei olisi kenellekään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin täällä ihmetellyt. Ystäväksi kutsutaan jotakin ihmistä, joka kerta toisensa jälkeen sanoo tai tekee jotakin tylsää tai tyhmää.

Omat ystäväni ja kaverini ovat ihania ja upeita ihmisiä, joidenkin kanssa olen tallannut yli 30 vuotta, joidenkin vasta muutaman vuoden. Myös sukulaiseni ovat mukavia tapauksia, kohteliaita, asiallisia, huumorintajuisia jne. :)

Vierailija
2/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi ystävä, jolla on normaalit käytöstavat. Loput ovat näitä ap:n kuvaamia. Minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monenlaisia/erilaisia ystäviä, tuttavia... Olen luullut, että kaikilla on.

Vierailija
4/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen, että missä piireissä kirjoittajat pyörii, jos tuttavien kesken arvostellaan joko toistensa tai ihan ulkopuolisten ihmisten ulkonäköä. Toisaalta moni aktiivipalstailija taitaa "päivätöikseen" olla kotona ja palstailla, joten ehkä tää jonkin verranselittää sitä tuttavapiiiriä tai sitten todellisuudessa aktiivikirjoittelijat onkin lähinnä 12-vuotiaita.

Vierailija
5/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mulla kävis mielessäkään sanoa jollekin vaikka että "mitä sä elelet miehes siivellä, mee töihin" tai "kyllä sun pitäis imettää, laiskuuttas et vaan imetä" tai "kylläpä sä oot lihonu" tai vastaavaa, en sanoisi edes omalle sisarukselle mitään töykeyksiä, joskus saatan isosiskona jotain neuvoa, mutta en todellakaan loukkaavasti puhu kenellekään. ap

Vierailija
6/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kahella parhaimmista ystävistä on/oli sellanen tapa, et haukkuivat minun meikkaamista. Minulla on erittäin omaperäinen tyyli ja meikkaan yleensä vähän samaan tyyliin kuin marilyn monroe ja tunnen itseni kauniiksi näin. Heidän mielestään se oli väärin ja jäkäjäkä. Kerran tuohduin oikein kunnolla ja sanoin et on se vittu kumma että voitte tulla arvostelemaan, kun minä itse pidän tästä miksi ette voi vain hyväksyä? Olin meistä aina se kellä oli eniten miesrintamalla vipinää joten luulen kateuden hieman vaivanneen. Minulla on persoonalliset kasvot ei missin kauniit eikä edes mallin, mutta persoonallisen kauniit ja silmäni ovat suuret joita tykkäänkin korostaa.

Tuntuu pahalta puhua tästä, kun toinen heistä kuoli viime talvena.

Vierailija
7/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:25"]

Minulla on vain yksi ystävä, jolla on normaalit käytöstavat. Loput ovat näitä ap:n kuvaamia. Minkäs teet.

[/quote]

Siis ketä nämä huonotapaiset ovat? Ammatti? Harrastukset? Asuinpaikka? Mikä mahtaa selittää moisen käytöksen? Oletko itse heille yhtä töykeä ja latelet loukkauksia päin naamaa?

Vierailija
8/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 20:35"]

mun kahella parhaimmista ystävistä on/oli sellanen tapa, et haukkuivat minun meikkaamista. Minulla on erittäin omaperäinen tyyli ja meikkaan yleensä vähän samaan tyyliin kuin marilyn monroe ja tunnen itseni kauniiksi näin. Heidän mielestään se oli väärin ja jäkäjäkä. Kerran tuohduin oikein kunnolla ja sanoin et on se vittu kumma että voitte tulla arvostelemaan, kun minä itse pidän tästä miksi ette voi vain hyväksyä? Olin meistä aina se kellä oli eniten miesrintamalla vipinää joten luulen kateuden hieman vaivanneen. Minulla on persoonalliset kasvot ei missin kauniit eikä edes mallin, mutta persoonallisen kauniit ja silmäni ovat suuret joita tykkäänkin korostaa.

[/quote]

Aika uskomatonta. Jos et meikannut itseäsi pelleksi, niin mitäs se heille kuuluu? Miksi ihmiset ei voi ajatella sitä kultaista sääntöä, että kohtele muita niinkuin haluaisit sinua kohdeltavan?

Vierailija
9/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa vielä

En ymmärrä miksi ystävien pitää ruveta arvostelemaan toisen vaatteita ja meikkaamista? Kun hän on ystävään tutustunut ei hän varmaan sitä ulkonäön perusteella tehnyt. En mäkää jätä lihavia, laihoja, aknearpisia, silmälasipäisiä pois kavereista tai sano laihuta, lihota, ota botoksia tai meikkaa, käytä piilareita

Vierailija
10/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 20:35"]

[/quote]

Aika uskomatonta. Jos et meikannut itseäsi pelleksi, niin mitäs se heille kuuluu? Miksi ihmiset ei voi ajatella sitä kultaista sääntöä, että kohtele muita niinkuin haluaisit sinua kohdeltavan?

[/quote]

sanoppa muuta! Jos tämä niin suuresti kerta häiritsi että piti/pitää aina ottaa esille niinmikä voi olla edes syy siihen? Kun he selkeästi äkivät että heidän mielipiteillään ei ole merkitystä pukeuduin ja meikkasin kuten tykkäsin.....arght tunteet nousee pintaan. 

Korostan silti että ystäväni joka kuoli oli maailman ihanin ja lojaalein kaikessa muussa. 

Vierailija
11/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ystävyys ei tarkoita sievää ja hyväkäytöksistä rupattelua päivän säästä. Vieraampien kanssa, esimerkiksi asiakkaiden ja miehen työkavereiden kanssa keskustelu on toki tuota tasoa. Ystäviltä odotan rehellistä mielipidettä, saatamme myös riidellä ja sopia, mutta tiedän saavani heiltä tarvittaessa tukea.

Vierailija
12/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ystävyys ei tarkoita sievää ja hyväkäytöksistä rupattelua päivän säästä. Vieraampien kanssa, esimerkiksi asiakkaiden ja miehen työkavereiden kanssa keskustelu on toki tuota tasoa. Ystäviltä odotan rehellistä mielipidettä, saatamme myös riidellä ja sopia, mutta tiedän saavani heiltä tarvittaessa tukea.

Vierailija
13/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se miksi joillakin on niin paljon karseita tuttavia johtuu siitä, että kaikki fiksut seurustelevat keskenään joten karseiden on sitten pakko seurustella keskenään myös. Todella ikävää jos yksi fiksu on ajautunut tälläiseen karseiden ihmisten keskittymään.

Vierailija
14/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suorapuheinen ihminen, mutta osaan kyllä yleensä katsoa silti mitä puhun, koska puhun ja kenelle puhun, ei jokapaikassa voi puhua kaikkea mitä sylki suuhun tuo, joku itsesensuuri on pakko olla että ei tarpeettomasti loukkaa muita.

Minä en ainakaan halua missään nimessä riidellä ystävien tai edes sukulaisten kanssa. Kyllä asiat voi sanoa myös nätisti, eikä töksäytellä rumasti asioista jotka eivät itselle edes kuulu.

Suoran rehellisen mielipiteen voi sanoa sitten jos toinen sitä pyytää.

Vierailija
15/15 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 20:56"]

Ehkäpä se miksi joillakin on niin paljon karseita tuttavia johtuu siitä, että kaikki fiksut seurustelevat keskenään joten karseiden on sitten pakko seurustella keskenään myös. 

[/quote]

Oho, enpä ole tullut ajatelleeksi tätä asiaa näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä